G4Media.ro

Primăria București anunță linie de tramvai pe viitorul pasaj de la Doamna…

Primăria București anunță linie de tramvai pe viitorul pasaj de la Doamna Ghica, pe care vor putea circula însă și automobilele. Asociația Metrou Ușor: ”O improvizație ce va faulta profund mobilitatea urbană”

Primăria București a cedat presiunilor cetățenilor din zona Doamna Ghica și a societății civile și va prevedea construcția unei linii de tramvai pe pasajul ce urmează să fie construit. Consilierul pe probleme de infrastructură al primarului Gabriela Firea, Marius Coaje, a declarat pentru Ziare.com că linia de tramvai va avea utilizare mixtă, urmând să fie utilizată și de automobile. Asociația Metrou Ușor respinge categoric soluția.

„Am zis să încercăm totuși să găsim o soluție, de vreme ce o astfel de linie le-ar putea asigura oamenilor o călătorie cu tramvaiul din Pipera (de pe Șoseaua Petricani) până pe Bulevardul Chișinău (în Pantelimon). Încă o bandă destinată tramvaiului nu putem construi, din cauză că ar ieși un pod prea lat, care ar ajunge până la blocurile din zonă. Așa că am decis ca, din cele 4 benzi pe care le va avea calea de rulare, cele din mijloc să aibă utilitate mixtp. Adica pe ele se vor monta traverse pentru tramvai, dar vor putea fi folosite și de mașini. Am cerut deja proiectantului să vină cu soluția. Iar execuția n-ar trebui să ridice probleme”, a declarat consilierul Marius Coaje pentru Ziare.com.

În replică, Asociația Metrou Ușor, principalul promotor al liniei de tramvai pe pasaj, spune că soluția Primăriei va duce la crearea de blocaje de trafic și respinge ideea într-o postare pe Facebook: ”Construirea tramvaiului este o improvizație ce va faulta profund şi pe termen lung mobilitatea urbană din zona Doamna Ghica din următoarele motive:

1) tramvaiul NU este prevăzut în SF (conform declaratiilor dlui Coaje) iar la momentul actual nu se ştie dacă este tehnic posibil ca tramvaiul să urce şi să coboare pantele ce au fost prevăzute exclusiv pentru maşini. Nu se ştie nici dacă pasajul aşa cum este proiectat acum poate suporta greutatea în plus a infrastructurii de tramvai (şine+rețea de contact)

2) În cazul în care tramvaiul poate fi realizat, acesta va trebui să împartă banda cu traficul auto, conform ultimelor declarații. Cu alte cuvinte, cadența tramvaiului va fi puternic influențată de valorile de trafic. În aceste condiții este imposibil să se atingă frecvența, viteza şi eficacitatea unei linii de metrou uşor, tramvaiele fiind blocate în trafic pe pasaj. Este important de precizat faptul că intersecțiile din jurul viitorului pasaj Doamna Ghica vor face ca ambuteiajul din actualul rond să se mute pe pasaj.

3) În loc să vină cu un proiect pentru integrarea într-un mod multimodal care să asigure o transbordare cât mai uşoară între tramvaiul 21, viitorul tramvai şi viitoarea magistrală de metrou M7, proiectul propus de primărie prevede realizarea a două stații amplasate înainte şi după pasaj. De aici vor rezulta distanțe de zeci de metri ce trebuie parcurse pentru transbordare, într-o intersecție extrem de aglomerată şi neprietenoasă pentru pietoni.

Din motivele enunțate mai sus, Asociația „Metrou Uşor” îşi păstrează opinia că, în forma propusă, pasajul Doamna Ghica este un proiect incoerent, ce nu va rezolva problemele mobilității urbane din zonă pe termen lung, fiind o improvizație în totală contradicție cu PMUD şi cu trendurile europene ce pun mijloacele de transport public pe primul loc pentru a reduce poluarea”.

Reamintim că primarul General al Bucureștiului, Gabriela Firea, a semnat pe 23 septembrie autorizația de construire pentru lucrările la Pasajul suprateran Doamna Ghica din cartierul Colentina. Urmează devierea și modernizarea rețelelor edilitare din zonă – apă, canalizare, gaze naturale, termoficare, electrice, iluminat public, telecomunicații și sistematizare drumuri, conform proiectului. Firea a anunțat că lucrările se vor termina în 12 luni, costul estimat al lucrărilor fiind de 28 de milioane de euro. Proiectul este realizat Trustul de Clădiri Metropolitane, o companie a municipalității bucureștene.

Foto: Macheta Pasajului Doamna Ghica (Sursa: Primăria București)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Proiecte de doi lei.
    Modelul Firea.
    3 trandafiri.
    Unul pentru gogomania ce se va ridica!
    Unul pentru masacrarea parcului facut!
    Unul pentru finalizarea lucrărilor in 2025!

  2. Iadul pe pamant.

    Dar bucurestenii au fost prea prosti sa mearga la vot, sau au vrut pomeni.

    Asa ca suferiti, prosti nepasatori ce sunteti.

  3. Doamna wireless suferă de megalomanie.
    În plus are și atitudinea din „cățelușul șchiop” că „acum vine și îmi dă zahar”.
    Pasajul de la doamna Ghica este cel puțin o prostie pentru că la ritmul de construcție în zona Petricani cel puțin pasajul nu va face fata valorile de trafic. De fapt nimic nu va face fata pentru că WiFirea da autorizații de construire pe PUZURI absolut aberante, cu grad mare de încărcătură urbanistică. Avem exemplul pasajului Basarab care deja e colmatat pentru că între studiul de fezabilitate dinn2000 și ziua de azi s-a construit enorm in zona Orhideea Politehnica Lujerului și încă se construiește.
    Soluția normala ar fi limitarea prin PUG și puzuri a regimului de înălțime și a coeficienților urbanistici (pot, cut) pentru a reduce gradul de încărcare urbanistică. De exemplu proiectul turnurilor lui Videanu de pe 13 septembrie. Când vor fi gata cu credeți că va fi traficul în zonă? Nu cumva va trebui atunci sa se facă un „pasaj” in zona 13 septembrie /progresul că sa „rezolve” traficul? Și pe banii cui se va face? Ai lui Videanu?
    Viitorul primar care sper că va fi în locul lui WiFirea sper să privească acest oraș că pe un organism viu nu că pe un burete imobiliar.

  4. tampita femeie

  5. Deci e clar cum se fac proiectele in Bucurestiul Firii.
    Se face un proiect, asa cum o fi. Vine omul cu interese, a se citi spaga, iar proiectul se modifica in sensul cerut de valiza cu bani. Specialistii arata problemele noului proiect, dar sunt ignorati in totalitate, daca nu cumva si mai rau de catre un om „sanatos, crescut la tara, fara hemoroizi in cur”. Apoi cativa cetateni ies in strada, cerand o alta modificare a proiectului. Deoarece vin alegerile, iar duamna „Sarma-in-cur” vrea voturi, modifica din pix proiectul. Pentru ca poate. Ce studii, ce calcule, ce rezistente?

    Daca podul ala va fi construit in halul in care se vorbeste de el, eu n-o sa merg niciodata pe el. Si va sfatuiesc si pe restul de cititori sa n-o faceti.
    Podul asta o sa fie varianta romaneasca a podului Morandi, Genova, prabusit in Italia in august 2018.

    • Mie mi-e frica numai sa ma gandesc la acel pod si cu tramvaie pe el!
      Dar imi revin gandindu-ma ca de fapt nu se va face efectiv si, daca se va incepe, se va gasi cineva sa-l opreasca.

  6. Las că o să ne trezească la realitate baba Vrancea și marele arhitect Richter…

  7. Bucuresti ; exemplu de aglomerare umana unde prostia , dobitocia , iresponsabilitatea si insconstienta este densa .

  8. Comentarii aberante!

  9. Nu în niciun caz, este aberație, tehnic, nu are cum tramvaiul să urce și să coboare pante.