Premierul Ludovic Orban anunță reintroducerea taxei de primă înmatriculare pentru mașini: ”Ea trebuie să fie concepută ca taxă de poluare, iar cuantumul să depindă de cantitatea de noxe eliberate”
Premierul Ludovic Orban a declarat joi că susţine introducerea unei taxe pentru autoturismele aflate la prima înmatriculare, taxă care ar trebui să ţin cont de cât de poluant este autovehiculul. Orban adaugă că nu se va introduce taxa decât atunci când se va ajunge la o soluţie agreată de Comisia Europeană, transmite News.ro.
„Cred că ea trebuie să fie concepută ca taxă de poluare şi cuantumul taxei să depindă de cantitatea de noxe eliberate în atmosferă. Formulele care au fost încercate au intrat în contradicţie cu reglementările la nivel european. Se ştie că taxele indirecte trebuie să respecte reglementările europene. Această taxă poate fi gândită şi ca un impozit pe proprietate variabil, dar şi aici există riscul să contravenim principiului că o taxă depinde de valoarea unui bun. Când vom ajunge la o formulă care să fie acceptabilă la nivelul Comisiei Europene o vom anunţa public, dar decât să mai venim iarăşi cu o taxă ca să mai luăm bani de la proprietarii de maşini şi după aia să trebuiască să-i dăm înapoi, mai bine măsurăm de şapte ori şi stabilim ceea ce suntem siguri că va fi acceptat la nivelul instituţiilor europene”, a afirmat primul ministru, joi, la preluarea mandatului de către noul ministru al Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe.
Ministrul Mediului a completat, la rândul său, că din datele pe care le deţine, din bugetul de 2,4 miliarde de lei al Ministerul Mediului 1,8 miliarde s-au cheltuit pentru restituirea acestei taxe.
„PSD a scos această taxă, din păcate nu a venit cu o soluţie astfel încât să îmbunătăţim calitatea aerului”, a spus Costel Alexe.
El a afirmat că ministerul se va axa anul următor pe programele care să aducă îmbunătăţiri în ceea ce priveşte calitatea aerului.
Piaţa mașinilor second-hand a atins în ultimii trei ani un nivel record. Doar în 2017 aceasta a crescut cu 74% faţă de 2016, până la jumătate de million de unităţi, potrivit unei analize realizate de Autovit.ro pe baza datelor oferite de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Tendința de creștere explozivă a mașinilor second-hand aduse din UE s-a păstrat și în 2018, dar și în 2019, după cum o arată statisticile oficiale.
Motivul acestei creșteri fără precedent este eliminarea timbrului de mediu de la începutul anului 2017. Eliminarea acestei taxe a fost realizată de Liviu Dragnea, inițiatorul unui proiect de lege pe care l-a sprijinit în Parlament coaliția PSD-ALDE. Legea a fost inițiată și votată de PSD și ALDE în plină campanie electorală pentru alegerile parlamentare.
Datele DPRCIV, publicate la jumătatea lunii martie 2019, arătau că parcul auto naţional din România ajunsese, la finele anului 2018, la aproape 8,20 de milioane de unităţi, în creştere cu 7,30% faţă de anul anterior, când erau consemnate peste 7,635 milioane de unităţi.
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
38 comentarii