G4Media.ro

Preşedintele Academiei: Nu a sosit încă vremea roboților/humanoizilor și nici a anarhiei.…

sursa foto: Facebook/ Ioan Aurel Pop

Preşedintele Academiei: Nu a sosit încă vremea roboților/humanoizilor și nici a anarhiei. Scenariul educației exclusiv online va fi catastrofal, iar școala astfel făcută nu va avea niciun folos

“Cei care spun că educația online, la distanță, este la fel de bună ca educația directă, aureolată de căldură umană, nu știu ce spun, nu au predat niciodată, vor să ne amăgească ori să ne arunce în haos”, a declarat președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop, într-un interviu acordat Agerpres.

Pop susține că “autoritățile și publicul trebuie să facă, evident, în așa fel încât să se aplice varianta cea mai bună, adică să se facă educație față în față, cu elevii și dascălii în același loc, la școală”.

“După trecerea nenorocirii – toate nenorocirile din istorie au trecut până acum! -, nu avem decât să ne pregătim pentru ceea ce, pentru noi sau copiii și nepoții noștri, ar putea să mai vină, să-i instruim în spirit digital pe toți românii, să punem la punct școala online etc. Dar să nu uităm nicio clipă că nu a sosit încă vremea roboților/humanoizilor și nici a anarhiei“, a spus Ioan-Aurel Pop, pentru agenția de presă citată.

Scenariul al doilea, cel hibrid care implică educație online pentru elevii claselor V-VII și IX-XI, “este o soluție de avarie, nedorită și ea, fiindcă instruirea și educația vor avea rezultate foarte slabe”, spune Pop.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

27 comentarii

  1. Ce treabă are școala online cu roboți și humanoizi, tovarășe?

    • Alt tip de „om nou” tovarase…ce tot urmaresc tovarasii aia mari.

      despre dependenţa copiilor de ecrane – foarte foarte periculos pentru viitorul adult

    • Inteligența Artificială.

      (S-a omis computeru’ cuantic – da’l putem adăuga noi.)

  2. Dinozaur? Neh..! Dinozaurii aveau prestanță și nu-și unduiau coloana vertebrală în fața conducătorilor de turmă…

  3. Monarhist personajul.

    • Ce treabă are Sulla cu Prefectura?

    • @ Wer
      Curat monarhist! Căz doară o fost turnător la Securitate…

  4. „Domn academician-profesor-inginer” scoala traditionala scoate 3 olimpici din 100 de elevi, restul ies cu medii de 5-6. Si tu zici ca asta e sistem bun…3% performanta?!?.
    Am alta explicatie, sunteti depasiti, nu intelegeti era digitala si va e frica sa nu fiti dati afara pentru asta, restul sunt scuze si vrajeala pt fraieri.
    Am acelasi respect pentru inteligenta voastra cum aveam si pentru „doamna academician-inginer-profesor Elena Ceausescu”…doar sunteti toti din acelasi aluat facuti!
    Mue PSD mue Rusia si China!

    • @ Nr. 4,
      +1

    • cu toata stima, nu stiu la ce ve referiti cand spuneti „scoala traditionala”. in principiu, curba lui gauss se respecta indiferent de sistemul de educatie. nu, nu toti oamenii sunt egali – probabil la 100 de oameni sunt 3 olimpici. iarasi, nu inteleg ce are gloroficarea „erei digitale” – da, instrumente fantastice din pacate in mana unor hominizi care de 50 de ani nu au mai reusit sa puna piciorul pe Luna, cu faptul ca printr-un sistem de selectie inversa (sunteti banuiesc prea tanar sa intelegeti la ce ma refer, prinb aceea ca nu ati trait vremea si acum totul se refera doar prezent) niste incompetenti au ajuns sa formeze mjoritatea prin scoli spre disperarea celor putini care mai stiu inca ce sa faca – online sau offline 9ca tot aia e).

