Portul Constanța va avea un nou scaner de verificare a mărfurilor, în urma unei investiții private de 15 milioane de euro
DP World va inaugura în această toamnă un scaner cu raze x în terminalul de containere din Portul Constanța, pe care îl operează din 2003. Investiția se ridică la 15 milioane de euro, iar aparatura de control va fi operată de autoritățile portuare. Doar două alte scanere mai funcționează în port, unul fiind operat de biroul vamal și celălalt de poliție.
”La tipul de mărfuri operat de noi (containerele și remorcile cu prelată) există o mare presiune pentru scurtarea timpilor de tranzit. Așadar, beneficiarii finali ai mărfurilor din containere și prelate percep ca pe o valoare adăugată, scurtarea timpului dedicat formalităților la trecerea frontierei”, a declarat pentru G4Media Cosmin Cârstea, CEO al DP World în România.
Scannerul este achiziționat ca parte a unui proiect pentru crearea unei noi rute de transport de tip RO-RO România-Turcia pentru autocamioane, cu rolul de a crește securitatea tranzitului și de a reduce timpul dedicat operațiunilor de control la trecerea frontierei. Scannerul, împreună cu terminalul dedicat vor scurta cu un interval situat între 12 și 36 de ore timpul de tranzit Turcia – România.
”Cel mai mare efort investițional l-a constituit dezvoltarea infrastructurii de transport, respectiv a terminalului RO-RO. Investiția se ridică la aproximativ 75 de milioane de euro și cuprinde pe lângă terminalul RO-RO și scanerul de camioane și containere și un terminal pentru mărfuri agabaritice. Estimăm că terminalul va fi operațional în luna octombrie iar în perioada noiembrie-decembire vom inaugura primul serviciu regulat de transport maritim între România și Turcia”, a mai spus Cosmin Cârstea.
Astfel, toate autocamioanele care vor intra în țară pe această cale vor fi scanate din mers, compania asumându-și să suporte timp de 10 ani costurile de întreținere ale aparaturii.
„Acesta este un tip de scanner drive-through. Practic camionul împreună cu remorca trece prin dispozitiv la o viteză foarte mică, fără să se oprească. Scanerul declanșează procesul de scanare după ce capul tractor iese din raza de scanare. Acest tip de scaner poate detecta toate tipurile de mărfuri, până la nivelul de materie organică, chiar și explozibil și droguri. Dacă sunt respectate toate cerințele de operare, așa cum sunt ele setate în prealabil, rata de success este de 100%”, a explicat șeful DP World România.
Metoda scanării unităților de transport este pretabilă mai ales containerelor și remorcilor cu prelată. Nu este o metodă de control adecvată pentru mărfurile în vrac sau pentru cele generale (cum ar fi produsele metalice, echipamentele, produsele din lemn etc.).
Terminalul pe care îl operează DP World în Portul Constanța este considerat unul dintre cele mai importante terminale de containere de la Marea Neagră, deservind atât piața internă din România, cât și un hinterland mai larg care se întinde în părți din Europa Centrală, împreună cu conexiuni de alimentare de primă clasă cu Ucraina, Rusia, Georgia și Moldova.
Capacitatea actuală a terminalului este de aproximativ 1.200.000 TEU și există o suprafață de teren suficientă pentru extinderea treptată pentru a răspunde la volume de peste 4.500.000 TEU.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii