Predarea istoriei, între caracterul excepțional al națiunii “folosit în scop politic” și abordarea obiectivă și autocritică, “europeană”. Corespondența ieșită din comun dintre Parlamentul European și ministrul polonez al Educației
Comisia pentru Educație și Cultură din Parlamentul European a decis, luna aceasta, să publice corespondența sa cu ministrul polonez al Educației, după ce acesta din urmă a acuzat structurile europene că ar fi ilegale și a decis schimbări în modul în care este predată istoria în țara sa. Răspunsurile dure ale comisiei din PE pun în contrast abordarea “excepționalismului național” la care apelează încă unele țări, abordare în care, după cum semnalează reacțiile din PE, interesul politic joacă un rol important, cu abordarea comunitară, care insistă pe un mod obiectiv de a privi istoria, în context european.
- Disputele dintre ministrul polonez Przemyslaw Czarnek și Comisia pentru Educație și Cultură din Parlamentul European vin în contextul unei înrăutățiri a relațiilor dintre Uniunea Europeană și statul membru Polonia, ale cărui autorități sunt acuzate de încălcarea principiilor europene privind democrația, justiția, drepturile omului, libertățile cetățenești.
Disputa privind istoria a apărut în mai a.c., în urma unui interviu în care ministrul Czarnek a vorbit despre o serie de schimbări propuse pentru materia Istorie, în învățământul secundar – mai multe ore de Istorie, dar și o atenție specială pentru istoria secolului al XX-lea. În acel interviu, oficialul prezenta abordarea poloneză:
Citește articolul complet pe Edupedu.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
10 comentarii