G4Media.ro

Poşta Română atrage atenţia asupra unei campanii de phishing care foloseşte identitatea…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Poşta Română atrage atenţia asupra unei campanii de phishing care foloseşte identitatea companiei pentru a înşela utilizatorii

Compania Naţională Poşta Română atrage atenţia asupra celei mai recente campanii de phishing care foloseşte identitatea companiei pentru a înşela utilizatorii. În ultimele zile, au fost raportate numeroase cazuri în care atacatorii trimit mesaje tip SMS – smishing care par a fi de la Poşta Română, solicitându-le destinatarilor să acceseze un link pentru a completa date personale necesare livrării unui colet, transmite News.ro.

”Compania Naţională Poşta Română atrage atenţia tuturor clienţilor săi asupra celei mai recente campanii de phishing care foloseşte identitatea companiei pentru a înşela utilizatorii. În ultimele zile, au fost raportate numeroase cazuri în care atacatorii trimit mesaje tip SMS – smishing ce par a fi de la Poşta Română, solicitându-le destinatarilor să acceseze un link pentru a completa date personale necesare livrării unui colet”, informează compania.

Compania Naţională Poşta Română le reaminteşte tuturor persoanelor care primesc astfel de mesaje să nu dea curs solicitării.

”Atenţie! Mesajele conţin un link scurtat (short URL) care redirecţionează utilizatorii către un website ce imită vizual pagina oficială a Poştei Române. Scopul acestei pagini false este de a colecta informaţii sensibile, cum ar fi datele personale sau detaliile financiare ale victimelor”, precizează compania.

Persoanele care primesc un astfel de mesaj suspect sunt sfătuite să nu acţioneze impulsiv, să citească atent conţinutul mesajului şi să verifice dacă există detalii care par suspecte sau neobişnuite, să nu deschidă  mesajul şi să îl marcheze imediat ca Spam. De asemenea, nu trebuie accesat link-ul şi trebuie făcută o sesizare către Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) la adresa: https://dnsc.ro/contact.

Poşta Română subliniază că nu solicită niciodată clienţilor să furnizeze informaţii bancare confidenţiale, numere de card sau coduri PIN şi nici efectuarea de plăţi online ale unor taxe de livrare şi recomandă tuturor clienţilor să fie extrem de vigilenţi.

”Fiţi precauţi şi informaţi şi nu divulgaţi niciun fel de date personale sau financiare în urma unor astfel de solicitări”, spun reprezentanţii Poştei Române.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Poșta română ar trebui să vadă ce e cu sutele de colete blocate în vamă in SUA. Nu răspund la reclamații, transportul e achitat, oamenii au cerut banii înapoi pe comenzi, produsele nu sunt nicăieri. Hai cu privatizarea.