G4Media.ro

Polonia se pregătește să interzică parcarea mașinilor pe trotuare

foto: Facebook Grzegorz Gajewicz

Polonia se pregătește să interzică parcarea mașinilor pe trotuare

Automobiliștii care parchează pe trotuare în Polonia ar putea primi în curând amenzi, după ce o schimbare în formularea legilor de circulație a definit trotuarele ca fiind „exclusiv” pentru pietoni. Cu toate acestea, unii experți au remarcat că regulile rămân ambigue, scrie Notes from Poland.

În prezent, vehiculele (până la o masă maximă autorizată de 2,5 tone) pot fi parcate fie complet, fie cu roțile de pe o parte sau cu axul din față, pe trotuare, dar trebuie să lase o distanță minimă de 1,5 metri pentru trecerea pietonilor.

În practică, ultima parte a legii este adesea ignorată, șoferii lăsând puțin spațiu pentru pietoni. O multitudine de pagini de Facebook din orașele din Polonia documentează în mod regulat exemple de astfel de practici de parcare.

Un nou amendament relevant al legii, care va intra în vigoare la 21 septembrie, va defini trotuarul ca fiind „o parte a drumului destinată exclusiv circulației pietonilor și a persoanelor care utilizează un dispozitiv de ajutor pentru mobilitate”.

Anterior, definiția se referea doar la „o parte a drumului destinată pietonilor”, notează site-ul de știri Onet. Această modificare subtilă pune sub semnul întrebării legalitatea vehiculelor care parchează complet sau parțial pe trotuar – deși creează o ambiguitate, deoarece aceeași lege specifică în continuare regulile pentru astfel de parcări.

„Rămâne o enigmă de ce, în pofida acestor modificări, legile care reglementează regulile de parcare pe trotuare rămân, dacă [o astfel de] parcare va deveni imposibilă”, scrie Łukasz Zboralski pentru BRD24, un portal de motorizare și siguranță.

„Aceasta este o neglijență evidentă în legiferare”, adaugă el, prezicând că „în curând vom avea un alt amendament care va șterge din lege regulile privind parcarea pe trotuare”.

Schimbarea legii ar putea fi motivată de o modificare a regulilor de amenajare a trotuarelor, care va fi introdusă în aceeași zi, sugerează BRD24.

Conform noului regulament, trotuarele ar trebui să aibă o lățime de cel puțin 1,80 metri, dar „în condiții dificile” acestea pot fi chiar și mai înguste de 1 metru, atâta timp cât includ puncte speciale de trecere pentru persoanele cu nevoi speciale de mobilitate.

Automobiliștii care își parchează vehiculele în mod incorect riscă o amendă de 100 de zloți (21 de euro), precum și un punct de penalizare pe permisul de conducere. De asemenea, poliția și poliția municipală au dreptul de a bloca astfel de mașini și de a le remorca pe cheltuiala proprietarului.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Sunt curios cum o rezolva Romania.

  2. Nu mai vorbim ca-i ilegal sa parchezi mai aproape de 25 de metri de trecerea de pietoni … (din ce stiam eu candva …)

  3. Adevarat. Numai ca rezolvarile doar din interdictii nu prea miros a europenism. Prima data oferi alternative si pe urma bagi interdictiile. Nu doar blochezi fara sa vii si cu solutii acceptabile.

  4. Suntem oricum pe drumul bun, se ridica masinile abandonate, benzina e un lux, taxa de parcare a crescut de 10 ori, daca mai pui ca stai in trafic 3h zilnic cu un consum de 15% parca chiar merita sa ai masina….

  5. Parcarea pe trotuare, în locuri neamenajate de către administrație, este interzisă prin lege în România începând din 20 ianuarie 2017.
    Cu aplicarea legii e mai greu in Ro ca politia are alte treburi.

  6. Adica cum ,parchezi pe trotuar dar lasi 1.5 m liber pt pietoni altfel iei amenda
    Si acolo unde trotuarul are 50 cm cu tot cu bordura cine ia amenda?

    • Prostul care nu intelege ca distanta minima pe care trebuie sa o asigure pietonilor este 1,5m, in cazul in care vrea sa isi lase cazanul pe trotuar.
      Daca nu poate sa lase 1,5m si totusi parcheaza ca un cocalar ghici cine incalca legea?

  7. Sa m0ri tu ca nu exista cocalari in Polonia.
    Toti astia care se duc in vizita „vaaai ce frumos”
    Eu am locuit si lucrat acolo si crede-ma ca exista. Inclusiv aceeasi bizoni in trafic.

  8. Varșovia nu a avut 15 ani de PSD Oprescu-Firea în care grupările mafiote de „parcangii” au preluat controlul orașului.
    Bineînțeles ca din miliardele obținute o parte mergeau în Voluntari.

  9. In Romania parcatul pe trotuar e interzis. Amuzant, nu?