G4Media.ro

Primăria Capitalei: Afirmațiile potrivit cărora „companiile municipale reprezintă găuri negre în economia…

Inquam Photos / George Calin

Primăria Capitalei: Afirmațiile potrivit cărora „companiile municipale reprezintă găuri negre în economia Bucureștiului” sunt nefondate, tendențioase și scoase din context

Primăria Capitalei reacţionează la articolul „Companiile Primăriei, găuri negre în economia Bucureștiului. În șase luni, o companie a cheltuit 230.000 de euro și a produs 3000/ Pază și Securitate cu pierderi de 800.000 de euro” publicat de G4Media.ro pe data de 25 octombrie. Într-un punct de vedere trimis G4Media.ro, reprezentanţii primăriei susţin că informaţiile sunt „incomplete și tendențioase” și fac „referire doar la cheltuielile companiilor municipale fără sa menționeze avantajele și activitatea acestora”. G4Media.ro a trimis în ultimul an mai multe solicitări Primăriei Municipiului Bucureşti şi companiilor ei, rămase însă fără răspuns.

În punctul de vedere trimis redacţiei, Primăria Capitalei susţine că toate companiile municipale au fost înființate conform legislației în vigoare și că toate procedurile de atribuire a contractelor se realizează conform legii:”Mai mult decât atât, reamintim faptul că aceste companii au fost controlate anul acesta de către Ministerul de Finanțe, care nu a constatat nereguli în acest sens și că sunt verificate, anual, și de către Curtea de Conturi. Înființarea companiilor municipale reprezintă o abordare nouă în administrația locală și a fost inspirată de exemplul altor capitale europene care au reușit, în acest fel, să ofere servicii de calitate mai bună și mai ieftine propriilor cetățeni, fără a urmări obținerea unui profit pe termen scurt.”

Primăria Capitalei explică de unde apar pierderile din bilanțurile contabile ale companiilor: „În ceea ce privește decalajul dintre veniturile obținute și cheltuielile înregistrate de societăți, acesta a survenit în urma investițiilor necesare fiecărei companii la înființare, amortizarea investiției urmând a se recupera în viitor. În acest sens, reamintim faptul că cele trei companii la care se face referire în materialele mass-media au fost înființate în perioada martie-aprilie 2017, având, la momentul înființării, un capital de 120.000 lei fiecare. În conformitate cu legislația în vigoare și în mod transparent, companiile municipale au urmat toate etapele necesare în vederea constituirii unui holding municipal care să ofere servicii publice de calitate, conform obiectului de activitate specific. Astfel, imediat după aprobarea înființării acestora de către CGMB, membrii consiliilor de administrație au elaborat planurile de administrare ale companiilor, care conțin misiunea acestora, strategia pe termen scurt, mediu și lung, acțiunile ce urmează a fi desfășurate în vederea îndeplinirii obiectivelor și stabilirea resurselor necesare, atât materiale cât și umane, pentru realizarea indicatorilor de performanță stabiliți.”

Totodată, pentru îndeplinirea obiectivelor principale de activitate pe termen mediu și lung, au fost prioritare asigurarea resurselor umane specializate, dotarea cu echipamente și utilaje specifice fiecărui domeniu de activitate, identificarea metodelor și a resurselor pentru creșterea calității serviciilor în vederea obținerii unor costuri reduse. Facem precizarea că la acest moment, companiile municipale au în derulare contracte asumate, iar la momentul scadenței vor fi încasate și facturate sumele aferente acestor contracte, care vor contrabalansa cheltuielile necesare oricărei societăți la momentul înființării și imediat după înființare.”

Primăria Capitalei a făcut precizări pentru toate cele trei companii menţionate în articolul G4Media.ro.

Pentru Compania Municipal Imobiliară, firmă cu venituri zero și cheltuieli: 841.105 de lei, primăria susține că: „În ceea ce privește activitatea Companiei Municipale Imobiliară București SĂ, va informăm că aceasta urmează să investească în achiziționarea și amenajarea a șase clădiri pentru cămine seniori, o sută de apartamente, destinate cazurilor sociale din București precum și cinci clădiri destinate înființării unor unități medicale. Aceste imobile, după achiziție, se vor închiria Administrației Spitalelor și Serviciilor medicale din București pentru înființarea de clinici medicale (Rețeaua Metropolitană de centre pentru sănătatea femeii „Sf. Agatha”), respectiv Direcției Generale de Asistentă Socială a Municipiului București pentru înființare de cămine pentru persoane vârstnice (Rețeaua Metropolitană Asistentă pentru Seniori).”

Compania Municipală Pază și Securitate, cu venituri de 1.253.717de lei și cheltuieli de 5.060.025 lei la 30 iunie 2018, susține că: „Referitor la Compania Municipală Pază și Securitate, la data de 30 iunie 2018, aceasta avea contracte în derulare în valoare de aproximativ 1.200.000 lei, iar la data de 30 septembrie 2018, valoarea se ridica la sumă de 5.689.000 lei, urmând că pană la finele anului să fie obținute venituri totale în valoare de 11.827.000 lei, conform contractelor deja semnate (exemple: contracte încheiate cu ASSMB, DGASMB, Palatele Brâncovenești etc). Din datele prezentate, se poate observa faptul că în a două jumătate a anului curent, societatea va obține o creștere semnificativă a veniturilor. Mai mult decât atât, tot în a doua jumătate a anului curent, compania a rambursat împrumutul contractat, în valoare de 4.000.000 lei.”

Referitor la Compania Turistică București, firmă cu venituri de 13 990 de lei și cheltuieli de 1.085.845 de lei pe șase luni, „are în curs de implementare și finalizare proiecte precum:

-înființarea unei agenții de turism

-înființarea unui Centru de informare turistică

-web-site de promovare a destinației turistice București

-aplicație pentru smartphone-dedicată destinației turistice București

-city cadrul Bucureștiului-Bucharest City Pass

-tururi personalizate ale Bucureștiului

-târgul de turism al Bucureștiului (Bucharest Travel Fair)

-Bucharest Eco Tour”

Toate aceste obiective au fost precizate şi în articolul publicat de G4media.ro

Municipalitatea a făcut precizări și despre companii care nu făcuseră obiectul articolului: „Așa cum s-a afirmat public în repetate rânduri, companiile municipale care au devenit în ultima vreme instrument politic pentru reprezentanții opoziției, acționează și în diverse domenii importante pentru Capitala României, cum ar fi domeniul consolidărilor, expertizarea podurilor și pasajelor sau construcția de săli de sport în Capitală.

Concret, în prezent, 41 de clădiri din centrul Capitalei, dintre care majoritatea monument istoric, de care nici una din vechile administrații nu s-a preocupat pana acum, se afla în consolidare și reabilitare, prin Compania Municipala Consolidări.

Compania Dezvoltare Durabilă a elaborat expertizarea podurilor și pasajelor din Capitală care, până acum, nu au fost expertizate și care necesită reabilitare, iar Trustul de Construcții a început lucrările la trei săli de sport ale căror studii de fezabilitate și proiecte tehnice au fost elaborate de Compania Dezvoltare Durabilă și va începe lucrările la alte patru.”

G4Media.ro a trimis mai multe solicitări Primăriei Municipiului Bucureşti sau companiilor subordonate acesteia care au rămas fără răspuns. La data de 18 octombrie, solicitam Primăriei Capitalei care sunt companiile municipale care au fost verificate de instituţiile financiare şi data la care s-au produs controalele.

La data de 28 septembrie, G4media.ro solicita Companiei Municipale de Agrement precizări legate de modul de desemnare a directoare Diana Chifa în funcţia de manager şi dacă legăturile cu familia Firea-Pandele au propulsat-o în această funcţie.

La data de 14 august, solicitam Companiei Municipale Sport pentru Toți solicitare în care ceream date despre „în ce a constat activitatea companiei dumneavoastră, activități care să aibă legătură cu obiectul de activitate pentru care ați fost înființați, care sunt bazele ale căror bunuri le administrați și dacă există contracte cu terți pentru ele. De asemenea, vă rugăm să ne precizați unde fost difuzat și când spotul publicitar realizat de SC Bivolul Advertising SRL cu ocazia evenimentului „Cupa Mondială Vine și la Tine”, pentru că nu l-am găsit pe niciuna dintre paginile dumneavoastră de promovare.”

Mesajul a fost redirecţionat către biroul de presă al Primăriei Capitalei pe data de 16 august, la cererea companiei municipale.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. „nefondate, tendentioase si scoase din context”

    Adica 100% adevarate.

  2. E buna asta cu „scoase din context”. Tanti, afirmatiile cu gaurile negre nu sint ale matale asa ca nu au cum sa fie scoase din context. Nefondate, tendentioase ar putea fi eventual, desi ne foarte indoim.

  3. Mai tineti minte cum in campania electorala pentru primarie, madam Pandele promitea bugete consistente pentru balciuri si cheltuirea de resurse importante pentru crearea de firme care sa intermedieze lucrari? Nu? Nici eu!

    Cat despre controale, tocmai asta a fost si ideea: un control la firmele respective nu are ce sa gaseasca, pentru ca firmele dau lucrari mai departe. Le dau fara licitatie, ca firmele nu sunt primarie, iar pentru a controla firmele care efectueaza lucrarile, nu exista temei, pentru ca scriptic firmele repsective nu au niciun contract cu vreo autoritate publica.

  4. Găuri negre e prea puțin spus. Sunt o pâlnie de scurgere a banilor bucureștenilor în buzunarele pesedacilor.

  5. ,, Afirmațiile potrivit cărora „companiile municipale reprezintă găuri negre în economia Bucureștiului” sunt nefondate, tendențioase și scoase din context . ,,

    Dar realitatea , mai nemernicilor , cum este ? Aveti impresia ca daca nu face nimeni afirmatiile astea realitatea va fi alta ??? Realitatea este ceea ce se vede cu ochiul liber . Voi astia care aveti pretentia ca guvernati ; faceti un pustiu de bine poporului roman si impuscati-va in piata publica .

  6. ANGAJATA LUI FELIX, PESEDISTA. ADICA MINCINOASA LA PATRAT. SAU LA DREPTUNGHI.