Prețul energiei electrice este în creștere: Mai merită investiția într-o mașină electrică? Câți kilowați consumă la suta de kilometri și ce spun calculele comparativ cu prețul benzinei și al motorinei
Ponderea mașinilor electrice în România și în restul Europei a crescut constant în ultimul deceniu. Cu toate acestea, odată cu creșterea prețurilor la electricitate, mulți șoferi au început să se întrebe dacă merită să cumpere un VE. Se presupune că vehiculele electrice vă economisesc bani pe benzină, dar este totuși mai ieftin să conduceți un EV în locul unei mașini diesel sau pe benzină?
Cât costă să conduci o mașină electrică?
La începutul anului 2022, Guvernul României a prelungit plafonarea prețului energiei electrice pentru următoarele 12 luni. În funcție de consum, utilizatorii de energie electrică plătesc acum între 14 și 20 de eurocenți pe kWh. Cu toate acestea, fără măsurile luate de guvern pentru a proteja gospodăriile vulnerabile, prețul energiei electrice ar fi fost mult mai piperat.
Deținerea unui vehicul electric este încă o opțiune ieftină sau ar trebui să căutați un vehicul cu motor cu ardere internă?
Un automobil electric consumă în medie între 12 kWh și 20 kWh la 100 km. Să facem un calcul. Dacă luăm prețul actual al energiei electrice în România, ar putea costa între 1,68 și 4 euro pentru a parcurge 100 km cu un VE. Asta dacă îl încărcați acasă, deoarece prețurile în stațiile de încărcare publice pot fi diferite.
Cu toate acestea, având în vedere că prețurile la electricitate au înregistrat deja o creștere bruscă în întreaga Europă, este greu de prezis că acestea nu vor crește și mai mult în viitor, crescând astfel și costul de a conduce un VE.
VW Golf: electric vs. diesel
Pentru a înțelege diferențele dintre conducerea unei mașini obișnuite și a uneia electrice, să luăm ca exemplu Volkswagen Golf. Un Golf electric consumă în medie 16,8 kWh la 100 km. Cu toate acestea, în funcție de temperatură, de stilul de condus și de condițiile de drum, acesta poate consuma între 11,4 kWh în oraș, pe vreme blândă, și 23,7 kWh pe autostradă, pe vreme rece.
La prețul actual al energiei electrice în România, parcurgerea a 100 km cu e-Golf te-ar costa între 2,35 și 4,74 euro.
Deși Golf este oferit cu mai multe motoare diesel și pe benzină, am decis să comparăm cât costă să parcurgi 100 km cu Golf de generația a 8-a, propulsat de un popular motor TDI de 2 litri (115 CP). Acest model are un consum mediu de motorină de 3,5 l la 100 km, ceea ce echivalează aproximativ cu 6,16 euro. Cu toate acestea, mașinile mai vechi consumă mai mult combustibil, prin urmare acest cost poate fi mult mai mare atunci când conduceți un Golf vechi de 10 ani.
Chiar și cu prețurile actuale ale energiei electrice, conducerea unui VE în România este mult mai ieftină. Acestea fiind spuse, acest decalaj este acum mai mic decât era în urmă cu câțiva ani.
Alte lucruri pe care trebuie să le luați în considerare înainte de a cumpăra un EV
Prețul energiei electrice nu este singurul lucru la care trebuie să vă gândiți atunci când vă achiziționați un EV. Iată și alte lucruri pe care ar trebui să le luați în considerare.
- Infrastructura de încărcare. Multe țări, inclusiv România, pot fi deficitare în ceea ce privește infrastructura de încărcare. Dacă vă bazați pe stațiile de încărcare publice, poate fi o adevărată bătaie de cap. Dacă nu există o stație de încărcare lângă casa sau locul de muncă, veți pierde mult timp așteptând ca mașina să se încarce. Deocamdată, cea mai bună idee este să aveți o stație de încărcare acasă și să vă încărcați autovehiculul oricând doriți.
- Sănătatea bateriei. Majoritatea producătorilor auto garantează bateriile pentru 8 ani sau 160.000 km. Dacă intenționați să cumpărați un vehicul electric de ocazie, care a trecut deja de această bornă, trebuie să țineți cont de faptul că este posibil să aibă o autonomie mai mică. Înlocuirea bateriei unui VE poate costa câteva mii de euro, ceea ce crește semnificativ prețul vehiculului.
- Verificarea istoricului unei mașini. Atunci când cumpărați un vehicul de ocazie, este important să verificați istoricul acestuia. rapoartele de istoric carVertical permit cumpărătorilor să afle despre daunele anterioare ale unui vehicul, despre rulajele de kilometraj și despre înregistrările de furt, să vizualizeze fotografii istorice și chiar să afle despre schimbările de proprietate. Deoarece un vehicul electric de ocazie este o achiziție mai scumpă decât vehiculele diesel sau pe benzină din aceeași clasă, este mai bine să știți totul despre o mașină înainte de a face o afacere.
A alege sau a nu alege un VE: gânduri finale
Mașinile electrice sunt în continuare mai scumpe decât cele cu motoare cu combustie internă. Cu toate acestea, ele își păstrează mai bine valoarea. Cu alte cuvinte, un Golf electric second-hand de 5 ani va costa mai mult decât varianta sa diesel, dar dacă vă faceți griji în privința deprecierii, investiția în versiunea electric nu este cea mai proastă idee.
Economisirea banilor pe benzină nu este, de obicei, singurul motiv pentru care șoferii aleg mașinile electrice. Pentru unii, vehiculele electrice sunt o tendință la modă, iar pentru alții, este o poziție socială împotriva schimbărilor climatice și a poluării.
Deși prețurile actuale ale energiei electrice în Europa pot încetini dezvoltarea pieței EV și pot descuraja unii cumpărători să își achiziționeze o mașină electrică, acesta este doar un regres temporar. Mulți producători și-au anunțat deja planurile de a renunța în viitor la producția de vehicule cu motoare cu combustie internă. Cu cât ne vom adapta mai repede la mașinile electrice, cu atât va fi mai ușor să ne luăm adio de la diesel și benzină într-o zi.
Nota: Articol susținut de carVertical în cadrul unui parteneriat necomercial cu G4Media.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
22 comentarii