Premierul Ciucă, fost șef al Armatei Române, despre scandalul kerosenului care a stricat MIG-urile: Acum aud pentru prima dată / Nu cunosc subiectul și nu pot să comentez
Premierul Nicolae Ciucă, fost ministru al Apărării și fost șef al Statului Major General al Armatei Române, a declarat miercuri că nu cunoaște cazul achiziției de kerosen de proastă calitate care ar fi provocat defectarea mai multe avioane de vânătoare MIG ale forțelor aeriene.
”Cu scuzele de rigoare, nu cunosc subiectul și nu pot să comentez. Deci acum aud pentru prima dată. Nu cred că poate fi vorba despre combustibil de proastă calitate pentru că nu cred că cineva își poate permite să se joace cu un astfel de subiect”, a declarat miercuri la Alba Iulia premierul Ciucă, atunci când a fost întrebat de un reporter despre acest subiect.
Reamintim că Armata Română a fost înșelată cu trei vapoare pline cu kerosen de proastă calitate, după cum reiese din motivarea Curții de Apel Ploiești în dosarul prin care celor doi inculpați din dosar le-a fost ridicat controlul judiciar. Prejudiciul final adus Armatei Române ar fi de peste 30 de milioane de lei, adică mai bine de 6,5 milioane de euro.
Conform gândul.ro, care a prezentat informațiile în exclusivitate, în motivarea menținerii sechestrului pus pe averea unei femei, judecătorii Curții de Apel Ploiești au explicat întregul mecanism al afacerii prin care Ministerul Apărării Naționale a fost prejudiciat cu suma menționată, iar mai multe avioane de vânătoare s-au stricat și au avut nevoie de reparații la Aerostar Bacău.
Judecătorii arată că în 27 februarie 2018, SC Jetfly Hub, condusă de omul de afaceri Cristian Berendel, a încheiat cu MApN, pentru o perioadă de patru ani, un acord cadru prin care societatea urma să furnizeze combustibil turboreactor de aviaţie pentru opt unități militare.
Prin contract, s-a convenit livrarea a două tipuri de kerosen, respectiv Jet Al şi Jet Al Premium. Conform caietului de sarcini, diferenţa între cele două tipuri de carburanţi era reprezentată de nivelurile impuse cu privire la trei parametri.
Conform anchetatorilor, pentru a câștiga încrederea Armatei, primul transport a fost conform contractului și a fost adus în Portul Constanța cu nava Evia Petrol. Ce nu știau, însă, reprezentanții MApN, era că în același port acostase cu mult timp înainte, încă din octombrie 2017, un vapor grecesc, încărcat cu kerosen ieftin, de proastă calitate.
Ca urmare, după ce primul transport a fost livrat, afaceriștii ar fi continuat să trimită către rezervoarele MApN din această navă. Mai apoi, potrivit anchetatorilor, alte două nave au adus în țară kerosen procesat în Grecia și Turcia, neconform cu cel achitat de Armata Română.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
16 comentarii