    • Excelent comentariu ! Niste oameni … la o varsta… critica schimbarea. Habar n-au cum invata copiii de azi, habar n-au cum este in realitate sistemul de invatamant de azi, nu sunt capabili sa inteleaga ce poate face tehnologia. Ar putea sa se gandeasca ce inseamna o lectie online, pe care o poti si inregistra astfel incat elevii sa o vada fiecare de cate ori are nevoie pentru a intelege. Si apoi sa ceara profesorului explicatii punctuale, prin google classroom spre exemplu. Profesorul poate in felul asta sa inteleaga de la fiecare elev in parte ce anume e neclar, si sa revina cu clarificari exact pentru asta. Ca sa nu mai vorbim de lectiile de istorie si geografie care pot folosi filme si fotografii, cat de usor pot fi absorbite cunostintele in comparatie cu lectiile seci din clasa ! Sau chimia, cu experimente transmise video, cu filme (sunt pe internet o multime) in care vezi exact cum arata o molecula si cum se cupleaza de o alta ca intr-un joc de lego. Evident ca invatamantul hibrid ar fi cel mai bun, dar e un an cu totul si cu totul special, in loc sa invatam sa profitam din asta in timp ce ne protejam cat mai bine, toti dinozaurii vin sa ne explice cat de bine era „pe vremea lor”

  5. Este doar o situatie provizorie, vremelnica, ca raspuns la o pandemie.Dupa vaccinare se va reveni la normal!Prea multa tevatura pe acest subiect!

    • Se vor permanentizate niste chestii mai ales daca sunt in folosul elitelor. din paradigma stapanire/control/diviziune/frica.

    • Exact! Interesul celor care se cred elite e să respingă schimbările în sensul evoluției societății. Permanentizate obiceiurile de când lumea, oamenii obișnuiți pot fi controlați și astfel stăpâniți mai ușor. Prin cultivarea in rândul oamenilor a fricii de ce aduce nou schimbarea, elitele vor să creeze diviziuni in societate pentru a-și păstra influența.

  6. Exista tari care (fortate de geografie) au sistemul de invatare online in functie de pe vremea cind exista doar radioul. Si nu cred ca au format acolo tampiti. Pe de alta parte ce folos sa aduci la scoala citeva clase de „loaze” care nu stiu ce sa mai faca ca sa NU invete.
    Nu exista solutie magica, exista doar (daca exista) dorinta celor din invatamint de a face ceva sau NU.

  7. Pana nu ne scapam de personajele politice si sulfuroase din Academia Romana si educatie, vom ramane niste roboti de memorat texte scrise de plagiatori.

  8. in Sillicon Valley unde este centrul dezvoltarii software, este la moda ca cei care lucreaza in acest domeniu sa isi fereasca copii pe cagt se poate, de ecrane, tablete samd. Dadacele nu au voie sa vina le ele cu aceste tipuri de dispozivite iar scolile la moda sunt de tip Waldoft, unde se preda in mare ca si acum 100 de ani – suna paradoxal dar ei cred ca tehnologia introdusa prea devreme e bai pentru ca ea creaza dependenta social media&co(stiu ei mai bine ce mecanisme introduc), omoara creativitatea samd.

    „Deoarece consideră interacțiunea umană ca bază esențială pentru învățarea și creșterea copiilor mai mici, [77]: 212 școli Waldorf consideră că IT este prima dată utilă copiilor în primii ani ai adolescenței, după ce au stăpânit „moduri fundamentale, onorate de timp descoperirea informațiilor și învățarea, cum ar fi experimente practice și cărți „. [115]

    În Regatul Unit, școlile Waldorf beneficiază de o derogare de la Departamentul pentru Educație (DfE) de la cerința de a preda TIC ca parte a învățământului Foundation Stage (vârste între 3 și 5 ani). Cercetătorii în educație, John Siraj-Blatchford și David Whitebread, au lăudat [DfE] că au făcut această scutire, subliniind accentul pe educația Waldorf pe simplitatea resurselor și modul în care educația cultivă imaginația. [63]

    Școlile Waldorf au fost populare cu unii părinți care lucrează în sectorul tehnologiei din Statele Unite, inclusiv cei de la unele dintre cele mai avansate firme de tehnologie. [116] [117] [118] [119] O serie de părinți orientați tehnologic dintr-o școală și-au exprimat convingerea că studenții mai tineri nu au nevoie de expunerea la calculatoare și tehnologie, ci beneficiază de aspecte creative ale educației; un executiv Google a fost citat: „resping în mod fundamental noțiunea că aveți nevoie de ajutoare tehnologice în școala liceală” [120].”

    • Te chinui degeaba cu gibonii galbeni .Oricât de mare este prostia spusă de gibonul suprem fără prompter ,ei nu au voie să o vadă .Kim Ir-sen s-a reîncarnat la Cotroceni.

  9. Scoala – online – are partea ei de bine asa cum si cursurile la clasa au partea lor de bine . Nimeni nu poate decide in acest moment cit de buna sau rea este educatia online . Este o enormitate sa compari acum cele doua modalitati de predare si nu numai .Cineva tocmai a arata – neputiinta- atasata predarii la clasa si ce produce ea in societatea romaneasca .Trebuie doar sa asteptam si sa vedem care este impactul online-unului asupra modului de intelegere al elevului . Este elevul mai aproape de cursul la clasa sau mai aproape cel online si asta se va vedea curind . Despre cuvintele puse, de titlul textului, in gura Presedintelui Academiei Romane :“Cei care spun că educația online, la distanță, este la fel de bună ca educația directă, aureolată de căldură umană, nu știu ce spun, nu au predat niciodată, vor să ne amăgească ori să ne arunce în haos”.Iertata sa imi fie zicerea ,ele(cuvintele ) nu acopera nici macar spusele unui discurs politic, indiferent cit de- aureolat – ar fi el .

  10. Școala din România, este catastrofă și fără online :))))
    In ziua de azi sunt prea putini puradei care vor sa mai învețe ceva . Iau tot felul de exemple : cum ar fi pe Bill Gates si își spun că dacă el nu a trebuit să meargă la școală și e miliardar, ei de ce sa nu fie așa :))))))

    • La multi nu cred ca e chestia de dorinta ci de putinta.
      Sunt plini de tot felul de informatii. In plus suntem atrasi in diferite feluri sa consumam anumite servicii online sa zicem, prin diferite metode si stimuli puternici. Obisnuinta cu acei stimuli puternici ne face indiferenti la altceva care nu se apropie ca si intensitate. Pe youtube e plin de „vanzatori de idei” care „fac show” de care putini profesori se pot apropia.

      „Un amplu conținut informațional, cu știri,mesaje, articole sau diverse texte, date de diverse tipuri, semne și simboluri, se adresează, se cer receptate și analizate în fiecare ceas. În miezul culturii informaționale trăind, în abundența de date aflate în circulație în diferite medii, abundența informațiilor de slabă calitate e inevitabilă. Cu alt prilej
      , am scris aici despre limite de procesarea informației de care dispune omul
      . Acest balast circulant, denumit „data-smog” , produce supraîncărcarea cognitivă a oricărei persoane care caută să rămână conectată la cerințele și ofertele cotidiene. Desigur, expunerea prelungită la fluxul de informații împiedică liniștirea. Unele studii au constatat că supraexpunereala un flux de informații e mai degrabă inamicul atenției decât antrenorul ei . Herbert Simon,un economist laureat al Premiu-lui Nobel, avertiza că informația consumă atenție și că o bogăție de informație înseamnă o sărăcire a atenției”

    • @BPS
      Cine nu are cei șapte ani de acasă degeaba merge la școală.
      Școala de acasă contează cel mai mult, că dacă rămâi doar cu ce se face la școală nici nu treci clasa.

  11. 90% dintre profesorii pe care i-am avut din generala pana la facultate nu merita niciun scuipat iar predatul lor nu e nici 10% dintr-un curs bun de pe internet! cand imi amintesc de ei ma ia groaza si cand ma gandesc ca o sa dau iar de ei cand o sa creasca copilul ma umple de scarba!

  12. Bill Gates, Steve Jobs si Mark Cuban, titani ai tehnologiei au cautat sa reduca si sa limiteze timpul petrecut de copiii lor in fata unui ecran, iar acum se intrec unii sa sustina ca educatia online este viitorul si ca daca esti impotriva ei esti doar anacronic.

  13. Interacțiunea umană cu cartea și caietul sunt de bază.
    Ce se întâmplă la școală este foarte discutabil.

  14. Dacă domnul academician vrea să ne spună ceva despre puterea exemplului sa o facă personal nu prin mass-media!
    Poate!