Prima linie de autobuz transformată în troleibuz în ultimele trei decenii în București: Noile troleibuze Solaris intră în circulație pe linia 61
Bucureștenii pot călători cu noile troleibuze Solaris Trollino 12M cu autonomie începând de sâmbătă, 17 februarie, pe linia 93, care face legătura între Drumul Taberei (de la capătul de linie „Valea Argeșului”) și Gara de Nord, iar de luni noile troleibuze cu autonomie Solaris circulă pe linia 61, care va prelua traseul liniei 336 între Complex Comercial Apusului și Piața Rosetti. Linia de autobuz 336 va fi suspendată, potrivit unui comunicat al primăriei.
Solaris este o companie poloneză care a câștigat licitația organizată de Primăria Capitalei.
Deocamdată, linia 61 va fi asigurată cu nouă troleibuze și 11 autobuze preluate din linia 336. Autonomia de 20 km de care beneficiază aceste troleibuze le va permite să circule pe baterii pe tronsonul cuprins între stația „Apusului” și capătul de linie „Complex Comercial Apusului”, unde nu există rețea electrică. Ulterior, parcul liniei 61 va fi echipat complet cu troleibuze noi.
Linia 61 va funcționa pe traseul: „Complex Comercial Apusului”, Str. Apusului, Bd. Iuliu Maniu, Șos. Cotroceni, Bd. Profesor Doctor Gheorghe Marinescu, Bd. Eroii Sanitari, Bd. Mihail Kogălniceanu, Bd. Regina Elisabeta, Bulevardul Carol I, „Piața Rosetti”, cu întoarcere pe Bd. Carol I, Bd. Regina Elisabeta, Bd. Mihail Kogălniceanu, Splaiul Independenței, Piața Operei, Bd. Eroii, Bd. Profesor Doctor Gheorghe Marinescu, Șos. Cotroceni, Bd. Iuliu Maniu, Str. Apusului, terminal „Complex Comercial Apusului”.
Porțiunea de traseu a actualei linii 61 (între zonele Master și Apusului) va fi acoperită de linia 62, al cărei parc de troleibuze va fi suplimentat corespunzător. Pe același tronson, călătorii pot utiliza și autobuzele liniei 178.
Totodată, pentru asigurarea conexiunii în zona Eroilor, troleibuzele liniei 61 vor opri și în noua stație „Bd. Eroilor” (împreună cu cele ale liniei 69), care va funcționa pe Bd. Eroii Sanitari, pe sensul către Piața Operei.
Pe lângă autonomia de 20 km fără rețea, noile vehicule oferă călătorilor mai multe facilități: podea coborâtă pe toată suprafața, instalație de aer condiționat, trapă destinată persoanelor cu mobilitate redusă, sistem de informare audio-video, prize de încărcare a dispozitivelor mobile pentru călători, precum și un sistem de numărare automată a călătorilor.
Asociația Metrou Ușor anunță că e vorba despre prima linie de autobuz transformată în troleibuz după 1989 în București.
”Bucureștiul se aliniază în sfârșit bunelor practici din Europa occidentală, dar și din România. Alte municipii au făcut deja pași similari: Brașov a înlocuit în ultimii ani toate autobuzele diesel de pe liniile 1, 2, 6 și 31 cu troleibuze articulate cu autonomie, iar TârguJiu va înlocui anul acesta autobuzele diesel cu noi troleibuze cu autonomie, conform proiectului european aflat în derulare”, arată Asociația Metrou Ușor.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii