G4Media.ro

Premiile César 2024: „Anatomie d’une chute” a fost ales cel mai bun…

Sursa foto: Facebook 49th César Awards 2024

Premiile César 2024: „Anatomie d’une chute” a fost ales cel mai bun film, cu şase trofee în total / Actriţa Judith Godrèche a denunţat pe scena de la Olympia „traficul ilicit de tinere fete” în cinematografie

Cea de-a 49-a ceremonie de decernare a Premiilor César, care a avut loc vineri, la sala Olympia, a anunţat triumful filmului „Anatomie d’une chute” – şase trofee, între care pentru cel mai bun film şi cea mai bună regie. Ceremonia din acest an a avut loc pe un fundal tensionat, cu tot mai multe persoane care vorbesc despre violenţa sexuală în cea de-a 7-a artă, transmite News.ro.

Filmul „Anatomie d’une chute”, produs de Marie-Ange Luciani şi David Thion, a avut 11 nominalizări.

„Le Règne animal” (12 nominalizări) a fost recompensat cu cinci premii César.

Arieh Worthalter a fost ales cel mai bun actor, pentru rolul din „Le Procès Goldman”.În loc de mulţumiri, el şi-a folosit timpul petrecut pe scenă pentru a face apel la încetarea focului în Fâşia Gaza, care se află sub bombardament israelian de la atacurile din 7 octombrie. La categoria feminină de interpretare, câştigătoare a fost actriţa germană Sandra Hüller pentru rolul din „Anatomie d’une chute”. „Nu mă aşteptam la aşa ceva, mai ales ca german. Pe platou, limba şi originea nu au fost un obstacol, ci o posibilitate. Sper că aşa va fi mereu peste tot”, a declarat actriţa, care a fost nominalizată şi la Oscar.

Premiul Academiei César pentru cea mai bună regie a fost acordat cineastei Justine Triet pentru „Anatomie d’une chute”. Ea devine a doua femeie care câştigă acest premiu, la 24 de ani după Tonie Marshall pentru „Vénus Beauté (Institut)”. Ceilalţi nominalizaţi au fost Catherine Breillat pentru „L’Été dernier”, Thomas Cailley pentru „Le Règne animal”, Jeanne Herry pentru „Je verrai toujours vos visages”, Cédric Kahn pentru „Le Procès Goldman”.

Cineasta canadiană Monia Chokri a primit trofeul pentru „Simple comme Sylvain” – cel mai bun film străin, în faţa altor patru producţii semnate de Wim Wenders,Christopher Nolan,Aki Kaurismaki şi Marco Bellocchio.

În cadrul galei, Christopher Nolan a primit un César onorific din partea lui Marion Cotillard.Actriţa franceză a filmat cu Nolan la „Inception” şi „The Dark Knight”. „Este o mare onoare pe care mi-o faceţi”, a spus cineastul americano-britanic pe scena de la Olympia.

La rândul ei, actriţa, scenarista şi regizoarea Agnès Jaoui, cunoscută pentru „Le Goût des autres”, a primit un César onorific din partea lui Jamel Debbouze. Acesta este cel de-al şaptelea César pentru actriţă, care a câştigat deja premiul pentru cea mai bună actriţă în rol secundar pentru „On connaît la chanson” şi cel mai bun film pentru „Le Goût des autres”. Agnès Jaoui a obţinut, de asemenea, patru premii César pentru Cel mai bun scenariu original sau adaptare, devenind astfel cea mai premiată femeie la gala César, cu un total de şapte statuete.

În calitate de „nepot de agricultor”, actorul Raphaël Quenard, revelaţia masculină a premiilor César din acest an, a ţinut să apere cauza agriculturii, în ajunul Salonului Agriculturii şi în plină criză a sectorului. „Cultura nu este nimic fără agricultură”, a declarat el pe scenă, arătându-şi „respectul infinit pentru toţi acei oameni care muncesc atât de mult, producând fructe bune, legume bune şi cereale bune!”.

