
Președintele FIA: „Formula 1 ar trebui să ia în considerare motorul V-10”
Mohammed Ben Sulayem, președintele FIA, organismul de conducere al sporturilor cu motor, a sugerat săptămâna trecută pe rețelele sociale explorarea unei varietăți de tehnologii pentru viitorul Formulei 1, menționând în mod special posibilitatea utilizării motoarelor V-10 alimentate cu combustibil sustenabil.
„Ar trebui să luăm în considerare mai multe direcții, inclusiv sunetul puternic al unui V-10 funcționând cu combustibil sustenabil”. Indiferent de direcția aleasă, trebuie să sprijinim echipele și producătorii în asigurarea controlului costurilor pentru cheltuielile de cercetare și dezvoltare. a declarat Ben Sulayem.
Comentariile sale au venit după evenimentul de lansare F1 75 de la Londra, o reuniune specială care a celebrat cea de-a 75-a aniversare a sportului și a prezentat piloții și mașinile pentru sezonul 2025. Evenimentul a stârnit discuții despre viziunea pe termen lung a Formulei 1, a precizat Ben Sulayem în postarea sa.
Interesant este că declarațiile sale sunt în concordanță cu observațiile CEO-ului F1, Stefano Domenicali, care și-a exprimat anterior interesul pentru explorarea unor soluții alternative la actualele unități de propulsie hibride.
Formula 1 este deja pregătită să introducă combustibil sustenabil începând cu 2026, odată cu debutul noii ere a motoarelor hibride turbo de 1,6 litri V-6. Noile motoare vor fi simplificate prin eliminarea sistemului MGU-H (care recuperează energia din gazele de eșapament), în timp ce MGU-K (care recuperează energia la frânare) va rămâne, oferind până la 469 CP, comparativ cu cei 160 CP actuali. În ciuda acestor modificări, puterea totală va depăși în continuare 1.000 CP, iar eficiența îmbunătățită a combustibilului va reduce consumul în cursă de la 100 la 70 de kg.
Deși actualele mașini de Formula 1 sunt printre cele mai rapide din istorie, unii fani și factori de decizie consideră că acestea nu mai oferă sunetul și emoția viscerală ale motoarelor V-8, V-10 sau V-12 din trecut. Motoarele V-10 au fost permise între 1989 și 2005, majoritatea echipelor utilizând motoare V-10 de 3,0 litri în ultimul deceniu al acestei perioade.
Având în vedere apropierea noii ere tehnologice, chiar dacă ar fi aprobată, o revenire a motoarelor V-10 în Formula 1 ar putea dura mai mulți ani până să devină realitate.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.