G4Media.ro

Preţurile petrolului au crescut cu 3% marţi, la cele mai ridicate niveluri…

Sursa foto: Unsplash / Zbynek Burival

Preţurile petrolului au crescut cu 3% marţi, la cele mai ridicate niveluri din această lună

Preţurile petrolului au crescut cu 3% marţi, la cele mai ridicate niveluri din această lună, din cauza altor atacuri asupra navelor din Marea Roşie, care au provocat temeri de întreruperi ale transportului maritim, şi a speranţelor de reduceri ale ratelor dobânzilor, care ar putea stimula creşterea economică şi cererea de combustibil, transmite Reuters, citată de News.ro.

Contractele futures pentru ţiţeiul Brent au crescut cu 2,41 dolari, sau cu 3,1%, la 81,48 dolari pe baril.

Preţul ţiţeiului U.S. West Texas Intermediate a crescut cu 2,36 dolari, sau cu 3,2%, la 75,92 dolari.

Creşterea preţurilor, în tranzacţii reduse, unele pieţe fiind închise de sărbători, s-a adăugat la câştigurile de săptămâna trecută, de aproximativ 3%, după ce atacurile rebelilor yemeniţi Houthi asupra navelor au îngrijorat investitorii, în timp ce conflictul Israel-Hamas nu arată niciun semn de relaxare.

Există o mulţime de tensiuni geopolitice astăzi în ceea ce priveşte Orientul Mijlociu… şi au dat o oarecare nelinişte aici pentru securitatea tranzitului petrolului şi a altor mărfuri”, a declarat John Kilduff, partener la Again Capital LLC.

Explozii în Marea Roşie, în largul coastei Yemenului, au fost raportate marţi, după ce au fost observate aeronave fără pilot şi rachete în două incidente separate, a declarat o autoritate maritimă britanică.

Un ministru israelian a sugerat marţi că ţara a ripostat în Irak, Yemen şi Iran pentru atacurile efectuate împotriva sa, în timp ce războiul cu militanţii palestinieni conduşi de Hamas din Fâşia Gaza se extinde şi în alte zone ale regiunii.

În ciuda preocupărilor legate de Orientul Mijlociu şi redirecţionarea navelor, aprovizionarea efectivă nu a fost încă afectată.

Maersk a anunţat duminică reluarea rutelor de transport prin Marea Roşie, atenuând într-o oarecare măsură îngrijorările.

Companiile de transport maritim încetaseră să trimită nave prin Marea Roşie şi impuneau suprataxe pentru redirecţionarea navelor.

Marea Roşie se conectează cu Canalul Suez, o rută majoră de transport maritim folosită pentru aproximativ 12% din comerţul global.

Compania germană Hapag-Lloyd va decide miercuri cum va proceda cu rutele sale prin Marea Roşie, după ce a suspendat transporturile acolo, a declarat marţi un purtător de cuvânt.

Separat, agenţia de supraveghere nucleară a ONU a declarat că Iranul a inversat o încetinire de luni de zile a ritmului cu care îmbogăţeşte uraniul până la o puritate de până la 60%, aproape de calitatea necesară pentru producerea de arme.

Războiul Israelului împotriva Hamas din Gaza va dura probabil multe luni, a declarat marţi şeful militar al ţării, Herzi Halevi.

Petrolul a găsit, de asemenea, sprijin din aşteptările că Fed va reduce ratele dobânzilor anul viitor.

Ratele mai mici ale dobânzilor reduc costurile împrumuturilor de consum, ceea ce poate stimula creşterea economică şi cererea de petrol.

Indicele dolarului a scăzut marţi, fiind aproape de un minim al ultimelor cinci luni, de 101,42, atins vineri.

Un dolar mai slab face ca petrolul, al cărui preţ este stabilit în dolari, să fie mai puţin costisitor pentru investitorii care deţin alte valute, stimulând cererea.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...