Primăria București anunță linie de tramvai pe viitorul pasaj de la Doamna Ghica, pe care vor putea circula însă și automobilele. Asociația Metrou Ușor: ”O improvizație ce va faulta profund mobilitatea urbană”
Primăria București a cedat presiunilor cetățenilor din zona Doamna Ghica și a societății civile și va prevedea construcția unei linii de tramvai pe pasajul ce urmează să fie construit. Consilierul pe probleme de infrastructură al primarului Gabriela Firea, Marius Coaje, a declarat pentru Ziare.com că linia de tramvai va avea utilizare mixtă, urmând să fie utilizată și de automobile. Asociația Metrou Ușor respinge categoric soluția.
„Am zis să încercăm totuși să găsim o soluție, de vreme ce o astfel de linie le-ar putea asigura oamenilor o călătorie cu tramvaiul din Pipera (de pe Șoseaua Petricani) până pe Bulevardul Chișinău (în Pantelimon). Încă o bandă destinată tramvaiului nu putem construi, din cauză că ar ieși un pod prea lat, care ar ajunge până la blocurile din zonă. Așa că am decis ca, din cele 4 benzi pe care le va avea calea de rulare, cele din mijloc să aibă utilitate mixtp. Adica pe ele se vor monta traverse pentru tramvai, dar vor putea fi folosite și de mașini. Am cerut deja proiectantului să vină cu soluția. Iar execuția n-ar trebui să ridice probleme”, a declarat consilierul Marius Coaje pentru Ziare.com.
În replică, Asociația Metrou Ușor, principalul promotor al liniei de tramvai pe pasaj, spune că soluția Primăriei va duce la crearea de blocaje de trafic și respinge ideea într-o postare pe Facebook: ”Construirea tramvaiului este o improvizație ce va faulta profund şi pe termen lung mobilitatea urbană din zona Doamna Ghica din următoarele motive:
1) tramvaiul NU este prevăzut în SF (conform declaratiilor dlui Coaje) iar la momentul actual nu se ştie dacă este tehnic posibil ca tramvaiul să urce şi să coboare pantele ce au fost prevăzute exclusiv pentru maşini. Nu se ştie nici dacă pasajul aşa cum este proiectat acum poate suporta greutatea în plus a infrastructurii de tramvai (şine+rețea de contact)
2) În cazul în care tramvaiul poate fi realizat, acesta va trebui să împartă banda cu traficul auto, conform ultimelor declarații. Cu alte cuvinte, cadența tramvaiului va fi puternic influențată de valorile de trafic. În aceste condiții este imposibil să se atingă frecvența, viteza şi eficacitatea unei linii de metrou uşor, tramvaiele fiind blocate în trafic pe pasaj. Este important de precizat faptul că intersecțiile din jurul viitorului pasaj Doamna Ghica vor face ca ambuteiajul din actualul rond să se mute pe pasaj.
3) În loc să vină cu un proiect pentru integrarea într-un mod multimodal care să asigure o transbordare cât mai uşoară între tramvaiul 21, viitorul tramvai şi viitoarea magistrală de metrou M7, proiectul propus de primărie prevede realizarea a două stații amplasate înainte şi după pasaj. De aici vor rezulta distanțe de zeci de metri ce trebuie parcurse pentru transbordare, într-o intersecție extrem de aglomerată şi neprietenoasă pentru pietoni.
Din motivele enunțate mai sus, Asociația „Metrou Uşor” îşi păstrează opinia că, în forma propusă, pasajul Doamna Ghica este un proiect incoerent, ce nu va rezolva problemele mobilității urbane din zonă pe termen lung, fiind o improvizație în totală contradicție cu PMUD şi cu trendurile europene ce pun mijloacele de transport public pe primul loc pentru a reduce poluarea”.
Reamintim că primarul General al Bucureștiului, Gabriela Firea, a semnat pe 23 septembrie autorizația de construire pentru lucrările la Pasajul suprateran Doamna Ghica din cartierul Colentina. Urmează devierea și modernizarea rețelelor edilitare din zonă – apă, canalizare, gaze naturale, termoficare, electrice, iluminat public, telecomunicații și sistematizare drumuri, conform proiectului. Firea a anunțat că lucrările se vor termina în 12 luni, costul estimat al lucrărilor fiind de 28 de milioane de euro. Proiectul este realizat Trustul de Clădiri Metropolitane, o companie a municipalității bucureștene.
Foto: Macheta Pasajului Doamna Ghica (Sursa: Primăria București)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
11 comentarii