G4Media.ro

Premierul Ludovic Orban anunță reintroducerea taxei de primă înmatriculare pentru mașini: ”Ea…

Foto: InquamPhotos / Octav Ganea

Premierul Ludovic Orban anunță reintroducerea taxei de primă înmatriculare pentru mașini: ”Ea trebuie să fie concepută ca taxă de poluare, iar cuantumul să depindă de cantitatea de noxe eliberate”

Premierul Ludovic Orban a declarat joi că susţine introducerea unei taxe pentru autoturismele aflate la prima înmatriculare, taxă care ar trebui să ţin cont de cât de poluant este autovehiculul. Orban adaugă că nu se va introduce taxa decât atunci când se va ajunge la o soluţie agreată de Comisia Europeană, transmite News.ro.

„Cred că ea trebuie să fie concepută ca taxă de poluare şi cuantumul taxei să depindă de cantitatea de noxe eliberate în atmosferă. Formulele care au fost încercate au intrat în contradicţie cu reglementările la nivel european. Se ştie că taxele indirecte trebuie să respecte reglementările europene. Această taxă poate fi gândită şi ca un impozit pe proprietate variabil, dar şi aici există riscul să contravenim principiului că o taxă depinde de valoarea unui bun. Când vom ajunge la o formulă care să fie acceptabilă la nivelul Comisiei Europene o vom anunţa public, dar decât să mai venim iarăşi cu o taxă ca să mai luăm bani de la proprietarii de maşini şi după aia să trebuiască să-i dăm înapoi, mai bine măsurăm de şapte ori şi stabilim ceea ce suntem siguri că va fi acceptat la nivelul instituţiilor europene”, a afirmat primul ministru, joi, la preluarea mandatului de către noul ministru al Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe.

Ministrul Mediului a completat, la rândul său, că din datele pe care le deţine, din bugetul de 2,4 miliarde de lei al Ministerul Mediului 1,8 miliarde s-au cheltuit pentru restituirea acestei taxe.

„PSD a scos această taxă, din păcate nu a venit cu o soluţie astfel încât să îmbunătăţim calitatea aerului”, a spus Costel Alexe.

El a afirmat că ministerul se va axa anul următor pe programele care să aducă îmbunătăţiri în ceea ce priveşte calitatea aerului.

Piaţa mașinilor second-hand a atins în ultimii trei ani un nivel record. Doar în 2017 aceasta a crescut cu 74% faţă de 2016, până la jumătate de million de unităţi, potrivit unei analize realizate de Autovit.ro pe baza datelor oferite de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Tendința de creștere explozivă a mașinilor second-hand aduse din UE s-a păstrat și în 2018, dar și în 2019, după cum o arată statisticile oficiale.

Motivul acestei creșteri fără precedent este eliminarea timbrului de mediu de la începutul anului 2017. Eliminarea acestei taxe a fost realizată de Liviu Dragnea, inițiatorul unui proiect de lege pe care l-a sprijinit în Parlament coaliția PSD-ALDE. Legea a fost inițiată și votată de PSD și ALDE în plină campanie electorală pentru alegerile parlamentare.

Datele DPRCIV, publicate la jumătatea lunii martie 2019, arătau că parcul auto naţional din România ajunsese, la finele anului 2018, la aproape 8,20 de milioane de unităţi, în creştere cu 7,30% faţă de anul anterior, când erau consemnate peste 7,635 milioane de unităţi.

Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

38 comentarii

  1. Exact ce ne doream, taxe!

    • Doar ca asta ar fi o taxa benefica, ca sa nu mai vedem toate gioarsele ras-second hand aduse din vestul Europei, fumegaind pe drumurile noastre, in stilul de condus specific ghertoiesc!

    • Adica diasporele infractoare nu vor mai putea veni cu golfdoiu, sa-l umple cu slanina si carnati?!?

    • Diasporele au plăcuțe suedeze asistatule,dacă vrei și tu una se rezolvă

    • Bine … eco,incercarea reducerii numarului de harburi (ce fumigene vezi la esapamentele unor vehicule din RO,numai a tara UE nu arata),inteleg …. dar ce ne facem ca n Romania se FAC ITPURILE PE SPAGA la astfel de masini (de curiozitate,intrebati pe la taximetristi si nu numai).

    • „bey” (sic), # kondensatorilor, stiu ca multi dintre voi v-ati nascut cu iphone-ul in dinti, dar sunt convins ca habar nu aveti ca prin anii ’70 toata pletora de oameni de stiinta (noii preoti ai NWO) urlau din plin ca, pazea, vine ERA GLACIARA !

      The Fiction Of Climate Science
      Dec 4, 2009, 10:00am

      „Many of you are too young to remember, but in 1975 our government pushed „the coming ice age.”

      „In 1974, the National Science Board announced:

      During the last 20 to 30 years, world temperature has fallen, irregularly at first but more sharply over the last decade. Judging from the record of the past interglacial ages, the present time of high temperatures should be drawing to an end…leading into the next ice age.”

      You can’t blame these scientists for sucking up to the fed’s mantra du jour.

      Scientists live off grants.

      Remember how Galileo recanted his preaching about the earth revolving around the sun?

      He, of course, was about to be barbecued by his leaders. Today’s scientists merely lose their cash flow. Threats work.

      In 2002 I stood in a room of the Smithsonian. One entire wall charted the cooling of our globe over the last 60 million years. This was no straight line. The curve had two steep dips followed by leveling. There were no significant warming periods. Smithsonian scientists inscribed it across some 20 feet of plaster, with timelines.

      Last year, I went back. That fresco is painted over. The same curve hides behind smoked glass, shrunk to three feet but showing the same cooling trend.

      While scientists march to the drumbeat of grant money, […]

      […] many centuries earlier, during a global warming, Greenland was green.

      […]

      Sadly, the public just learned that our scientific community hid data and censored critics. Maybe the feds should drop this crusade and focus on our health care crisis.

      They should, of course, ignore the life insurance statistics that show every class of American and both genders are living longer than ever.

      That’s another inconvenient fact.

      https://www.forbes.com/2009/12/03/climate-science-gore-intelligent-technology-sutton.html#59b83177260f

    • Dupa hype-ul romanilor cu masini second hand cu kilometraje mare si vechime ( multi au si profitat de masini din germania cu euro 5 in jos), a venit timpul sa ne gandim si la aerul poluat in tara noastra daca vrem sa fim in rand cu europa.Desigur trebuie sa existe si o infrastructura serioasa in zona transportului comun. Multi romani sant prea puturosi si mandri sa circule cu bicicleta pana la magazin sau in oras.

  2. Este corect. Prea multe antichități sunt în circulație. Aceasta măsură trebuie dublată de acordarea de facilitați la cumpărarea mașinilor noi și mai ales electrice.

  3. AI ȘI LUAT-O RAZNA CU TAXELE, DUPĂ NUMAI DOUĂ ZILE? DAȚI FONDURI MAI MARI PENTRU PROGRAMUL RABLA ȘI SE VOR REDUCE ACHIZIȚIILE DE MAȘINI SECOND-HAND!

    • ionescule, cred ca nu ai citit articolul bine.Taxa de poluare se manca cu alteceva, mai documenteaza-te ba nene.

  4. Sa moara gigel @ revenim la inmatricularea in Bulgaria.
    Halal Romanie ?

  5. Nu vrem taxe bai sika, vrem echitate în ceea ce privește impozitarea automobilelor, în funcție de noxe și norma euro. Impozitul auto actual este conceput aiurea și nu reduce poluarea, plus că e destul de mic la auto cu motor mic și disproporționat de mare la auto cu motoare de peste doi litrii.
    Uite un exemplu pentru că funcționarii voștri nu gândesc și n au să conceapă niciodată ceva viabil:
    10 bani pentru fiecare cm cub al auto înmulțit cu un indice în funcție de norma euro, de la 2 la 7 să zicem
    0,10×2.000×2(corespunzător normă euro 5)=400 de lei pe an impozit

  6. Taxa trebuie sa fie corelata cu gradul de poluare al autovehicolului. In consecinta nu poate fi vorba de o taxa la prima inmatriculare, solutia fiind cel putin discriminatorie raportata la autovehiculele care sunt deja inmatriculate si care ar polua fara sa plateasca nicio taxa pentru poluare.
    Aceasta taxa trebuie platita de toate autovehiculele care circula pe drumurile publice din Romania, intr-un cuantum direct proportional cu gradul de poluare. Sau deloc.

  7. Taxa nu rezolva nimic cu exceptia cresterii cantitatii de injuraturi la adresa guvernului. Unii sunt framantati de gandul ca sunt multe rable pe sosele. Bine ca si-au luat ei masini noi… In opinia mea, daca dorim intinerirea parcului de masini ar trebui stimulati oamenii sa-si aduca masini mai bune decat cele pe care le au deja si care trebuie retrase din circulatie(predate la casare)….

  8. Ai scos supraacciza de la combustibili?! Ca asa te-ai laudat si ne-ai asigurat! Hai, mai vioi, ca asa contribui si la scaderea inflatiei!

  9. Taxe ce frumooooos!

  10. Taxa ar trebui sa fie in functie de cat mergi. Nu mergi, nu poluezi. Daca tot zice Marcel de supraacciza, o scoti si o inlocuiesti cu contributia pt. mediu.
    Prefer sa dovedesc cu acte in regula ca am plantat zece copaci decat sa dau o taxa ce nu stiu unde se duce.
    Tot pe cei saraci ii loviti. Iar saracii se razbuna si voteaza PSD.
    E usor sa pui taxe, veniti cu solutii si nu va mai luati ca oile dupa altii…

    • Mara săraco’, zi merci ca nu suntem noi la butoane inca, cu rabla ta, te bagam la inchisoare, nu doar accize…

    • Asistatule aveți grijă că sunt și manete pe acolo, să nu vă intre vreuna prin c..ur

  11. Puneti taxa aia in combustibil la pompa si gata … nu circuli nu poluezi

  12. Supra-acciza la combustibil se va elimina după o „atentă evaluare și analiză realizată de către experții noștri împreună cu mediul academic”. Taxa de poluare a fost deja „atent evaluată … bla, bla” și o vom introduce cât mai urgent ca să salvăm planeta, să restartăm industria „automotive” …
    De fapt totul se traduce cam așa: avem o foame endemică de bani, nu știm să-i producem, dar știm să-i colectăm de la … proști cu vorbe poleite.

  13. Mandolina ai început bine,după cum se vede o sugeti mai bine ca PSD-ul. Succesuri vă doresc, ne vedem la alegerile viitoare

  14. Nu sunt suficiente taxele, trebuie tăiate salariile și dați afară 70% din bugetari. Românii s-au învățat cu huzureala.

  15. Afară toate troacele din țară. Taxa de primă înmatriculare nu trebuia desființată niciodată și nici returnată.

  16. Taxarea poluarii se poate face doar corelat cu utilizarea autovehiculului. Un Golf second hand diesel parcat in fata blocului polueaza mult mai putin decat un Logan nou pe benzina care face taximetrie. Prin urmare o taxa de poluare trebuie introdusa in pretul carburantului, mai mica la benzina, mai mare la diesel, ca e mai nociv.
    Sau daca se vrea ceva ultra corect taxare anuala pe masina : nr. de km parcursi x indice in functie de norma de poluare. Ai mers 5000 de km platesti mai putin decat daca ai mers 20000 de km .

  17. Vand bmwu dizel nu bate nu troancane nu scoate gram de fum.

  18. Sica Mandolina e o paiata si un natural born looser, papusarii sunt in spate.Sper ca Sica Mandolica sa repete greselile neo-marxistului Julien Ciolos si la viitoarele algeri sa vina Pesedeul cu 60%.

  19. Eh Orban anunța introducerea taxei ca oamenii să voteze dancila fiindcă PSD a scos taxa.
    si iaca așa în turul 2 vor fi dancila si iohanis
    Toată lumea i mulțumita și politică e o curva

  20. Cum bag io sama, sică mandolină trudeşte din greu să piarză cu brio următoarele alegeri.
    Dă-i înainte, băiete, că nu se prăpădeşte ţara dacă nu mai eşti tu vioara întâi!

  21. Adica refacem ceea ce a facut PSD-ul de vreo 3 ori si tot de-atatea ori Curtea Europeana a zis ca incalca tratatele europene ratificate de statul roman?

    Pe bune Orban? Pe bune PNL? Pai pana si vignet lui Firea e mai buna decat asa ceva. Cum adica taxa de prima inmatriculare? Daca tot e legata de poluare, fa-o anuala si pe norme de poluare: Euro2, Euro3, Euro4 samd.

    Inteleg ca e nevoie de bani la buget dar odata cu asta, luati o masura decenta si rationala. Asa cum e formulata acum e doar o taxa de protectie a producatorilor romani de masini.

  22. Iar vreo PSD la alrgrti sa iasa primii.
    Taie dracu pensiile peste 4000 lei ca doar nu au rupt gardul cu munca

  23. Si militarii si politaii la 50 de ani pensionari , pai tu intelegi ca astia cresc aproape exponential nr pensiilor speciale .Pina sa iasa un muncitor la pensie tu aproape scoti 2 militari sau politai la pensie.
    Noaptea mintii

  24. Orbane, voi cu gargara, cu fumul. In spate, securistul Melescanu face jocurile adevarate…

    Sa fiti toti blestemati! Sa crapati!

  25. CJUE a cerut eliminarea ei