G4Media.ro

Poziția României la Bruxelles, în apărarea transportatorilor afectați de noile reguli europene:…

Sursa foto: Inquam Photos / Tudor Costache

Poziția României la Bruxelles, în apărarea transportatorilor afectați de noile reguli europene: Întoarcerea camioanelor la opt săptămâni în țara de origine este în contradicție cu planul Green Deal, va genera mai multă poluare

România cere ca noile reglementări rutiere care vor fi adoptate de către Comisia Europeană să țină cont și de poziția transportatorilor români, dar și să fie corelate cu obiectivele majore ale Uniunii Europene precum cele referitoare la politicile climatice.

Potrivit României, dar și altor altor 8 state din Uniunea Europeană, actuala formă a Pachetului Mobilitate 1 este în contradicție cu obiectivele Green Deal ale Uniunii Europene, deoarece obligă întoarcerea camioanelor în statul membru în care au primit autorizaţia, la fiecare opt săptămâni. Asta va conduce, potrivit celor 9 state, la creșterea numărului de “curse goale” care, în schimb, va genera emisii suplimentare de CO2 din sectorul transporturi rutiere.

Miniștrii Transporturilor din cele nouă state, care se opun reglementărilor Pachetului Mobilitate 1 (România, Bulgaria, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia și Cipru). au avut în ultimele zile întâlniri la Bruxelles cu Adina Vălean – comisar european pentru transporturi, Frans Timmermans – vicepreședintele Comisiei Europene, Davind Maria Sassoli – Președintele Parlamentului European și președinții grupurilor politice din cadrul legislativului european.

Ei au susținut și faptul că noile reglementări rutiere, care forţează camioanele lor să revină acasă la fiecare opt săptămâni, vor exclude din Piața Unică, în special, transportatorii rutieri din statele membre insulare, precum Cipru, și va limita sever accesul transportatorilor rutieri din multe alte state membre din cauza poziționării geografice a țărilor lor de reședință.

„Ne-am prezentat argumentele şi le-am explicat, dând drept exemplu că un camion care este astăzi autorizat în Cipru şi efectuează transporturi la Bruxelles, ar trebui să călătorească 3000 de kilometri pentru a ajunge la Atena, în Portul Pireu şi apoi încă trei zile cu vaporul, dacă există legătură de transport naval, pentru a mai face încă 625 de mile marine pentru a ajunge în Cipru şi apoi să se facă iar acelaşi drum, şoferul şi vehiculul, la întoarcerea în UE pentru a continua să-şi desfăşoare activitatea (…) Acest lucru ne-ar exclude în esenţă de la piaţa unică şi ne-am exprimat că acest lucru ar putea funcţiona şi ca un cal troian cu privire la alte chestiuni, precum serviciile”, a declarat ministrul transporturilor din Cipru, Yiannis Karousos, potrivit Rador.

Contactat de G4Media, ministrul român al Transporturilor, Lucian Bode, spune că Pachetul Mobilitate I trebuie să reflecte inclusiv punctul de vedere al transportatorilor români și că ”în forma agreată, prevederile acestor dosare legislative vor avea un impact sever asupra transportatorilor români, a economiei naționale, economiei europene, dar și a mediului.”

”Am ascultat opinia transportatorilor români și împreună cu ceilalți reprezentanți ai Statelor Membre care susțin poziția noastră vom face toate demersurile pentru ca punctul nostru de vedere să fie inclus în Pachetul Mobilitate I. Discuțiile la care am participat au fost productive și consider că în perioada următoare vom vedea și rezultatele pe care le așteptăm. Poziția pe care întotdeauna am susținut-o este de a întări Piața Unică prin crearea unui cadru legislativ care să țină cont de interesele tuturor actorilor implicați în buna funcționare a acesteia. O Piață Unică funcțională determină în mod decisiv o dezvoltare sustenabilă a economiilor naționale, a economiei europene în ansamblu.” a declarat ministrul Lucian Bode într-o poziție pentru G4Media.

Lucian Bode declara la începutul acestei luni, pentru G4Media, că România ia în calcul posibilitatea de ataca în instanță împreună cu Bulgaria, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia și Cipru noile reglementări europene în transporturi care prevăd, între altele, obligarea camioanelor de a reveni acasă la fiecare opt săptămâni.

Majoritatea ţărilor membre ale UE au fost de acord în decembrie să reformeze sectorul rutier al blocului comunitar, inclusiv să dea dreptul şoferilor de camioane care lucrează în străinătate să revină acasă la fiecare trei-patru săptămâni și să oblige camioanele implicate în transportul internaţional să revină la sediile centrale ale companiei lor la fiecare opt săptămâni.

Bulgaria, Polonia, Estonia, Lituania, Letonia, Malta, Ungaria, Cipru și România au aceste reglementări și au votat împotrivă, iar Maria Britanie și Belgia s-au abținut la vot.

Revizuirea reglementărilor rutiere este promovată de statele UE mai bogate, inclusiv Franţa şi Olanda, iar disputa ameninţă să adâncească diviziunile dintre flancul estic şi cel vestic al UE, subminând unitatea blocului comunitar, afectată și așa de Brexit.

Ţările UE mai sărace din Europa de Est vor să câştige oferind servicii la preţuri mai scăzute pentru a-şi dezvolta economiile şi a prinde din urmă statele mai bogate. În timp ce camioanele şi şoferii lor traversează UE, Franţa şi alte state sunt îngrijorate că aceste practici îi afectează pe proprii lor lucrători.

