G4Media.ro

Președintele Federației Asociațiilor de Părinți critică părinții care cer tăierea numărului de…

Iulian Cristache / Foto: Facebook.com

Președintele Federației Asociațiilor de Părinți critică părinții care cer tăierea numărului de ore prin schimbarea planurilor-cadru: ”Nu mai puneți presiune fără să știți ceea ce ar trebui”

Contre între organizațiile de părinți pe tema reducerii numărului de ore din învățământul preuniversitar. Președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar (FNAP-IP), Iulian Cristache, susține, într-un mesaj pe Facebook, că „schimbarea planurilor cadru este un program complex, nu o joacă de copii. Deși avem o lege care reglementează un nou număr de ore, sub presiunea părinților riscăm să facem o altă prostie, adică să le tăiem fără un studiu fundamentat”.

Reacția vine după ce alte două organizații de părinți, Fepal – Federația părinților și aparținătorilor legali din România și Grupul civic Parintii cer schimbare, au cerut aplicarea legii care prevede reducerea numărului de ore la şcoală, intr-o scrisoare deschisă comună adresată ministrului Educaţiei şi autorităţilor care acum lucrează la noile planuri-cadru din învăţământul preuniversitar.

Reducerea numărului de ore este prevăzută de lege și ar trebui să intre în vigoare din toamnă, o dată cu începutul anului școlar următor – 2020-2021.

Ministrul Educației Monica Anisie a declarat că în luna ianuarie 2020 va pune în dezbatere noile planuri-cadru.

Planul-cadru reprezintă documentul care stabilește disciplinele pe care le studiază elevii și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei materii.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

FOTO: Facebook.com/Iulian Cristache

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Cu cat elevii pierd mai putin timp la scoala comunista, cu atat pot petrece mai mult timp facand cursuri utile pe internet, despre AI, machine learning, nanoroboti etc.

  2. Cand era pop-genunche si abramburica la ministerul invatamantului,unde erau guraii astia??In „durerile facerii” la sediul partidului,in Kiseleff,se pare…

  3. Parintii astia din „cea mai tare asociatie asociatie ever” se fac ca nu observa un lucru usor de vazut si din ceruri: numarul de analfabeti fuctionali creste vazand cu ochii, in ciuda timpului pe care copiii il petrec la scoala. Programul lung are un avantaj doar pt parintii care nu au cu cine isi lasa copiii dupa ore, dar asta nu e sigur educație! 🙂

    • Pai tocmai ca aceia care sunt analfabeti nu prea isi omoara nici acum timpul cu scoala…si nici familia nu are timp pt ei…

  4. Se poate reduce predarea religiei la un singur an, de pilda, la clasa a V-a, pt ca este suficient si nu toti copiii vor urma o cariera in teologiei, iar cei interesati pot sa mearga sa aprofundeze religia la seminarul teologic. Pt latina ar fi suficiente cateva ore(lectii) in care sa fie expuse niste informatii generale , predarea mai detaliata fiind rezervata pt invatamantul superior : istorie, teologie, drept, botanica, zoologie , farmacie, medicina.