Actriţa Judith Godrèche a fost ovaţionată pe scena de la Olympia. Cea care a devenit imaginea celui de-al doilea val #MeToo a cerut ca agresiunea în industrie să fie condamnată.

„Trebuia să se întâmple”, a spus ea. „Puterea pare să se clatine”, a continuat ea, înainte de a face apel la industria cinematografică să îşi „asume (responsabilităţile)”. „Vorbesc de ceva timp şi nu vă aud, sau abia vă aud. Ce spuneţi? Ştiu că este înfricoşător. Frica de a pierde subvenţii, frica de a pierde roluri”, a continuat ea, făcând apel la industria cinematografică să „dea un exemplu” şi să pună capăt „imunităţii”. Cinematografia nu trebuie să ascundă „traficul ilicit de tinere fete”, a insistat ea în aplauzele ministrului Culturii, Rachida Dati.

Jean-Pascal Zadi, care a prezentat premiul César pentru cel mai bun film, a făcut şi el o scurtă referire la tema serii: violenţa sexistă şi sexuală. „Masculinitatea toxică, trebuie să opriţi asta, este o porcărie”, a spus actorul pe scena César.

 

„Ça me fait trop plaisir”

Adèle Exarchopoulos émue aux larmes au moment de recevoir le César de la Meilleure actrice dans un Second Rôle.#César2024 pic.twitter.com/0Wi8vd1um7
— CANAL+ (@canalplus) February 23, 2024

La zece ani după ce a primit premiul pentru tânără speranţă, Premiul César pentru cea mai bună actriţă în rol secundar i-a fost acordat lui Adèle Exarchopoulos pentru „Je verrai toujours vos visages”. Celelalte nominalizări au fost: Leïla Bekhti pentru „Je verrai toujours vos visages”, Galatéa Bellugi pentru „Chien de la casse”, Élodie Bouchez pentru „Je verrai toujours vos visages” şi Miou-Miou pentru „Je verrai toujours vos visages”.

Valérie Lemercier, gazda serii, a deschis ceremonia cu un preambul muzical inspirat de cântecul „Si j’étais président” al lui Gérard Lenorman. Alături de ea, o echipă formată din Ariane Ascaride, Bérénice Bejo, Bastien Bouillon, Audrey Diwan, Ana Girardot, Diane Kruger, Paul Mirabel şi Jean-Pascal Zadi au prezentat de-a lungul serii.

Miting în faţa sălii Olympia înainte de începerea ceremoniei

CGT Spectacle şi colectivul 50/50 s-au adunat în faţa sălii Olympia pentru a denunţa omerta din jurul violenţei sexuale şi sexiste din industria cinematografică. Mitingul a fost organizat în sprijinul actriţei Judith Godrèche, care i-a acuzat recent pe regizorii Benoît Jacquot şi Jacques Doillon de violenţă sexuală pe când era minoră.

 

Rassemblement en face de l’@OLYMPIAHALL à l’occasion des #César2024 contre les violences sexistes et sexuelles dans le monde du cinéma, suite aux différentes prises de paroles.
Anna Mouglalis, Nathalie Mann, Sophie Binet sur place. pic.twitter.com/CtBexZRGP9
— Arthur Brondy (@abrondy) February 23, 2024

În mijlocul manifestanţilor din faţa Olympia, actriţa Anna Mouglalis, care l-a acuzat şi ea pe regizorul Jacques Doillon de agresiune sexuală, a salutat „atitudinea” istorică a lui Judith Godrèche, aşa cum se vede într-o înregistrare video realizată de un jurnalist aflat la faţa locului. „Există încă o mare tăcere, în special din partea colegilor noştri, pentru mulţi tehnicieni, mulţi actori şi mulţi producători”, a spus ea. „Există oameni care se împotrivesc, dar cred că toţi împreună putem face ca lucrurile să se mişte cu adevărat şi să se deschidă o lume cu adevărat mai bună”.

