G4Media.ro

Premieră istorică: Tesla Model 3, cel mai vândut automobil în Europa în…

Premieră istorică: Tesla Model 3, cel mai vândut automobil în Europa în luna septembrie / A devansat modele populare cu motoare pe combustie internă precum Volkswagen Golf și Dacia Sandero

Pentru prima dată în istorie, un automobil electric, care în plus este produs în afara Europei, a devenit luna trecută cel mai vândut automobil de pe piaţa din Europa, informează Bloomberg.

Tesla Model 3, cel mai accesibil model al producătorului american Tesla, a devansat în septembrie modele cu motoare pe combustie internă precum Volkswagen Golf, Dacia Sandero, Renault Clio sau Peugeot 208, potrivit firmei de consultanţă Jato Dynamics.

Potrivit acestei firme, Tesla Model 3 a controlat o cotă de 2,6% din piaţa auto europeană în luna septembrie, cu 24.591 de unităţi înmatriculate (creştere de 42% în ritm anual), faţă de 18.264 unităţi pentru Renault Clio, şi 17.988 de unităţi pentru Dacia Sandero (creştere de 41% în ritm anual).

Jato Dynamics subliniază că dobândirea poziţiei de lider după vânzările pe o lună este un punct de cotitură pentru automobilele electrice şi un semn că industria auto îşi accelerează tranziţia de la motoarele pe combustie. În plus, este şi pentru prima dată când un automobil produs în afara Europei este cel mai bine vândut model în regiune. În aşteptarea inaugurării uzinei Tesla de la Berlin, automobilele Model 3 sunt produse în SUA şi China.

Guvernele oferă stimulente generoase pentru a-i încuraja pe cumpărători să renunţe la autoturismele lor cu motoare pe combustie, astfel că în luna septembrie automobilele complet electrice şi hibridele de tip plug-in au controlat 23% din piaţa auto europeană, mai mult decât automobilele cu motoare pe motorină.

Cu toate acestea, avansul vânzărilor de automobile electrice vine într-un context mai puţin favorabil pentru piaţa auto din Europa, în condiţiile în care criza globală de semiconductori afectează producţia şi întârzie livrările către clienţi.

Săptămâna trecută, directorul financiar de la Renault, Clotlide Delbos, a declarat că timpul de aşteptare pentru un automobil Dacia Sandero, un model low-cost popular, a ajuns acum la şase luni.

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

26 comentarii

  1. Intr-o perioada cu lipsa componentelor pentru chip-uri, Tesla s-a descurcat si in 2 saptamani aveau software nou pentru componente alternative. Usor usor, companiile de auto care sunt incapatanate si nu vor sa se adapteze pietii, vor suferi pierderi mari in viitor. Tesla deja produce o masina de cateva ori mai repede decat oricine altcineva, si nu e usor de copiat modul in care-l fac ei fara investitii majore in fabrici. Pana si CEO-ul Volkswagen a recunoscut asta.

    • Tesla este condusa de catre niste mitomani notorii. Stirea este un fakenews de mare clasa!

    • bah martoru lu elon musk, esti paralel

    • o masina destul de proasta. antifonare oha, suspensie vai mama ei. nu mai zic cum iti pica tot sistemul ala in timp ce esti la volan si trebuie sa tragi pe dreapta. dar hei, face suta in 3-4 secunde? asta e tot ce conteaza 😀

    • @pehash
      Tesla livreaza la inceput de luna exporturile ca sa prinda trimestrul, e normal sa apara intr-o luna mai multe.

  2. Dacă nu e bullshit de marketing, asta nu înseamnă nimic altceva decât că cei cu bani mulți au în continuare bani, pe când cei cu bani normali, salariații obișnuiți, nu mai au atâția bani. Nu e sensibilitate ecologică, nu e semnul aprecierii pt una din cele mai puțin fiabile mașini, ci e semnul clar al distrugerii clasei mijlocii.

    • Pe ce vă bazați când spuneți una din cele mai puțin fiabile mașini? Dar când spuneți că e semnul clar al distrugerii clasei mijlocii?
      Aș spune că astfel de afirmații nefondate sunt bullshit izvorât din niște frustrări.
      Faptul că dintr-o margine de lume rămasă undeva în evul mediu nu înțelegem și nu putem vedea spre ce se îndreaptă lumea nu înseamnă că lumea stă să ne întrebe pe noi sau să ceară voie cunoscătorilor din comentarii de subsol.

    • @AlterEgo
      Informații publice, cunoștințe de economie, operații logice libere.
      Pariez că nu vă prea remarcați prin inteligență sau ceva vioiciune de spirit pe unde umblați.

  3. Cum sa ii spui taranului cu 1.9tdi si dpf off ca masina lui e un cazan? Va sari repede cu gura ca tesla nu e antifonata, suspensie proasta si ca softul te trage pe dreapta! 🤣🤣

  4. Lumea merge înainte, unii pupă moaște și conduc beamveu second, alții se pregătesc să zboare pe Marte și chiar nu au timp să consulte comentariile specialiștilor români în mobilitate electrică, vaccinuri, tuneluri dacice și menstruație la găini…

    • Corect.

  5. sa va mai luati de escortele politicienilor in functii publice care fac 10,000 lei/ luna. pai cu 10,000 de lei pe luna doar daca ii pui pe toti deoparte iti poti lua un Model 3 in 2 ani.. saracie in Romanika

  6. Guvernele europene fac o greșeală când încurajează achiziția unor vehicule electrice produse în afara uniunii. Ar trebui sprijinită strict producția auropeană. Inclusiv partea de acumulatori. Altfel nu facem altceva decât să îmbogățim China
    Oricum, mi se pare o greașeală subvenționarea mașinilor electrice. Toate mașinile noi u motoare pe benzină și motorină sunt Euro 6 sau Euro 6+. Deci cu norme de poluare foarte stricte. Pe când restul globului e departe de aceste norme.

  7. Mașini LIVRATE anual, la nivel mondial, de Tesla către cumpărători:
    2016 – 75.900
    2017 – 103.100
    2018 – 244.900
    2019 – 367.200
    2020 – 499.000
    2021 – 627.000 în doar TREI TRIMESTRE (trimestrul 4, când și vânzările auto sunt cele mai mari, încă nu s-a termint :D)
    Începând cu 2022 Tesla își va DUBLA capacitatea de producție (pe lângă cele două fabrici actuale, Gigafactory din Nevada și Gigafactory din Shanghai, a mai construit două care sunt 100% gata, sunt în perioada de probe, a construit o fabrică în Austin, Texas, o investiție de peste 5 miliarde de dolari, și o fabrică la Berlin, o investiție de peste 5 miliarde de dolari). Livrările prezumate pentru anii viitori sunt:
    2022 – 1,5 milioane
    2023 – 2,3 milioane
    2024 – 3,3 milioane
    2025 – 5 milioane
    .
    .
    2030 – 10 milioane mașini vândute, producătorul nr. 1 mondial.
    În timpul ăsta producătorii clasici (cu excepția volkswagen) stau cu degetul în gură și se consolează cu vânzările actuale. Exact ce a făcut Nokia, care în 2008 se lăuda că vinde 200 de milioane de telefoane pe an, și că Apple cu vânzările lor amărâte de 10 milioane telefoane pe an nu reprezintă nicio amenințare 😀
    Cât despre necăjiții de mai sus care se închină la cazane turbodizel – nu sunt primii din istorie, când au apărut automobilele pe șosele majoritatea cetățenilor îți demonstrau matematic că nu au nicio șansă să înlocuiască șareta cu cai, pt că calul mănâncă iarbă, nu petrol :)))))

  8. Poate intr o buna zi, vor intelege oamenii, de unde aceasta „moda” a vehiculelor electrice: de la modelul de afacere.
    Utilizand vehicule electrice, statele UE, neproducatoare de energii fosile, devin Producator+Vanzator. Nu mai trebuie sa cumpere petrol, producand ei insisi electricitate.
    Simplu, au eliminat un concurent (producatorul de petrol) din lantul de afaceri si totul este numai al lor: productie, transport/livrare, vanzare, taxare.

    Peste ceva ani, cand masa critica de utilizatori de vehicule electrice va fi atinsa, se va intampla exact ceea ce s a intamplat cu diezelul. Intai a fost considerat mai bun decat benzina (consum) apoi considerat rau (poluant) Asa va fi si cu vehiculele electrice (baterii poluante/reciclarea, pamanturi rare/fabricarea, etc) si vehiculele electrice vor deveni brusc poluante si… taxate.

    Simplu.

    • Oricum, placa cu hidrocarburile se epuizează rapid îi pune în ridicol: nu există suficient litiu pe Terra să electrifice macar nr de autoturisme existent. Nu vorbim de toate autovehiculele.
      Nici o mașină electrică pe litiu nu poate fi încărcată total în 5 minute și să aibă o autonomie peste 10 ani identică cu cea din momentul achiziției. Toate costurile fanteziilor sînt transferate de guvernele slugă pe spinarea cetățenilor.
      Ca și cu covidul sau toate crizele financiare sau multe alte lucruri e o noua făcătură a „specialilor” că să le facă viața grea celor mulți în timp ce ei își perpetuează puterea și controlul.

    • Peste cativa ani, masinile electrice vor costa cat cele cu combustie interna acum si nu vei mai avea nevoie de argumentul costului per km ca sa iti cumperi electrica. Deci, da, o sa fie taxate ele sau KW pentru ele si o sa te coste 100 km parcursi probabil cat pentru o masina cu benzina, dar tot electrica o sa iti iei. Pentru confort, fiabilitate, zgomot, cuplu, costuri cu mentenenta etc.
      Nu mai cale de intoarcere.

    • @minifalus?
      Litiu este un element abundent pe pamant, o masina tesla contine 63kg de litiu.
      Problema ar fi la nickel dar deja de la anul il inlocuiesc pentru ca expira licentele de LiFe din China si se poate produce oriunde fara redevente pe licente.
      Nu am nevoie sa incarc in 5 minute imi ajung 15 minute la 250kw/h.
      Sosocii se cramponeaza in chestiile noi, ca vaccinul arn e pr0st, ca masina electrica e pr0asta…. ne luam noi masini electrice ramaneti voi la dizal.

    • @ioio
      Litiul e peste tot, ca element chimic, dar ca minereu exploatabil și economic sustenabil e mai degrabă rar. Realizați ce înseamnă alimentarea eficientă(“în 15 minute”) mai mult sau mai puțin simultană a unui număr de mașini electrice comparabil cu cel al mașinilor obișnuite? Chiar credeți că rețelele electrice așa cum există ele ar putea susține așa ceva? Revoluția electrică pe care o fantazați nu dă deloc motive pentru triumfalismul de cocalar eco pe care îl exhibați. Litiu?

    • @televison.
      Zici ca citesc presa din 2010-2015 🙂
      Argumentul cu retelele care nu fac fata la incarcarea simultana a fost invalidat de ani de zile.
      Nu are rost sa intru in detalii aici dar e plin google-ul, daca vrei sa aprofundezi problema. Daca doar vrei sa te certi cu cineva, atunci da-i inainte.

    • @miniphalus nenea, eu am mașină electrică din aprilie 2019 (nu tesla), am pierdut cu încărcarea bateriei ZERO secunde ZERO minute în doi ani jumate! ZERO!!! Pt că ajung acasă seara, pun mașina la încărcat și a doua zi dimineața am 360 km în baterie. Compară asta cu matale care cel puțin o dată pe săptămână trebuie SĂ TE DUCI LA PECO, să alimentezi, să stai la cozi, să pierzi cel puțin juma de oră pe săptămână.. X 100 de săptămâni = ai pierdut cel puțin 50 de ore în plus față de mine, pt că matale nu ai electrică :D.
      În altă ordine de idei: mașina mea consumă 15 kwh la suta de km, asta înseamnă la prețurile mărite de acum la curent mă costă 8 lei suta de km. În rest nu mai am niciun consumabil: nu există ulei, bujii, tobe, și nici măcar frâne, frânarea e regenerativă (incarcă bateria) și frânele de pe mașină sunt noi la peste 60k de km. Bateria are degradare zero la sută după 2 ani și 64k km, 360 km autonomie în prima zi, 360 km autonomie azi dimineață.
      În fine, știu că n-are niciun rost să vorbești cu un nene care a tras fum de dizăl pe nas, am avut discuția asta de ani de zile, chiar înainte să îmi iau mașina, am avut-o și după ce mi-am luat-o, mai vine câte un nene în parcare la mall și mă întreabă chestii și după aia mă contrazice el pe mine :)))) știe el mai bine decât mine ce e cu electricele.. n-are rost.. stați cu cazanele până nu mai puteți, eu am mașină cu tehnologie cu o sută de ani mai recentă, și la combustie internă nu mă întorc niciodată 🙂

  9. Ca Tesla vinde bine si ca va vinde si mai bine dupa ce incepe sa produca in Berlin este foarte bine.

    Ce nu e bine e ca toti ceilalti producatori sunt cu ani in urma Chinei si ca, in cativa ani, vom importa si masini de acolo, cum importam orice altceva.
    Masinile mai ramasesera produse pe aici si suntem pe cale sa cedam si acest segment Chinei.
    Atata lipsa de viziune si ambitie din partea politicienilor europeni si americani este greu de inteles.

  10. Ce să facă zilnic Neobolșevicii? Cenzurează!

  11. Tot ce este romanesc pute??!! Un „rahat” nemțesc pute mai frumos chiar dacă are 500 000 km!! Cumpărat cu 2000 euro și în 2 ani băgat încă 3000 euro și apoi vindut cu 1500??!! Adevărată afacere??!! Eu nu mă urc în Dacia??!!

  12. Tot ce este romanesc pute??!! Un nemțesc pute mai frumos chiar dacă are 500 000 km!! Cumpărat cu 2000 euro și în 2 ani băgat încă 3000 euro și apoi vindut cu 1500??!! Adevărată afacere??!! Eu nu mă urc în Dacia??!!