Următorii pași sunt aprobarea Pachetului Mobilitate 1 este adoptarea lui de către Consiliul European și apoi de către Parlamentul European.

Sursa Foto: Inquam Photos/ Tudor Costache

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Transportatorii romani il au pe Klaus. Avem toata increderea. Pare ca urmareste cu atenție.

    • Doar „pare”. În schimb, trolii pedeserasti ai mafiei PRO-PSD-ALDE „urmăresc cu atenție”, într-adevăr. Se vede asta în rezultatele bune, spre foarte bune, obținute la alegeri, în special la cele din toamnă, când i-au arătat „neatentului” de ce sunt capabili niste postaci „de încredere”, bine organizați. Asta înseamnă să fii mafiot.

  2. Marchează momentul, să nu spună cineva că n-au fost și ei … „anti-contra”. Președintele a trecut la altă „peroadă” de dolce far niente ! Cand s-a dezbătut legea aflată în vigoare se făcea mișto la adresa lui Grapini care striga din toți rărunchii despre implicațiile negative ale legii asupra transportatorilor români, pnl-iști aveau alte preocupări, pregăteau uzurparea puterii prin șpagă și șantaj.

  3. Numai bălării spun cei de la untr , am citit întotdeauna articole despre mobilitate 1 ,
    Sunt de acord cu schimbarea legii ,și este prea blândă.
    In proporție de 98 % dintre soferi vor sa aiba contract de munca in tara care lucrează , nu vor contract de Ro,pl,Lt,LV,bg,est,cz,sk.
    Cum este să muncești 1 luna cu contract in Bulgaria si vrei sa pleci de la firma din Irlanda ,ptr că nu mai vrei pur și simplu să lucreze și sa nu primesti nici un ban ,si så ti se spuna ai fost de proba. Plus abandonat într-o stati de autobuz .
    Sau te duci la firme din țările din W Europei sa vrei sa muncesti si sa tii sa spuna ,da te angajam da cu contract de Ro ,Pl,Cz,Sk,Lt,LV,Bg.
    Si sa stai 1 an jumate acasa ca nu te angajeaza nimeni cu contract de W Europei.
    Plus soferul din W Europei in fiecare vineri este acasa in sanul familie.
    Plus fac evaziune fiscală nu platesc toate darile catre stat ptr angajat ,isi bat joc de soferi , nu platesc concediile, transportul , multe nereguli ,cabotaj , cu mult sub pret pe km ,ptr că accepta si patroni ,lasa ca la prostul de Roman merge.
    Pe cand daca ai contract de W Europei lucrurile se schimba,iti sunt respectate drepturile , nu mai esti batjocorit.
    Au început sa aduca soferi din Sir lanca,Filipine si la fel isi bate joc de ei ii platesc cu 1000-1500 €..
    In 2015 eram in Franța si am stat de vorba cu un filipinez si il plateau cu 600 € pe luna .
    Asa că Prostii , sunteti niste EXCROCI patronii plus statul Roman.

    • La cum te exprimi, sunt convins ca esti un ‘soferas’ de camion semianalfabet, nu stii absolut nicio limba straina, nu te descurci pe la incarcari-descarcari pentru ca nu ai spirit de orientare, te certi cu cei de la incarcari si iti arati cu dibacie spiritul balcanic doar pentru a-ti masca lipsa de inteligenta si pun pariu ca la pauzele de 45 faci ca lupii prin parcare dupa doua beri si incepi sa ii injuri pe „patronasi”.
      Daca pe tine nu te angajeaza nimeni acum inseamna ca esti o lichea. In momentele acestea este o ‘bataie’ pe soferi BUNI si DE INCREDERE carora li se ofera undeva la 2500 euro/luna. Dar nimeni nu te vrea….pentru ca probabil nu iti place munca. Daca tu ai patit ceea ce ai zis mai sus inseamna ca te-ai dus la cele mai dubioase firme de pe piata care isi permit sa isi bata joc de soferi pe criza aceasta. Firmele serioase nu isi permit. Dar, revenim la ce am spus mai sus. Firmele serioase nu te vor pentru ca mai mult dai din gura decat muncesti.
      Tu crezi ca daca locuiesti in RO si te angajezi la o firma din DE, tu vei fi acasa la weekend la fel ca neamtul? Vei fi doar daca vei locui acolo. O sa fie mai rau, vei veni acasa de 2 ori pe an, atunci cand ai concediu. Pot sa iti contracarez tot ce ai afirmat, dar nu se merita. Stiu exact ce fel esti, te cunosc prea bine. Esti un limitat care se plictiseste prin parcari si se duce pe alti ‘romanasi’ si le dinamiteaza linistea cu povestile lui de parcare si lauda despre sine. Sunt satul de tine. Esti un nimeni si asta vei ramane toata viata. Stai acasa, in catunul tau inamolit, bate-ti nevasta si copiii in continuare, pe care foarte convenabil i-ai gasit tapi ispasitori pentru faptul ca tu esti un betivan retardat. Succes sa te angajezi in „West”. Iti zic un secret: vesticii nu angajeaza lepre ca tine !

  4. Scopul reglementariilor propuse de UE este de a-i determina pe transportatori sa-si deschida baze chiar in tarile in care opereaza sau macar undeva undeva in zona de centru – Germania, adica sa plateasca taxe si chirii la sefii UE. Daca este interpretata ad-literam si nu exista o logistica bine pusa la punct sau cerere pentru aceste sservicii in tarile de origine, aceasta prevedere ar putea avea impact ecologic deoarece camioanele vor circula goale inapoi in tara.