Posibile greșeli ale elevilor și capcane în subiectele de Limba română, în opinia profesoarei Ecaterina Stanca – Evaluarea Națională 2020
Ce capcane sunt în subiectele pe care le-au avut de rezolvat astăzi absolvenții claselor a VIII-a la examenul de Limba și literatura română? Ecaterina Stanca, profesoara de Limba română la Colegiul Național „Tudor Vianu” din București, a explicat pentru Edupedu.ro care sunt greșelile cel mai frecvent întâlnite în fața subiectelor de tipul celor extrase astăzi la prima probă a Evaluării Naționale 2020.
Evaluarea Națională 2020 a început astăzi, 15 iunie, cu examenul la Limba și literatura română. Elevii au avut la dispoziție 2 ore pentru a rezolva subiectele.
Posibile greșeli ale elevilor la Subiectul I, în opinia profesoarei Ecaterina Stanca:
„Punctul cu sinonimele a fost ușor, apariția cratimei era ușor de explicat, cu condiția să fi învățat teoria. La punctul 3, unii poate nu au înțeles diferența dintre conversiune și derivare și le confundă. Este conversiune deoarece și-a schimbat categoria gramaticală.
La punctul 4, exista pericolul să se ia drept exemplu cuvântul gea-man-ta-ne (nu are diftong deoarece vocala e are valoarea ∅, dispare).”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu