G4Media.ro

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu: TAROM, proape de a ajunge la un…

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu: TAROM, proape de a ajunge la un acord cu Comisia Europeană pe planul de restructurare. Va fi o companie mai mică, dar profitabilă

TAROM va fi o companie mai mică, dar profitabilă, în trei ani de la momentul aprobării de către Comisia Europeană a programului de restructurare, pe care noi o aşteptăm în această vară, cel târziu la începutul toamnei, a anunţat, sâmbătă, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

„TAROM este aproape de a ajunge la un acord cu Comisia Europeană pe planul de restructurare. TAROM avea pierderi de mult timp şi aceste pierderi au fost exacerbate de criza Covid, când companiile aeriene – şi TAROM şi altele – n-au mai putut să mai zboare şi atunci statul român a dat un ajutor de urgenţă TAROM-ului şi acum urmează ca acest ajutor să fie suplimentat. Deci, TAROM va primi bani noi, nu îi va da înapoi pe cei pe care i-a primit deja, va primi bani noi ca să se restructureze, să-şi cumpere avioane, să-şi restructureze cursele sau liniile pe care zboară, în ideea de a deveni în 3 ani o companie profitabilă. Va fi o companie mai mică, dar va fi o companie profitabilă. TAROM nu a avut profit din 2008, deci obiectivul este ca în 3 ani de zile compania să ajungă profitabilă, 3 ani începând de anul ăsta, din momentul când se va aproba programul de restructurare de către Comisie. Noi ne aşteptăm să fie aprobat în această vară, cel târziu la începutul toamnei”, a susţinut Chiriţoiu, după o conferinţă pe tema pieţei farma, organizată de Consiliul Concurenţei, la Sinaia.

Pandemia Covid-19 a condus la cel mai accentuat declin al industriei aviatice din istoria recentă, la nivel global estimându-se că impactul acesteia a determinat o reducere cu 50% a locurilor oferite de companiile aeriene în 2020 şi o pierdere de trafic estimată de 60%. Potrivit OACI (Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile), companiile aeriene au pierdut 371 miliarde dolari din venituri brute din exploatare în 2020. Impactul direct este vizibil şi pentru aeroporturi, care au pierdut peste 111,8 miliarde dolari venituri în 2020, comparativ cu activitatea normală.

În consecinţă, efectele pandemiei COVID-19 s-au reflectat prompt şi sever în activitatea TAROM. În martie 2020, când au fost puse în aplicare primele interdicţii de călătorie, numărul pasagerilor transportaţi a scăzut cu mai mult de 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, cu o suspendare completă a activităţii în aprilie şi mai 2020, singura excepţie făcând-o zborurile de repatriere, care nu au putut genera venituri suficiente şi, de fapt, nu au fost efectuate în scopuri comerciale. În perioada iunie – noiembrie 2020, numărul de pasageri s-a situat la un nivel cu cel puţin 80% mai scăzut decât în perioadele similare din 2019, în timp ce în luna decembrie 2020 numărul de pasageri a fost cu 75% mai scăzut decât în luna decembrie 2019.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat pe 5 mai 2022 că a semnat Ordinul prin care se va acorda companiei aeriene TAROM un ajutor de stat în valoare de 1,9 milioane de euro, pentru a-şi putea acoperi prejudiciul cauzat de pandemia COVID-19.

„Am semnat, astăzi, Ordinul de Ministru prin care acordăm Tarom un ajutor de stat în valoare de 1,9 milioane de euro! Prin suma acordată din bugetul Ministerului Transporturilor, TAROM îşi va putea acoperi prejudiciul cauzat de pandemia COVID-19, în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2020. Comisia Europeană a autorizat această măsură şi mai analizează, în prezent, o altă solicitare a TAROM pentru acordarea unui ajutor de restructurare în valoare de aproximativ 85 milioane euro”, a scris, pe Facebook, Sorin Grindeanu.

Anterior, Comisia Europeană a anunţat că a aprobat un ajutor de stat în valoare de 1,9 milioane de euro pentru a despăgubi compania aeriană TAROM pentru pagubele suferite în perioada pandemiei de coronavirus.

Potrivit un comunicat de presă al Executivului comunitar, sprjinul de 1,9 milioane de euro acordat României pentru TAROM este în linie cu normele privind ajutoarele de stat.

„Măsura este destinată să despăgubească operatorul aerian pentru pagubele suferite pe 14 rute în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2020 din cauza pandemiei de coronavirus şi a restricţiilor de călătorie impuse de România şi alte ţări pentru a opri răspândirea virusului”, se arată în comunicat.

Aceste despăgubiri vin după o altă măsură aprobată de Comisia Europeană la data de 2 octombrie 2020, care era destinată să despăgubească TAROM pentru pagubele înregistrate în perioada 16 martie – 30 iunie 2020. Sprijinul de stat a luat forma unei injecţii de capital.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Pierderile (inca din 2008) de la Tarom nu sunt legate de pandemie. In plus, ce de laudat in „ajutorul de 1,9 Mil. Euro” acordat acum catre Tarom?!? Ce ma intereseaza pe mine? Ca sa iau bani de la buget, ca sa fie praduiti de lichele politice?
    Idem si Aeroporturi Bucuresti, Romatsa etc.

  2. Ar trebui să dea afară familiile întregi angajate la TAROM, dar nepotismul e la fel de românesc precum oina.

  3. Tarom nici nu mai este o companie aeriana. Cu sub 20 de avioane operationale, este mai degraba un fel de aeroclub. Companii aeriene sunt Lufthansa sau Turkish cu aproape 400 de aeronave fiecare.
    Oricate ajutoare ar primi, Tarom nu mai poate evita falimentul. Care va veni mai devreme, sau mai tarziu.
    Cu managementul operativ si CA actual, nicio sansa de redresare…