G4Media.ro

Postul Euronews, constrâns să se reinventeze după scăderea veniturilor publicitare provocată de…

Postul Euronews, constrâns să se reinventeze după scăderea veniturilor publicitare provocată de criza COVID-19

Postul de televiziune Euronews, victimă a crizei sanitare care a accelerat erodarea încasărilor publicitare observată şi de alte instituţii media, va fi nevoit să se reinventeze, cu reduceri de posturi iminente, relatează miercuri AFP.

Preşedintele consiliului director, Michael Peters, a prezentat marţi organizaţiilor sindicale un plan de restructurare a personalului, care prevede reducerea a circa 50 din cele aproximativ 900 de posturi. El a spus că este dificil de precizat numărul posturilor suprimate, întrucât salariaţilor li se va propune o modificare a contractului de muncă, pe care ei au libertatea să o refuze.

Acest post internaţional ce-şi are sediul la Lyon (Franţa) a mai trecut printr-o restructurare asemănătoare în anul 2017, când a renunţat la multiplex-ul său tradiţional, pe care l-a înlocuit cu 12 canale lingvistice fiecare cu logica redacţională proprie. Atunci, 90 de angajaţi au părăsit postul. Au fost iniţial 13 canale, dar în acelaşi an a fost închisă secţia ucraineană, după ce televiziunea naţională ucraineană (NTKU) acumulase datorii de circa 10 milioane de euro către Euronews.

În urma contactelor cu alte posturi de ştiri, conducerea postului Euronews estimează o scădere a veniturilor din publicitate în sectorul media de la începutul pandemiei cuprinsă în 35% şi 50%. Postul Euronews susţine că, deşi a înregistrat audienţe ”care niciodată nu au fost atât de bune”, nu a reuşit să-şi diminueze costurile şi nu a beneficiat de ajutoare de stat.

”Trebuie să continuăm să investim zeci de milioane în producţia de ‘hard news’ care nu sunt rentabile, investind în acelaşi timp în noi conţinuturi care, în cazul acestora, pot aduce venituri”, rezumă Michael Peters.

Prin urmare, în opinia sa, dată fiind dimensiunea mică a acestei companii media, cu o cifră de afaceri de circa 80 de milioane de euro, soluţia constă aşadar în reorganizări de posturi, însoţite de un efort de reducere a costurilor şi continuarea creării unor filiale în franciză.

Euronews, care a pierdut în primăvară susţinerea puternicului său partener şi acţionar american NBC, a relocat deja în Franţa producţia editorială a filialei sale africane Africanews, pentru a face economii.

Sursa: Agerpres

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...