Povestea profesoarei care a vrut să-și cunoască toți elevii de clasa a V-a, nu doar jumătate, încă din prima zi de școală. Mădălina Peltea: Au fost foarte fericiți! Folosesc la toate orele Zoom, Whatsapp și tabla inteligentă, căreia îi dau screen share și toți copiii de acasă văd ce scriu
Mădălina Peltea este profesoară de Matematică și acum 2 săptămâni a primit pentru prima dată, în clase, doar jumătate dintre elevii săi de gimnaziu. După o pauză de 6 luni de învățare față în față și cu o mare provocare în ceea ce privește relația cu copiii de clasa a V-a, tânăra profesoară a decis să ajungă la toți elevii încă din prima zi de școală. “La prima oră am vrut să îi cunosc pe toți și primul lucru a fost să organizez cu ei un grup de Whatsapp, ca să iau contact și cu cei de acasă”, a povestit Mădălina Peltea, pentru Edupedu.ro. Aceasta le-a trimis tuturor copiilor de-a V-a linkul pentru a participa în direct la ora de Matematică pe Zoom, iar exercițiile le văd toți copiii cu ajutorul tablelor inteligente din clase, prin screen share.
“Au fost într-adevăr foarte fericiți. Cu o clasă am avut marți, 15 septembrie, prima oră de Matematică și era chiar prima oră din orarul lor. De acolo am primit un feedback de la o mamică ce mi-a spus că a fost foarte încântată, că le place foarte mult și abia așteaptă. Lucrurile vin natural, după cum simt eu. Nici nu am vrut să pierd foarte mult timp până este gata platforma școlii”, a explicat Peltea.
Profesoară de Matematică la Școala Gimnazială Tudor Arghezi din Capitală, Mădălina Peltea a vorbit pe larg pentru Edupedu.ro despre cum realizează testarea elevilor, care sunt problemele pe care le-a întâmpinat până acum, dar și soluțiile pe care le-a găsit la parte din nevoile copiilor.
Rep: Au trecut două săptămâni dintr-un an școlar care a început în București cu clasele de gimnaziu împărțite direct în două: jumătate dintre elevi învață din clasă, jumătate de acasă. Cum vă organizați predarea?
Mădălina Peltea: Pentru tot Bucureștiul, școala a început în acest sistem hibrid: jumătate de elevi sunt în clasă, iar jumătate sunt acasă. Eu anul acesta am avut două clase noi de-a V-a. Pe ei nu îi cunoșteam absolut deloc, așadar nu am putut să iau contact direct cu toți.
Dar la prima oră am vrut să îi cunosc pe toți și primul lucru a fost să organizez cu ei un grup de Whatsapp, ca să iau contact și cu cei de acasă. Copiii din clasă aveau numărele de telefon ale colegilor lor și am rugat un elev să lanseze acest grup în care să mă adauge și pe mine. La momentul respectiv nu era gata platforma școlii pentru elevii de clasa a V-a, trebuia să li se facă conturi prin care să intre online pe această platformă securizată. Avem platforma securizată și imediat ne atenționează când vrea cineva din exterior să intre, niciun părinte nu poate intra oricând. De mâine pot intra chiar și cei de-a V-a online, pentru că s-a ocupat școala de conturi, dar până astăzi am colaborat prin acel grup.
La fiecare oră de matematică, le trimiteam elevilor pe grup linkul și parola de la Zoom. Așa că am făcut de la prima oră de matematică legătura sincron, prin acest grup de whatsapp. În felul ăsta am putut lua legătura cu toți.
Partea mai ușoară a fost cu cei de-a VI-a și a VII-a, cu care aveam deja grup format de anul trecut.
Rep: Cum s-a desfășurat concret prima oră?
Mădălina Peltea: Au fost într-adevăr foarte fericiți. Cu o clasă am avut marți, 15 septembrie, prima oră de Matematică și era chiar prima oră din orarul lor. De acolo am primit un feedback de la o mamică ce mi-a spus că a fost foarte încântată, că le place foarte mult și abia așteaptă.
Lucrurile vin natural, după cum simt eu. Nici nu am vrut să pierd foarte mult timp până este gata platforma școlii. M-am gândit: de ce să pierd 1-2 săptămâni contactul cu ei?
Rep: Care este nivelul la care i-ați luat pe elevi? Simțiți carențe în cunoștințele lor, după ce anul trecut școlile au fost închise de pe 11 martie?
Mădălina Peltea: Cu copiii de-a VI-a și a VII-a nu am simțit, pentru că în primăvară mi-am respectat toate orele, le trimiteam temele, am stat tot timpul în contact cu ei. Din martie până în iunie, s-a făcut matematică. Chiar suprinzător un băiețel s-a întors mult mai bine decât anul trecut; îi sunt digirintă și chiar și doamna de Limba română a văzut schimbarea.
În schimb, la cei de clasa a V-a am văzut că unii chiar nu știu nici ordinea operațiilor. Unii sunt foarte buni, dar alții nu știu lucruri de bază și făceau la început greșeli elementare: întâi adunarea și apoi înmulțirea, de exemplu. Unii nici tabla înmulțirii nu o știau.
În primele 2 săptămâni am făcut recapitulare cu ei și de luni vreau să intru în materia de clasa a V-a, dar dacă ei nu au baza, eu pot să le predau SF-uri și ei nu prind.
Rep: Ce faceți cu cei care intră în gimnaziu și nu știu tabla înmulțirii?
Mădălina Peltea: Le spuneam că le pun în fiecare oră 3 întrebări din tabla înmulțirii și le ceream ca în fiecare seară să citească tabla înmulțirii și să îi pună pe părinți să îi întrebe înmulțiri, la întâmplare. Apoi le dădeam exerciții suplimentare mai ușoare, eventual de clasa a IV-a, ca să le facă pe acelea și să aibă exercițiu, ca lucrurile de bază care sunt esențiale în orice învață apoi să le cunoască.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
14 comentarii