G4Media.ro

Ponderea mașinilor electrice, în recul pe piața europeană / Renault se redresează,…

sursa foto: dacia.ro

Ponderea mașinilor electrice, în recul pe piața europeană / Renault se redresează, în special datorită Dacia

Ponderea mașinilor 100% electrice a continuat să scadă în octombrie, ocupând o cotă de 14,2% din piața europeană, arată statisticile din industrie publicate marți. Vehiculele electrice, care reprezentau 12% din vânzările din Uniunea Europeană până la sfârșitul anului 2022, atinseseră o cotă de piață de 21% în august 2023, înainte de a scădea în septembrie, notează Le Figaro.

Pe parcursul primelor zece luni ale anului, însă, cu 14% din vânzări, mașinile electrice au depășit pentru prima dată dieselul (12%). Mașinile pe benzină rămân pe primul loc, cu 33,4% din vânzări, în fața modelelor hibrid (29%). Pe ansamblu, piața europeană a continuat să își revină, cu 855.484 de autoturisme noi înmatriculate în țările UE, în creștere cu 14,6% în date anualizate, potrivit unui comunicat al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Volkswagen, numărul unu la mașini electrice în Europa

În primele zece luni ale anului, piața a înregistrat o creștere substanțială (16,7%), totalizând aproape nouă milioane de unități. Dar este încă departe de volumele înregistrate înainte de Covid-19, care a perturbat lanțurile de aprovizionare, în special pentru cipurile electronice. Această tendință pe zece luni a fost determinată de cele mai mari piețe naționale, cum ar fi Germania (+13,5%), Franța (+16,5%), Italia (+20,4%) și Spania (+18,5%).

Grupul german Volkswagen și-a consolidat poziția de lider în Europa în aceeași perioadă, cu o cotă de piață de 26,1%, văzându-și înmatriculările în creștere cu 20,5% față de primele zece luni din 2022, în special datorită mărcilor Skoda și Audi, ale căror vânzări au crescut cu un sfert.

În același timp, rivalul său franco-italiano-american Stellantis a pierdut aproape două puncte de cotă de piață, până la 18,4%, cu o creștere a înmatriculărilor (+6%) sub tendința generală.

Două mărci au fost chiar pe roșu, Fiat (-1,8%) și Citroën (-1,5%). De asemenea, grupul Renault a continuat să își revină (10,9%, sau +21,2% pe un an), în special datorită mărcii sale Dacia.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...