G4Media.ro

Premierul Cehiei cere schimbări radicale ale politicii europene de mediu Green Deal…

Sursa: Unsplash.com

Premierul Cehiei cere schimbări radicale ale politicii europene de mediu Green Deal din cauza impactului uriaș asupra industriei auto locale

Premierul Cehiei, Andrej Babis, a anunțat că va cere modificarea radicală a Green Deal – pachetul legislativ de mediu al Comisiei Europene, pentru a evita un colaps al industriei auto cehe, anunță Bloomberg.

Babis a calificat drept ”o prostie” propunerea Comisiei Europene ca producția motoarelor pe combustie să fie interzisă din 2035 în UE și a avertizat că se va opune ideii, alături de alți șefi de stat din UE.

”(Green Deal) distruge companiile care produc mașini și suntem împotriva acestei propuneri. Viitorul guvern trebuie să gestioneze situația pentru că nu le putem impune oamenilor ce tip de mașini pot să cumpere”, a spus Babis înaintea alegerilor parlamentare din 8-9 octombrie.

Propunerea Comisiei Europene de interzicere a producției de motoare clasice urmează să fie discutată de liderii statelor membre și e așteptat un conflict între țările în care industria auto joacă un rol-cheie, precum Cehia.

În Cehia, țară de 10,7 milioane de locuitori, industria auto este esențială, cu peste 700.000 de angajați direct sau indirect și un sfert din producția sectorului industrial. (Sursa: Unsplash.com)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

15 comentarii

  1. La un moment dat in secolul acesta rezervele de petrol se vor termina , asa ca este mai bine sa începem acum schimbarea asta pe electric/hidrogen versus petrol, decât sa fim puși în fața faptului împlinit. Poluarea este un motiv, dar principalul motiv al acestei schimbări rapide îl reprezintă exact scaderea rezervelor de petrol

    • Ba gore, tu esti? Pai din 1950 tot apar “profeți” de astia care ne explica ca se termina petrolul și gazele. Primul termen era in 1970, s-a amânat pentru 1995 și apoi pentru 2010. Dar precis in 2030 in 14 Septembrie se termina. Bai lache, astia descoperă petrol și gaze zilnic. Gogorița cu ecologia si mașini electrice e doar pentru sărăcirea meltenilor și îngrădirea libertății de circulație.

    • În ritmul actual mai avem petrol pentru încă 40 de ani.
      Bine ar fi sa renunțăm la SUV-uri și alegem motorizare hibrida, ar fi cel mai bun compromis pe sectorul de autoturisme.
      Șmecheria cu electricele este ca nu toti producatorii si-au asigurat materie prima pentru baterii la un preț rentabil, nemții și francezii si-au asigurat.

    • Asta cu rezervele de petrol care se termină a început cândva prin anii 70… De atunci s-au descoperit zăcăminte noi, care sunt mai mari decât cele ce existau atunci. Și se consideră că mai există zăcăminte semnificative nedescoperite. Practic, în acest moment, zăcămintele cunoscute chiar și cu un consum în creștere, ne duc lejer dincolo de anul 2200… Deci nu.
      Plus, cercetarea în domeniul combustibililor sintetic (benzină și motorină sintetică) este destul de avansată.
      Că se dorește renunțarea la CI vine de la un hype prostesc. Exact ca renunțarea la energia nucleară a nemților. Nu-i bai, se bucură chinezii, care nu au petrol dar au pus mâna pe marea majoritate a zăcămintelor de metale folosite pentru idnsutria acumulatorilor.

    • Nu se va termina dar va rămâne bine mersi sub pământ. După cum spunea un ministru al petrolului din opec, epoca de piatră nu s-au terminat din lipsa de pietre.
      Trecut deja la electric, nu se compară. Ușor ușor toată lumea va vedea avantajele. Nu e nevoie sa interzică in 2030 combustia internă, deja nu va mai avea cumpărători.

  2. Ai auzit Ursuleaso? Comunista sinistra ce esti. Vreti sa va impuneti voi ideologiile climatico-marxiste, insa nu va merge. Marxismul trebuie eradicat din lume, asa cum eradichezi o molima. Un studiu de impact asupra industriei auto n-am vazut pana astazi, nimic care sa demonstreze faptul ca prin renuntarea la motoarele clasice „incalzirea” climatica va fi infleuntata intr-un fel sau altul, un fenomen cat se poate de natural si firesc la scara planetei. Doar directive aruncate din partea unor comunisti incompetenti de la Bruxelles care zac in birouri pe zeci de mii de euro salarii si a caror agenda este facuta la Kremlin sau Beijing. La fel cu LGTB, se folosesc de aceste categorii cu alta orientare sexuala, oameni care sufera mult, pentru a-si promova aberatiile marxiste si pentru a constrange guvernele pentru acordarea de bani. Tema migrantilor-acelasi lucru! BLM o mizerie de organizatie a carui lider s-a imbogatit de pe urma publicitatii (are doua case de lux prin SUA). Acesta este neo-marxismul daca n-ati inteles.

    • @jay, toate autoturismele de pe glob, peste 1 miliard (exclus camioane), sunt responsabile de aproximativ 15% din emisiile globale gaze cu efect de sera. Tot de 15% sunt responsabile centralele pe cărbune.
      Dacă am înlocui peste 1 miliard de autoturisme cu EV-uri pe baterii, tot nu am reduce cele 15 procente la 0 pentru ca extracția si procesarea materiei prime are propria amprenta co2 și pe de alta parte am rămâne cu amprenta de carbon a hidrocarburilor din mixul energetic.
      De departe, cea mai ieftina și eficienta solutie este închiderea centralelor pe carbune, însă nemții forțează trecerea la EV și în același timp amână închiderea cărbunelui pana în 2038, adică Green deal este o schema de marketing pt mașinile lor.

    • Perfidul Berlin….

  3. DeCe bați câmpii puștane, daca nu-ți câștigi încă existența singur pentru tine și familia ta, de ce ai impresia falsă ca politicienii îți vor binele și corporațiile n-au altă treabă decât să inventeze tehnologii eco pentru tine, când ei au monopolul asupra pieței? De Ce nu te întrebi în ce buzunare sfârșesc voucherele de carbon și cât de verde este tehnologia eoliană și solară, De Ce nu te întrebi unde sunt leacurile promise pentru atâtea boli, De Ce nu te întrebi de ce lumea e mai bolnavă și mai bolnăvicioasă decât acum 50 de ani, de ce atâți copii cu alergii și autism, defecte genetice, de ce, de ce, de ce…

  4. Parcă era vorba ca piața să fie liberă. Să fie lăsați consumatorii să decidă dacă vor automobile electrice sau cu combustie internă. Planurile UE seamănă cu cele ale lui Ceaușescu

    • Nivelul CO2 in atmosfera a crescut din cauza industriei de la aprox 280 ppm in 1800 la 415 ppm in prezent. Am consumat resurse si in acelasi timp am creat o problema pe care refuzam sa o acceptam si o pasam cu tupeu generatiilor viitoare.
      Noi am creat problema, noi trebuie sa o rezolvam. Nu sa continuam „dolce vita” cu combustibili ieftini si sa-l lasam pe nepotii nostri sa-si bata capul cu cresterea nivelului marii, desertificare, vreme extrema. „Factura” poluarii a sosit, sa avem bunul simt sa ne-o platim.

    • Mai da-te in mm de sărac cu bicicleta in rate. Sa plătească mata factura chinezilor și a nemtalailor

    • @tiberius , problema oricum nu o vom putea rezolva, tot ce putem face este sa încetinim procesul. Motivul pentru care nu putem combate încălzirea globala este ca nu suntem suficient de avansați tehnologic ca sa acoperim cererea de energie.
      Sa presupunem ca am inventat deja o baterie robusta care se fabrica din materiale răspândite deci o putem produce fără costuri extreme, fără sa impactam mediul extragand materia prima. Bateria ipotetica este atât de buna încât va putea fi folosita pe mașini grele și avioane, deci trecem tot transportul pe electric.
      Care va fi necesarul de electricitate în acest scenariu și din ce surse il vom asigura?
      Este vorba de o crestere de cel puțin 10x a consumului de electricitate. Cum vom instala 900% surse regenerabile dacă noi nu reușim nici măcar sa înlocuim cei ~30% carbune?
      Cele mai bune rezultate pentru banii investiți le obținem înlocuind cărbunele, apoi păcura folosita în termocentrale, apoi transport electric și retehnologizare industrie, în aceasta ordine.

    • Relax in 2030 nu va mai cumpăra nimeni combustie internă.
      E deja depășit azi, moral, la performante și la costul le termen lung. Atât doar că e scump de cumpărat iar romanul daca nu are sh din Germania n-are ce sa trăiască. Vei vedea, așa cum am văzut și eu.

  5. Problema nu tine de terminarea petrolului (avem destul in zacaminte confirmate pt a urca temperatura la peste 4° C) sau de poluarea aerului ci de economie si in cele din urma de stabilitate globala. Costurile incalzirii globale ar fi de sute de trilioane $ doar ca urmare a dezastrelor naturale mai frecvente, fara sa punem la socoteala valuri de refugiati, tari destabilizate, scumpiri masive la alimente…catastrofa globala.

    Asta nu inteleg multi – nu mai e vorba de multumit ecologisti, pur si simplu daca nu schimbam cursul acum ne sabotam proprii copii si nepoti in cel mai mare act de egoism intergenerational din istorie. Asta e realitatea, restul e ideologie si gargara.