Palmaresul serii:

Cel mai bun film:„Anatomie d’une chute” (câştigător), „Chien de la casse”, „Je verrai toujours vos visages”, „Le Procès Goldman”, „Le Règne animal”

Cea mai bună regie:Justine Triet – „Anatomie d’une chute” (câştigător), Catherine Breillat – „L’Eté dernier”, Jeanne Herry – „Je verrai toujours vos visages”, Cédric Kahn – „Le procès Goldman”, Thomas Caillet – „Le règne Animal”

Cea mai bună actriţă: Marion Cotillard în „Little Girl Blue”, Léa Drucker în „L’été dernier”, Virginie Efira în „L’amour et les forêts”, Hafsia Herzi în „Le Ravissement”, Sandra Hüller în „Anatomie d’une chute” (câştigător)

Cel mai bun actor: Romain Duris – „Le Règle animal”, Benjamin Lavernhe – „L’abbé Pierre, une vie de combats”, Melvil Poupaud – „L’amour et les forêts”, Raphaël Quenard – „Yannick”, Arieh Worthalter – „Le procès Goldman” (câştigător)

Cea mai bună actriţă în rol secundar: Leila Bekhti – „Je verrai toujours vos visages”, Galatea Bellugi – „Chien de la casse”, Elodie Bouchez – „Je verrai toujours vos visages”, Adèle Exarchopoulos – „Je verrai toujours vos visages” (câştigător), Miou Miou – „Je verrai toujours vos visages”

Cel mai bun actor în rol secundar: Swann Arlaud – „Anatomie d’une chute” (câştigător), Anthony Bajon – „Chien de la casse”, Arthur Harari – „Le procès Goldman”, Pio Marmaï – „Yannick”, Antoine Reinartz – „Anatomie d’une chute”

Speranţă feminină: Céleste Brunnquell – „La fille de son père”, Kim Higelin – „Le consentement”, Suzanne Jouannet – „La voie royale”, Rebecca Marder – „De grandes espérances”, Ella Rumpf – „Le théorème de Marguerite” (câştigător)

Speranţă masculină: Julien Frison – „Le Théorème de marguerite”, Paul Kircher – „Le Règne animal”, Samuel Kircher – „L’été dernier”, Milo Machado-Graner – „Anatomie d’une chute”, Raphaël Quenard – „Chien de la casse” (câştigător)

Cel mai bun scenariu original: Justine Triet, Arthur Harari – „Anatomie d’une chute” (câştigător), Jean-Baptiste Durand – „Chien de la casse”, Jeanne Herry – „Je verrai toujours vos visages”, Nathalie Hertzberg, Cédric Kahn – „Le Procès Goldman”, Thomas Cailley, Pauline Munier – „Le Règne animal”

Cel mai bun scenariu adaptat:Valérie Donzelli şi Audrey Diwan pentru „L’Amour et les Forêts” (câştigător), Vanessa Filho pentru „Le Consentement”, Catherine Breillat pentru „L’Été dernier”

Cel mai bun film străin: „L’enlèvement” de Marco Bellocchio, „Les feuilles mortes” de Aki Kaurismaki, „Oppenheimer” de Christopher Nolan, „Perfect Days” de Wim Wenders, „Simple comme Sylvain” de Monia Chokri (câştigător)

Cel mai bun film documentar:„Atlantic Bar”, de Fanny Molins,„Les Filles d’Olfa” de Kaouther Ben Hania (câştigător), „Little Girl Blue” de Mona Achache, „Notre corps” de Claire Simon, „Sur l’Adamant” de Nicolas Philibert

Cea mai bună muzică originală: Gabriel Yared – „L’Amour et les Forêts”, Delphine Malausséna – „Chien de la casse”, Vitalic – „Disco boy”, Andrea Laszlo De Simone – „Le Règne animal” (câştigător), Guillaume Roussel – „Les Trois Mousquetaires (Partie 1 : D’Artagnan / Partie 2 : Milady)”

Cel mai bun sunet: Julien Sicart, Fanny Martin, Jeanne Delplancq, Olivier Goignard – „Anatomie d’une chute”, Rémi Daru, Guadalupe Cassius, Loïc Prian, Marc Doisne – „Je verrai toujours vos visages”, Erwan Kerzanet, Sylvain Malbrant, Olivier Guillaume – „Le procès Goldman”, Fabrice Osinski, Raphaël Sohier, Matthieu Fichet, Niels Barletta – „Le Règne animal” (câştigător), David Rit, Gwennolé Le Borgne, Olivier Touche, Cyril Holtz, Niels Barletta – „Les Trois Mousquetaires (Partie 1 : D’Artagnan / Partie 2 : Milady)”

Cea mai bună imagine:David Cailley -„Le Règne animal” (câştigător),Simon Beaufils – „Anatomie d’une chute”, Jonathan Ricquebourg – „La Passion de Dodin Bouffant”, Patrick Ghiringhelli – „Le procès Goldman”, Nicolas Bolduc – „Les Trois Mousquetaires (Partie 1: D’Artagnan / Partie 2: Milady)”

Cel mai bun montaj: Laurent Sénéchal – „Anatomie d’une chute” (câştigător), Francis Vesin – „Je verrai toujours vos visages”, Valérie Loiseleux – „Little Girl Blue”, Yann Dedet – „Le Procès Goldman”, Lilian Corbeille – „Le Règne animal”

Cele mai bune costume: Jürgen Doering – „Jeanne du Barry”, Pascaline Chavanne – „Mon crime”, Tran Nu Yên Khê – „La Passion de Dodin Bouffant”, Ariane Daurat – „Le Règne animal” (câştigător), Thierry Delettre – „Les Trois Mousquetaires (Partie 1: D’Artagnan / Partie 2: Milady)”

Cele mai bune decoruri: Emmanuelle Duplay – „Anatomie d’une chute”, Angelo Zamparutti – „Jeanne du Barry”, Toma Baquéni – „La Passion de Dodin Bouffant”, Julia Lemaire – „Le Règne animal”, Stéphane Taillasson – „Les Trois Mousquetaires (Partie 1: D’Artagnan / Partie 2: Milady)” – câştigător

Cele mai bune efecte vizuale: Thomas Duval – „Acide”, Lise Fischer, Cédric Fayolle – „La Montagne”, Cyrille Bonjean, Bruno Sommier, Jean-Louis Autret – „Le Règne animal” (câştigător), Olivier Cauwet – „Les Trois Mousquetaires (Partie 1: D’Artagnan / Partie 2: Milady)”, Léo Ewald – „Vermines”

Cel mai bun film de animaţie:„Interdit aux chiens et aux italiens” de Alain Ughetto,„Linda veut du poulet”, de Chiara Malta, Sebastien Laudenbach (câştigător),„Mars express” de Jerémie Perin

Cel mai bun scurtmetraj de animaţie: „Drôles d’oiseaux” de Charlie Belin, „Été 96” de Mathilde Bédouet (câştigător), „La forêt de mademoiselle Tang” de Denis Do

Cel mai bun scurtmetraj documentar: „L’Acteur, ou la surprenante vertu de l’incompréhension” de Hugo David şi Raphaël Quenard, „L’Effet de mes rides” de Claude Delafosse, „La Mécanique des fluides” de Gala Hernández López (câştigător)

Cel mai bun scurtmetraj ficţiune: „L’Attente” de Alice Douard (câştigător), „Boléro” de Nans Laborde-Jourdàa, „Rapide” de Paul Rigoux, „Les Silencieux” de Basile Vuillemi

Cel mai bun film de debut: „Bernadette” de Léa Domenach, „Chien de la casse” de Jean-Baptiste Durand (câştigător), „Le Ravissement” de Iris Kaltenbäck, „Vermines” de Sébastien Vanicek, „Vincent doit mourir” de Stéphan Castang.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Incepe Franta sa se trezeasca. Cand MeToo incepuse in toata lumea, Franta zambea ironic, uneori chiar prin femeile ei celebre, de ex Catherine Deneuve.