G4Media.ro

Premieră în Europa: Automobilele pe benzină şi motorină nu vor mai avea…

sursa foto: Facebook

Premieră în Europa: Automobilele pe benzină şi motorină nu vor mai avea voie în centrul oraşului Stockholm din 2025 / Zona va fi accesibilă numai mașinilor electrice sau anumite tipuri de hibrid / Alte capitale au interzis deja doar mașinile pe motorină 

Autorităţile din capitala Suediei intenţionează să interzică accesul automobilelor care funcţionează cu motoare pe benzină şi motorină în anumite zone ale oraşului, începând din 2025, în încercarea de a reduce poluarea, transmite Bloomberg, citată de Agerprs.

O suprafaţă de aproximativ 20 de cvartale care se întinde între centrul financiar şi principala zonă comercială din Stockholm va fi accesibilă numai automobilelor electrice, anumitor tipuri de camionete hibride şi vehiculelor pe bază de celulă de combustibil, potrivit unor norme ce urmează a fi prezentate miercuri în mod oficial, susţine postul public de televiziune SVT. O eventuală extindere a acestei zone ar putea fi decisă în prima jumătate a lui 2025.

Stockholm ar putea fi prima mare capitală care introduce o astfel de prohibiţie şi planurile aleşilor locali din capitala Suediei merg mai departe decât iniţiativele omologilor din Paris, Atena şi Madrid, care au interzis doar automobilele pe motorină. Alte oraşe, inclusiv Londra, au introdus zone cu emisii poluante reduse care includ taxe zilnice pentru intrarea în centrul oraşului a automobilelor mai vechi cu motoare pe combustie.

„Vrem să creăm un mediu de viaţă mai bun pentru oamenii care trăiesc şi muncesc aici”, a spus pentru SVT consilierul local Lars Stromgren, responsabil pentru politicile din domeniul traficului rutier.

Rămâne însă de văzut dacă acest plan va stimula vânzările de automobile electrice în Suedia. Momentan, vânzările de automobile electrice în Suedia trec printr-o perioadă dificilă, deoarece consumatorii resimt efectele crizei vieţii. La începutul acestui an, organizaţia Mobility Sweden şi-a revizuit în scădere estimările privind înmatriculările de automobile electrice noi în 2023, până la 35% din înmatriculările totale, de la 40% anterior.

În paralel, Bruxelles-ul a interzis în luna decembrie traficul auto non-esenţial şi non-local pe 10 străzi importante din centrul oraşului. În luna august, Londra a stabilit una dintre cele mai ambiţioase politici privind emisiile autovehiculelor prin extinderea zonei cu emisii extrem de scăzute.

În Norvegia, ţară renumită pentru vânzările mari de automobile electrice, municipalitatea din Oslo a recomandat la începutul anului introducerea unei zone de emisii zero în centrul oraşului, care, în 2025, în ceea ce ar urma să fie prima fază a programului, ar viza transportul de mare tonaj şi camioanele, pentru ca începând din 2027 să fie extinsă şi la autoturisme.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. „Fuel cell” din engleza nu se traduce ca „celula de combustibil” ci ca „pila de combustie”. Mama lui de Google translate…

  2. Ce prostie.. e mult prea devreme.

    • Nu-i prea devreme, automobilul personal in vom interzice complet in 25 de ani. Tranzitia verde e o gluma daca insemna de la termic la electric; tranzitia verde este de la automobil la transportul in comum 95%!

    • E deja foarte tarziu. Oamenii se imbolnavesc pe capete de la poluarea generata de aceste motoare vechi.

  3. Motoare vechi găsești prin Rusia,Cuba,America de Sud,Africa…In UE parcul auto este format in mare parte din ultimele avansuri in domeniu.
    In Spania mor de contaminare auto(cum se diferențiază de alte contaminari este un mister) 1700 de persoane pe an.
    De boli cardio mor 120 000 pe an.
    De cancer de sân 3 mii si ceva pe an
    De cancer de prostată tot in jur de 3 mii pe an.
    Restul până la numarul de morți anunțat zilnic in plandemie,(ce mor in continuare chiar dacă nu se mai trâmbițează)de restul bolilor cunoscute:diabet, sute de tipuri de cancere(care s cauzele ..alt mister),bătrânețe, mala praxis,etc