G4Media.ro

Președintele ANPC: Peste maxim doi ani se vor acorda despăgubiri pentru întârzierile…

Președintele ANPC: Peste maxim doi ani se vor acorda despăgubiri pentru întârzierile trenurilor

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Eduardt Cozminschi, susţine că în cel mult doi ani românii ar putea primi compensaţii pentru întârzieri şi în transportul feroviar, informează Agerpres.

„Mai devreme sau mai târziu va trebui să implementăm acest lucru. În acest sens, avem un grup de lucru iniţiat cu Ministerul Transporturilor, dar încă suntem la nivel de discuţii. Probabil în maximum doi ani de zile”, a spus preşedintele ANPC, întrebat când se vor aplica prevederile Regulamentului european care acordă despăgubiri pentru călătorii pe calea ferată, aşa cum există în transportul aerian.

România trebuia să implementeze până la finele anului 2019 aceste prevederi din regulament european, dar Ministerul Transporturilor a propus derogarea drepturilor la compensaţii în cazul întârzierilor sau a accidentelor feroviare până în anul 2024.

Directorul general al companiei CFR Călători, Dan Costescu, a declarat la finele lunii ianuarie că Regulamentul care va acorda compensaţii călătorilor pentru întârzieri trebuia să intre în vigoare în decembrie 2019, dar s-a cerut o derogare „până în 2021, 2022, iar acum se duce spre 2024”.

Sursă foto: CFR Călători

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. … doar ca in mersul trenurilor o calatorie sa zicem Constanta-Timisoara va fi trecut la 36 de ore in loc de 18-19 cat pare a fi acum…

    • Ce față de locomotiva are și asta.
      Eu vreau sa stiu, cine e manager la ANPC?
      Cine e contabil șef si cum se imparte bugetul intre filialele lor?
      Ajungem apoi si la combustibil: le ajunge inspectorilor, comisarilor sa mearga pe teren sa faca analize sau se multumesc sa zaca in birouri ca oricum cu transportul in comun nu se deplaseaza si oricum nu e nevoie sa-i duca capul la ceva…

  2. Cine le plateste, tovarasi ?

    • O întrebare de bun simț. Te întrebi oare oamenii ăștia ori sunt cretini ori își bat joc de noi. Întotdeauna varianta a doua e cea mai plauzibilă.

  3. De fapt in maxim 2 ani CFR calatori va incepe sa faca datorii la buget din ce in ce mai mari, iar in maxim 4-5, cand va reveni PSD la putere, va fi „privatizata”…Fier vechi si operatori „privati…

  4. O trecem la gluma serii! 😆 :)) 🙂

    Pai noi o tinem de mai mult de 10 ani intr-o amanare continua cu penalizarea asta pt intarzieri … Ia cautati, sa vedeti de cand e directiva UE cu intarzierile (ca doar nu-si inchipuie careva ca i-a apucat pe CFR etica contractuala!)

    Si daca intarzie peste o ora (parca), trebuie sa returneze toti banii. Adica (estimez eu) vreo 35% din calatori vor calatori lent dar gratis.

    • N-ai înțeles, anunțul zice clar: despăgubiri la întârzieri peste doi ani. Dacă întârzie un an, nu se plătește nimic.

  5. Doi ani pentru o masura de bun simt care exista de multi ani in alte tari.

    Romanii sunt ultimii oameni.

  6. Si retroactiv?

  7. Așa și știe oricine de zeci de ani , mai puțin cine ar trebui să controleze CFR, locomotivrle de dezintegrează din mers și așa lent. Împuție râu, dar scumpe avionu. WC-uri pe roți cu bilete la preț de bișniță.