Ponderea cheltuielilor cu comunicațiile în bugetul unei gospodării a crescut cel mai mult în România dintre statele UE, în zece ani, în timp ce în majoritatea țărilor membre s-a redus
Ponderea cheltuielilor cu comunicațiile în bugetul unei gospodării a crescut în România de la 2,1% la 4,1%, în perioada 2008-2018, fiind cea mai mare creștere înregistrată în statele Uniunii Europene, în timp ce în majoritatea țărilor membre s-a redus, potrivit datelor publicate marți de biroul european de statistică Eurostat.
Astfel, în 2018, gospodăriile din Uniunea Europeană (UE) au cheltuit peste 200 miliarde euro (echivalent cu 1,3% din PIB-ul UE) pentru „comunicații”. Aceasta reprezintă 2,3% din cheltuielile de consum totale ale gospodăriilor. În categoria comunicațiilor sunt incluse servicii poștale, echipamente și servicii de telefonie și telefax.
În 2018, ponderea cheltuielilor casnice pentru comunicații a fost cea mai mare în Bulgaria (4,8%), Grecia (4,4%, date din 2017), România (4,1%) și Croația (4,0%).
În schimb, Luxemburg (1,3%), Regatul Unit (1,6%), Danemarca și Austria (ambele 1,9%) au alocat cea mai mică pondere din bugetul unei gospodării pentru comunicații.
În intervalul 2008-2018, România a înregistrat cea mai mare creștere a ponderii acestor cheltuieli, iar Estonia cea mai accentuată scădere.
De altfel, dintre toate categoriile principale ale cheltuielilor unei gospodării, comunicațiile au fost cele care au înregistrat cea mai semnificativă scădere a cheltuielilor din ultimul deceniu în UE, de la 2,8% din totalul cheltuielilor casnice în 2008 la 2,3% în 2018.
În acest interval, ponderea acestor cheltuieli a scăzut în majoritatea statelor membre. Cea mai accentuată scădere s-a înregistrat în Estonia (de la 3,8% în 2008 la 2,5% în 2018, adică o reducere de 1,3 puncte procentuale). Estonia este urmată de Olanda (-1,1 puncte procentuale), Polonia (-1 punct procentual), Franța (-0,8 puncte procentuale), Irlanda (-0,7 puncte procentuale), Cehia, Portugalia și Bulgaria (fiecare cu -0,6 puncte procentuale).
Totuși cheltuielile cu comunicațiile au crescut în patru state membre. România este pe primul loc (de la 2,1% în 2008 la 4,1% în 2018, adică o creștere de 2 puncte procentuale), fiind urmată de Lituania (+0,5 puncte procentuale), Suedia (+0,4 puncte procentuale) și Croația (+0,2 puncte procentuale).
Sursa foto: Eurostat
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii