G4Media.ro

Primăria București amână până în martie aplicarea vinietei Oxigen

sursa foto: Pixabay

Primăria București amână până în martie aplicarea vinietei Oxigen

Primăria București va amâna până în luna martie 2020 aplicarea taxei de poluare, cunoscută și ca vinieta Oxigen, a anunțat luni primarul general, Gabriela Firea.

Ea a spus că în ianuarie și februarie primăria va derula acțiuni de informare și conștientizare a populației în legătură cu efectele introducerii taxei de poluare. ”Vinieta se poate procura prin SMS, online, din benzinării. Vrem să ne asigurăm să proiectul e aplicabil”, a spus Gabriela Firea.

Reamintim că în mai sau iunie 2020 vor avea loc alegerile locale.

Context: Consilierii generali ai Capitalei au adoptat în 24 octombrie proiectul conform căruia toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 4 vor plăti vinieta „Oxigen” de acces şi circulaţie în Bucureşti, începând cu 1 ianuarie 2020.

Potrivit unui amendament adoptat la propunerea primarului general, Gabriela Firea, vinieta va fi introdusă şi pentru maşinile cu normă de poluare Euro 4, de la 1 ianuarie 2021.

Potrivit unui amendament adoptat la propunerea ALDE, începând cu 1 ianuarie 2022 va fi interzis accesul în municipiul Bucureşti pentru autovehiculele cu norme de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2.

De asemenea, începând cu data de 1 ianuarie 2024, va fi interzis în Capitală accesul autovehiculelor cu normă de poluare Euro 3.

Tot la propunerea ALDE au fost exceptate de la restricţiile din hotărâre: autovehiculele din categoria L1E şi L5E, precum şi autovehiculele care funcţionează cu GNL, GNC şi GPL (doar autovehiculele cu normă de poluare Euro 3).

La propunerea primarului general al Capitalei, Gabriela Firea, a fost adoptat un amendament conform căruia vinieta Oxigen va fi introdusă pentru maşinile cu normă de poluare Euro 4 doar de la 1 ianuarie 2021, nu din 2020, aşa cum prevedea forma iniţială.

Conform unui alt amendament, propus de primarul general, vor fi exceptate de la aceste restricţii atât autovehiculele special adaptate pentru persoanele cu dizabilităţi, precum şi cele aflate în proprietatea persoanelor cu dizabilităţi, care posedă certificat de încadrare în grad grav de handicap, cu însoţitor, eliberat de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, de pe raza municipiului Bucureşti.

Un alt amendament adoptat în şedinţa de joi prevede că circulaţia autovehiculelor vizate de anumite restricţii, fără achiziţionarea vinietei corespunzătoare, precum şi circulaţia în interiorul ZACA, în intervalul restricţionat, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.500 la 2.000 de lei.

Astfel, din 2020, pentru vehiculele cu norma de poluare Euro 4, Euro 5, Euro 6, pentru cele electrice şi hibride, accesul în Bucureşti este permis fără restricţii pe toate arterele.

Maşinile Euro 3 pot circula în Bucureşti numai după achiziţionarea vinietei.

Pentru automobilele non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului, stabilită prin proiect în perimetrul delimitat de Piaţa Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – şos. Ştefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărăşeşti – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii – Calea 13 Septembrie – şos. Pandurilor – şos. Cotroceni – Splaiul Independeţei – str. Ştirbei Vodă – str. Berzei – str. Buzeşti – Piaţa Victoriei. În restul Capitalei, maşinile non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 au drept de circulaţie pe bază de vinietă.

Potrivit documentului postat pe site-ul PMB, cel mai mult vor plăti posesorii de autoturisme non-Euro, preţul vinietei în cazul acestora ajungând la 1.900 lei pe an.

Vinietele se pot achiziţiona pentru o zi, o lună, şase luni sau un an.

Circulaţia fără vinietă va fi sancţionată cu amenzi cuprinse între 1.500 şi 2.000 de lei.

Sumele încasate vor constitui venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru lucrări, investiţii şi proiecte din domeniul protecţiei mediului şi al mobilităţii urbane, care contribuie direct sau indirect la îmbunătăţirea condiţiilor şi a calităţii aerului, se arată în proiectul de hotărâre.

Foto: Gabriela Firea (InquamPhotos / Octav Ganea)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

15 comentarii

  1. „Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele… esenţiale”
    Intre timp noi murim de poluare prin oras si inca se inmatriculeaza masini fara a se tine cont de gradul de poluare ori de varsta lor, ITP-ul tot se trece cu o mica atentie, in trafic tot nu sunt echipe care sa opreasca si sa verifice masinile care sunt evident afara din parametri.
    Nu zic ca era cea mai buna forma a legii, spun doar ca e momentul ca cei care sunt la conducere sa isi asume o solutie cu care sa mearga inainte; eventual legea se si poate corecta daca nu produce efectele scontate initial.

  2. Facem pariu ca le lipseste infrastructura necesara ptr traznaia asta

  3. deocamdata nu era pregatit sistemul de achizitie al vignietei Zyklon Bucuresti
    nicio problema in martie va fi gata
    intre timp marii poluatori reprezenteti de santierele care arunca in aer intr-o ora cat toate masinile non euro pana la euro 4 din bucuresti intr-o zi functioneaza la foc continuu. plus defrisarile din fosta centura verde a capitalei: Geenifield, Stejarii etc. plus parcurile retrocedate la imobiliari.
    plus transport public cu totul ineficient. cine crede ca metroul rezolva ceva sa mearga intr-o zi de lucru la ora 17.30 la statia pipera sa se lamureasca.
    solutia e una singura: oprirea constructiei de cladiri inalte care aduc doar inghesuiala si poluare
    PS: ca orice taxa suplimentara consider ca aceasta taxa este complet neavenita, nu isi va atinge scopul de reducere a poluarii si nici macar nu este corelata cu nivelul de poluare produs efectiv de catre cetatean. un cetatean care circula ocazional (de doua ori pe saptamana cate 20 de km de exemplu) cu o masina 1,2 l euro 2 arunca in aer mai putine noxe decat un audi 2.0 tdi euro 6 care circula 50 de km zilnic.

  4. Cine mai crede ca taxa Zyklon-B e o „taxa de poluare”, asa cum sustine Fifi, sa-mi explice de ce se aplica doar in timpul zilei. Dupa ora 22, masinile interzise in oras vor avea voie sa circule bine-mersi, asta inseamna cumva ca nu polueaza? Sau masinile primariei sau ale jurnalistilor, exceptate de la plata acestei taxe? Ori vrem aer curat, ori exceptam pe smecheri!
    Nu. Taxa asta de „poluare” se putea numi mai bine „taxa pe lacomie” sau „taxa pe prostie”. Nu mai poate Fifi-cititoarea-de-prompter de sanatatea bucurestenilor. Ea doreste doar bani in buzunarele proprii, caci doar asa se poate interpreta o taxa aplicabila doar in timpul zilei.

    Si nu cred ca se va aplica nici in martie, nici in alta luna, cel putin pana dupa alegeri.

  5. Foarte corect tot ce ai expus mai jos. Iar daca masina este echipata cu GPL ( chiar si non euro) nici nu se poate compara la poluare cu una diesel. Cred ca accentul ar trebui sa se puna pe educare si constientizare a poluarii si nu pe restrictionare. Ce facem cu cei care stau pe loc, in asteptare, cu motorul pornit, zeci de minute in sir? Personal ma deplasez la serviciu cu metroul sau chiar cu bicicleta cand vremea imi permite, dar daca doresc vineri dupa serviciu sa plec la munte va trebui sa platesc taxa de oxigen sau sa astept ora 22.
    PS: ca orice taxa suplimentara consider ca aceasta taxa este complet neavenita, nu isi va atinge scopul de reducere a poluarii si nici macar nu este corelata cu nivelul de poluare produs efectiv de catre cetatean. un cetatean care circula ocazional (de doua ori pe saptamana cate 20 de km de exemplu) cu o masina 1,2 l euro 2 arunca in aer mai putine noxe decat un audi 2.0 tdi euro 6 care circula 50 de km zilnic.

  6. Daca vrea bani sa puna bariere la intrare in bucuresti(6 sectoare) pt toate masinile,sa lase bucurestenii cu case aici sa locuiasca si sa.si conduca masinile. azi am iesit din oras pe dn 1 ,iar coada de intrare spre bucuresti era pana la peris. Deci bariere si sa plateasca cei ce intra,gen taxa pod fetesti !!¡;

  7. Aceasta taxa nu va rezolva mare lucru.Problema este ca se taie pădurile …mii de hectare,de ce nu i taxează pe cei care distrug sănătatea noastră.Punerea lor taxa de 20000-200000 e. Taxa ăsta e „frecție la picior de lemn „.Au chelit munții și au pus presiune imensa pe pădurari. ..Și ei vin cu taxa Oxigen. ..Tara arde și baba se piaptănă. Bun vrei sa interzici accesul mașinilor poluante Euro 0,1,2,foarte bine.Unde lasă masina cei care nu vor mai avea acces în București? Infrastructura. ..creeaz o înainte. ..parcări în afară Bucureștiului și apoi introdu taxa.Creează facilități oamenilor …Dar noi de cele mai multe ori punem căruță înainte și boi după. ..tipic romanesc.

  8. Modul de aplicare e oricum o tâmpenie.
    Daca se pun camere de supraveghere, care sa vada cine trece, serverul ar putea face un total (pe trimestru sau pe an) pentru fiecare vehicul, apoi s-ar emite decizii de plata (nu e ideea mea, asa fac unii mai civilizati decât noi). Pe la ce benzinarie sa trec între Piata Iancului si Piata Unirii? Nu-i asa ca un ocol de 3-5 km ar ajuta la reducerea poluarii?

  9. Ce mijloace de transport în comun vor prelua surplusul de călători? Iar luăm decizii gândind cu dosul. Dacă sunt trase pe dreapta 2_3 sute de mii de autoturisme ce mijloace de transport vor prelua cei 500mii de călători suplimentari. Firea s-a prins și dă inapoi. Bine că vin alegerile…

  10. Doamna Primar, poate va faceti si o groapa de gunoi pe raza Municipiului București. Si noi cei din sud avem nevoie de oxigen, NU sa va aduceți voi gunoaiele la Vidra. Sau poate faceti una la Voluntari,scuze am uitat acolo sta lumea buna,ati gasit fraieri la Vidra

    • Primarita Bucurstiului domiciliaza in… Voluntari.
      Ce anomalie, sa conduci un oras in conditiile in care tu esti doar in trecere prin orasul ala!

      Sau directorii RATB, pardon, Setebe Esa, care nu se suie nici morti in masinile/tramvaiele/sicriele_pe_roti_denumite_tramvaie pe care ar trebui sa le organizeze! Domnu’ Craci, directorul Setebe Esa, ati mers vreodata cu mijloacele de transport la orele de varf? Le-ati spalat vreodata?

      Directorii Radet, pompos denumita Compania P_lii, aveti incalzire acasa de la Radet, sau de la centrale termice? Pare ca nu prea stiti cum se da caldura clientilor, ca altfel ieseati si va contraziceati sefa, cititoarea de prompter, cand da declaratii sforaitoare cum ca nu vor fi probleme cu incalzirea!

      Baaa, coborati inapoi printre oameni, arza-v-ar focul! Aveti salarii de 20.000 lei (doua zeci de mii!!!), munciti pentru banii aia!

  11. Nu credeți că ar fi mai bine să taxați masinile de serviciu decât cele necesare să ajungi mai repede la serviciu, la școală, la doctor, copii la părinți etc.
    Reflectați va rog ?

  12. O masura tipic PSD, care loveste tot in amarati. Loveste in cei care, cu chiu cu vai, au reusit sa-si cumpere o masina.
    Si asta dupa aproape patru ani in care primaria Bucuresti nu a facut nimic pentru circulatia in Bucuresti.

  13. Daca Primaria este asa de corecta si vrea multi bani Atunci sa taxeze TOT CE SE MISCA IN BUCURESTI IN AFARA DE ELECTRICE . SA NU CONTEZE ALE CUI SINT SI CE INTERESE REPREZINTA . SI sa foloseasca bani NUMAI PENTRU MEDIU .Daca nu sa desfiinteze INGRADIREA la LIBERA CIRCULATIE