Premieră pentru cercetarea românească: Rolul școlii, al mediului de acasă și al inteligenței în dezvoltarea alfabetizării copiilor din România, studiate în două cercetări publicate în jurnale internaționale
În România, spre deosebire de alte țări, statutul socio-economic al părinților influențează în mod crucial dezvoltarea alfabetizării copiilor. Concluzia aparține primelor studii care cercetează dezvoltarea alfabetizării copiilor din țara noastră, conduse de psihologul educațional Dacian Dolean și publicate în jurnalele internaționale Learning and Instruction și Developmental Science. Cercetător afiliat Universității Babeș-Bolyai, acesta a analizat cât contează școala, mediul de acasă și inteligența în procesul de alfabetizare a copiilor din România.
“Analfabetismul funcțional este explicat într-o măsură infimă de IQ, însă este influențat în mare măsură de experiențele de învățare de la școală și de statutul socio-economic al părinților”, explică Dolean, într-o analiză pentru Edupedu.ro. “Cu toate acestea, în România anului 2019, încă mai premiem profesorii în funcție de câți elevi olimpici produc, fără să ținem cont de eforturile profesorilor care lucrează cu copiii din medii defavorizate. În alte țări cu sisteme educaționale mai avansate, calitatea impactului profesorului se măsoară în funcție de progresul fiecărui elev din clasă”, atrage atenția cercetătorul.
Imagine de Angel Hernandez de la Pixabay
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank