G4Media.ro

Ponderea cheltuielilor cu comunicațiile în bugetul unei gospodării a crescut cel mai…

sursa: Eurostat

Ponderea cheltuielilor cu comunicațiile în bugetul unei gospodării a crescut cel mai mult în România dintre statele UE, în zece ani, în timp ce în majoritatea țărilor membre s-a redus

Ponderea cheltuielilor cu comunicațiile în bugetul unei gospodării a crescut în România de la 2,1% la 4,1%, în perioada 2008-2018, fiind cea mai mare creștere înregistrată în statele Uniunii Europene, în timp ce în majoritatea țărilor membre s-a redus, potrivit datelor publicate marți de biroul european de statistică Eurostat.

Astfel, în 2018, gospodăriile din Uniunea Europeană (UE) au cheltuit peste 200 miliarde euro (echivalent cu 1,3% din PIB-ul UE) pentru „comunicații”. Aceasta reprezintă 2,3% din cheltuielile de consum totale ale gospodăriilor. În categoria comunicațiilor sunt incluse servicii poștale, echipamente și servicii de telefonie și telefax.

În 2018, ponderea cheltuielilor casnice pentru comunicații a fost cea mai mare în Bulgaria (4,8%), Grecia (4,4%, date din 2017), România (4,1%) și Croația (4,0%).

În schimb, Luxemburg (1,3%), Regatul Unit (1,6%), Danemarca și Austria (ambele 1,9%) au alocat cea mai mică pondere din bugetul unei gospodării pentru comunicații.

În intervalul 2008-2018, România a înregistrat cea mai mare creștere a ponderii acestor cheltuieli, iar Estonia cea mai accentuată scădere.

De altfel, dintre toate categoriile principale ale cheltuielilor unei gospodării, comunicațiile au fost cele care au înregistrat cea mai semnificativă scădere a cheltuielilor din ultimul deceniu în UE, de la 2,8% din totalul cheltuielilor casnice în 2008 la 2,3% în 2018.

În acest interval, ponderea acestor cheltuieli a scăzut în majoritatea statelor membre. Cea mai accentuată scădere s-a înregistrat în Estonia (de la 3,8% în 2008 la 2,5% în 2018, adică o reducere de 1,3 puncte procentuale). Estonia este urmată de Olanda (-1,1 puncte procentuale), Polonia (-1 punct procentual), Franța (-0,8 puncte procentuale), Irlanda (-0,7 puncte procentuale), Cehia, Portugalia și Bulgaria (fiecare cu -0,6 puncte procentuale).

Totuși cheltuielile cu comunicațiile au crescut în patru state membre. România este pe primul loc (de la 2,1% în 2008 la 4,1% în 2018, adică o creștere de 2 puncte procentuale), fiind urmată de Lituania (+0,5 puncte procentuale), Suedia (+0,4 puncte procentuale) și Croația (+0,2 puncte procentuale).

Sursa foto: Eurostat

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Daca va uitati mai departe la indicatorii privind TIC in randul populatiei veti observa ca si acolo stam excelent. Numai ca exista o corelatie pozitiva intre indicatorii TIC si cei ce definesc excluziunea sociala.

  2. Stire fără analiza și fără context. Ce ar trebui sa înțeleagă un cititor mai puțin informat din acest articol?
    Ce inseamna cheltuieli cu comunicațiile? De ce a crescut? Cum stam fata de alte tari? Cu cine ne comparam? Etc.
    Deveniți site de duzina cu articole incomplete scrise la gramada și repezeala, pline de greșeli de ortografie. Rusinica

  3. Normal. La noi familia formata din 4 persoane, cu catel si purcel – toti au acces la internet mobil + fix… sa tina animalele pe langa casa

  4. explicația, în opinia mea:
    – acum lumea își permite (în Ro) să plătească fix cât vrea pe comunicații, în 2008 nu-și permitea pe motiv de foame;
    – nevoia de vorbit cu EU a crescut 2008-2018: înainte de 2008, trei minute la telefon cu Franța erau o curiozitate, acum o oră pe zi e normalul pentru ăia care au copiii pe-afară.

    Dar…
    – ceva e în neregulă cu 4.1% din 2018: la cât de ieftine sunt comunicațiile în RO, nu prea ai cum să cheltuiești 4.1% din venituri. La naiba, net nelimitat și minute nelimitate în Ro, plus minute nelimitate pe toate rețelele fixe din EU și 300 de minute pe mobile în EU costă, în Ro, cam cât o pereche de chiloți în Germania. Poți să te suni cu soțul plecat la muncă în Germania o oră pe zi și te costă, pe lună, fix-pix. Nu te costă.
    Iar netul acasă e aproape gratis.
    Iar poștă sau coletărie… Românii nu trimit mai mult față de alte țări, poate chiar folosesc serviciile astea mai puțin, iar costurile colea sunt modice, adaptate la salariile astea.
    Ceva e în neregulă cu 4.1% ăla.