G4Media.ro

Premierul italian Giorgia Meloni condamnă normele ecologice ale UE pentru industria auto…

Sursa foto: Facebook / Giorgia Meloni

Premierul italian Giorgia Meloni condamnă normele ecologice ale UE pentru industria auto aflată în dificultate/ Ea califică drept „autodistructivă” interzicerea motoarelor pe bază de combustibili fosili începând din 2035

Premierul italian Giorgia Meloni a criticat interzicerea de către UE a vânzării de noi motoare auto alimentate cu combustibili fosili după 2035, pe care o consideră o politică „autodistructivă”, și a promis să facă presiuni asupra Bruxelles-ului „pentru a corecta aceste alegeri”, scrie Financial Times.

„Conversia forțată” la propulsia electrică a întregii piețe europene a vehiculelor ușoare noi în decurs de un deceniu „nu este o strategie foarte inteligentă”, a spus șefa executivului de la Roma adresându-se miercuri puternicei asociații industriale italiene Confindustria.

„Tranziția ecologică nu poate însemna distrugerea a mii de locuri de muncă sau dezmembrarea unor segmente industriale întregi care produc bogăție și locuri de muncă”, a spus Meloni, care a criticat «efectele dezastruoase» ale «Green Deal» european și «abordarea ideologică» a acestuia.

Criticile sale acerbe vin în contextul în care Italia, Germania și unele țări din Europa de Est, precum Republica Cehă – care produce componente auto – își intensifică apelurile pentru o revizuire rapidă și urgentă a normelor UE privind emisiile auto, care echivalează de fapt cu o interdicție de vânzare a noilor motoare cu combustie până în 2035.

Normele, adoptate în 2023, sunt printre cele mai contestate părți ale ambițioasei politici climatice Green Deal a blocului, producătorii de automobile – și guvernele țărilor producătoare de automobile – solicitând o amânare a interdicției sau o mai mare flexibilitate a normelor, inclusiv permise pentru utilizarea combustibililor electronici neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon.

„Europa își pierde credibilitatea pentru că stabilește obiective pe care nici măcar nu le poate atinge singură”, a declarat ministrul german al transporturilor, Volker Wissing, în timp ce participa la un târg al industriei transporturilor în această săptămână.

Deși Wissing a fost de acord că este necesar să se stabilească obiective, el a spus că acestea ar trebui să fie realiste și „posibil de implementat în practică”.

Bruxelles-ul poate revizui legislația în 2026, ceea ce a determinat legislatorii conservatori – inclusiv membri ai Partidului Popular European al Ursulei von der Leyen – să ceară Bruxelles-ului să folosească această ocazie pentru a regândi interdicția.

Italia face chiar presiuni pentru ca procesul de revizuire să fie devansat până anul viitor, în condițiile în care propria sa industrie auto se confruntă cu o criză tot mai profundă, cauzată de prăbușirea producției, pe fondul cererii reduse a consumatorilor pentru vehiculele electrice.

Potrivit Asociației naționale a lanțului de aprovizionare din industria auto – care reprezintă producătorii italieni de automobile și componente – în primele șapte luni ale anului 2024 au fost produse în Italia doar 225.000 de autoturisme, în scădere cu 35,5% față de aceeași perioadă a anului trecut.

„Green Deal, așa cum a fost conceput, a eșuat”, a declarat ministrul italian al industriei, Adolfo Urso, la un recent forum de afaceri. „Industria auto europeană se prăbușește. Trebuie luate decizii; nu putem aștepta doi ani”.

Stellantis, grupul internațional care este cel mai mare producător auto din Italia și proprietarul mărcii Fiat, a anunțat săptămâna trecută o suspendare de patru săptămâni a producției de Fiat 500 electrice la fabrica sa istorică din Torino, invocând cererea slabă.

În discursul său adresat miercuri comunității de afaceri, Meloni a susținut că UE ar fi trebuit să urmeze principiul neutralității tehnologice, permițând fiecărui stat membru să își definească propriile tactici de reducere a emisiilor de CO₂, mai degrabă decât să prescrie o trecere generală la vehiculele electrice.

„Vrem să apărăm capacitatea industrială europeană”, a spus ea, susținând că «nu deținem materiile prime și nu controlăm lanțul valoric» pentru vehiculele electrice.

„Mă angajez să continui să lucrez energic pentru a corecta aceste alegeri”, a spus Meloni. „Dorim să urmăm o cale de reducere a emisiilor poluante . . . cu bun simț . . . profitând de toate tehnologiile disponibile . . . salvând zeci de mii de locuri de muncă”.

Cu toate acestea, Teresa Ribera, nominalizată pentru postul de vicepreședinte executiv al UE care supervizează politica ecologică, a declarat într-un interviu acordat Financial Times că stabilirea datei de eliminare treptată a motoarelor cu combustie din 2035 a oferit industriei auto europene „stabilitatea și fiabilitatea” de care avea nevoie pentru a construi ecosistemul vehiculelor electrice.

Într-o prezentare publicată luna aceasta, ACEA, organismul industriei auto, a declarat că, în 2023, „vânzările de mașini din UE au crescut pentru prima dată din 2019, iar cota de piață a modelelor electrice cu baterii aproape s-a triplat”.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. eu cred ca piata va arata directia, nu normele UE, si oamenii vor dori din ce in ce mai multe ev-uri, mai simple, din ce in ce mai performante, si clar mai fiabile

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.