Porsche dezvăluie prima versiune hibridă a modelului 911, cea mai faimoasă mașină sport a producătorului german
Porsche a dezvăluit marți prima versiune hibridă a celei mai faimoase mașini sport a sa, 911, o mișcare care ar putea ajuta ca motoarele electrice să devină mai acceptate chiar și în cazul mașinilor de performanță, relatează CNN.
De asemenea, mișcarea marchează un pas important în evoluția uneia dintre cele mai recunoscute mașini din lume. Având în vedere că, în general, au o eficiență mai mare a consumului de combustibil fără a sacrifica puterea, hibrizii au devenit ceva obișnuit în multe tipuri de vehicule. Aceste mașini au devenit din ce în ce mai populare în Statele Unite, chiar și în condițiile în care vânzările de modele pur electrice au început să încetinească.
Constructorul auto german Porsche, o divizie a Volkswagen AG, vinde deja modele hibride plug-in, cum ar fi SUV-ul Cayenne e-Hybrid și automobilul cu patru uși Panamera e-Hybrid, dar un 911 hibrid este o altă problemă.
Inițial, puterea hibridă va fi disponibilă doar într-o singură versiune a mașinii, 911 Carrera GTS de înaltă performanță. Cu un motor electric integrat în transmisia cu opt trepte a mașinii care asistă motorul pe benzină cu șase cilindri al mașinii, noul model 911 va produce până la 532 de cai putere, cu 59 mai mult decât actualul model Carrera GTS.
Puține mașini sunt atât de definite de un motor pe benzină precum 911 și puțini constructori auto sunt atât de definiți de un singur model precum Porsche este definit de 911. Deși Porsche vinde în prezent mult mai multe SUV-uri decât mașini sport, 911 rămâne modelul de bază al constructorului auto. Chiar și SUV-urile Porsche Macan și Cayenne, cu marginile lor rotunjite și capota înclinată, au în designul lor ceva ce trimite la 911.
Într-o altă schimbare majoră pentru Porsche, această mașină nu va fi un hibrid plug-in, așa cum au fost alte modele hibride Porsche. Porsche Cayenne e-Hybrid și Panamera e-Hybrid sunt hibrizi plug-in cu baterii care pot fi încărcate atât de la un încărcător EV, cât și de la propriul motor al vehiculului. De asemenea, aceste modele pot parcurge o anumită distanță doar cu energie electrică după ce bateria a fost încărcată complet. Modelul 911 Carrera GTS va fi un hibrid complet autonom, încărcat doar de energia de la motor și de la frânare. Acesta nu va putea parcurge distanțe semnificative doar cu ajutorul energiei electrice.
Pe lângă hibrizi, Porsche vinde și mașini complet electrice, Taycan și noul SUV Macan Electric. Dar directorii au declarat că 911 va fi ultimul Porsche care va deveni complet electric, deoarece ingineria sa este atât de unică și chintesențială pentru marca sa. Eliminând motorul din spate, care a dat mașinii forma distinctivă și senzația de condus cu greutate în spate, ce o face un 911? Acest nou model hibrid, care are în continuare motorul pe benzină montat în spate, va fi cel mai aproape pe care Porsche îl poate obține de un 911 electric fără a ridica acest tip de întrebări.
Deși vânzările de vehicule electrice în SUA continuă să crească, ritmul de creștere a încetinit brusc în ultimele luni. Între timp, vânzările de vehicule hibride cresc mai rapid. Vina pentru încetinirea vânzărilor de vehicule electrice a fost pusă pe seama prețurilor relativ ridicate ale modelelor aflate în prezent la vânzare și a lipsei de încărcătoare publice fiabile pentru vehicule electrice. Hibrizii sunt, în general, mai ieftini și nu necesită un încărcător.
Totuși, acest hibrid special nu va fi ieftin. Prețurile pentru Porsche 911 Carrera GTS 2025 vor începe de la aproximativ 165.000 de dolari.
Un șofer de test Porsche a condus hibridul în jurul faimosului circuit Nürburgring Nordschleife din Germania în 7 minute și 17 secunde – cu 8,7 secunde mai rapid decât un 911 Carrra GTS comparabil din generația actuală. Nürburgring este o pistă sinuoasă și dificilă, astfel încât timpul mai rapid indică, de asemenea, că manevrabilitatea mașinii nu este îngreunată de greutatea suplimentară a bateriilor și a motoarelor electrice.
Prezentarea noii versiuni hibride vine la aproximativ 60 de ani de la lansarea modelului 911 de către Porsche. Primul 911 a fost prezentat în 1963, dar nu a intrat în producție până în 1964. A fost o completare mai mare și mai puternică a modelului original Porsche – 356.
Ambele modele, care au fost produse împreună timp de doar câțiva ani, aveau scaune mici în spate și motoare montate în spatele roților din spate. Dispunerea era similară cu cea a modelului Volkswagen Beetle, o mașină proiectată de Ferdinand Porsche Sr., tatăl lui Ferdinand „Ferry” Porsche, care a creat modelul 356. Fiul lui Ferry, Ferdinand „Butzi” Porsche, a lucrat la proiectarea modelului 911, modelat după forma de lacrimă a modelului 356. Forma sa, inclusiv scaunele din ce în ce mai înghesuite din spate, a rămas în esență aceeași de la modelul original.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank