Premieră în Europa: vânzările de mașini hibrid depășesc modelele pe benzină
Vânzările de automobile hibride au atins 32,8% din piața europeană în septembrie, depășind pentru prima dată automobilele pe benzină (29,8% din piață, -17,9%), potrivit cifrelor producătorilor publicate marți de asociația industriei auto europene (ACEA), transmite Le Figaro.
Vânzările (+12,5%) acestor modele (cu un motor pe benzină și o mică baterie electrică care nu trebuie încărcată la priză), și care sunt încă mult mai ieftine decât mașinile electrice, au crescut în special în Franța și Spania.
Toyota, un pionier al tehnologiei hibride, a fost principalul beneficiar al acestei creșteri. Vânzările de automobile diesel au continuat să scadă vertiginos (-23,5%), fostul rege al carburanților reprezentând în prezent doar 10,4% din piață.
Mașinile electrice, din nou în creștere
O altă veste bună pentru ecologizarea parcului auto european este că vânzările de mașini electrice au crescut și ele în septembrie, după luni de declin. Acestea au reprezentat 17,3% din vânzările de mașini noi în Europa (+9,8% față de anul precedent), față de 14,8% în septembrie 2023, deși sunt încă departe de nivelurile sperate. În special, vânzările au crescut în Germania, unde înmatriculările s-au prăbușit de la eliminarea bonusurilor de cumpărare la sfârșitul anului 2023, dar și în Belgia, Italia și Spania.
Cu toate acestea, câteva luni slabe au frânat această tranziție electrică, așteptată cu nerăbdare de industrie: vânzările de mașini electrice de la începutul anului sunt cu 5,8% mai mici decât în primele 9 luni din 2023. „Cifrele de astăzi arată că suntem încă departe de piața electrică înfloritoare de care Europa are nevoie”, a comentat directorul general al ACEA, Sigrid de Vries, într-un comunicat de presă.
Risc de sancțiuni pentru producători
„Ar trebui să asistăm la o creștere lunară constantă și substanțială, în special în acest moment crucial al dezvoltării acestei tehnologii”, a continuat Sigrid de Vries. „În schimb, cota de piață a automobilelor electrice de la începutul anului este cu aproape 1% mai mică decât anul trecut, în timp ce volumele sunt încă cu aproape 6% mai mici”.
Mulți producători au avertizat în septembrie că rezultatele lor anuale vor fi mai mici decât se așteptau din cauza unei piețe europene foarte slabe, într-un context economic complicat și cu cumpărători reticenți în a trece la modele electrice, care sunt încă prea scumpe.
Mai mulți constructori riscă amenzi de câteva miliarde de euro dacă nu își reduc emisiile medii de CO2 pe mașină până la sfârșitul anului 2024 și mai ales până în 2025, în special prin vânzarea mai multor modele electrice. Numeroși producători din acest sector au solicitat Comisiei Europene să revizuiască pe termen scurt obiectivele privind emisiile de CO2, pentru a putea continua să vândă mai mult timp automobile cu motoare cu combustie.
O piață europeană slabă
Luând toate energiile la un loc, piața europeană a rămas slabă, înregistrând o scădere de 6,1% față de anul precedent, în special din cauza piețelor germană, franceză și italiană. De la începutul anului, înmatriculările au rămas stabile față de 2023 (+0,6%), la un nivel foarte scăzut comparativ cu anii de dinainte de Covid 19, la aproape 8 milioane de vehicule.
Liderul de piață Volkswagen a rămas stabil în septembrie (+0,3%), în timp ce grupul Stellantis a raportat o scădere puternică a vânzărilor (-27,1%, -5,9% de la începutul anului 2024). Grupul de cincisprezece mărci (Peugeot, Fiat etc.) a precizat într-un comunicat de presă că, în ciuda acestor „condiții dificile de piață, a rămas rezistent și angajat în strategia sa pe termen lung”.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii