G4Media.ro

Primăria Capitalei, proiect prin care aprovizionarea spaţiilor comerciale din Bucureşti să se…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Primăria Capitalei, proiect prin care aprovizionarea spaţiilor comerciale din Bucureşti să se realizeze doar pe timpul nopţii, în scopul deblocării traficului rutier la ore de vârf

Viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu propune un proiect de hotărâre conform căruia, din primăvara anului viitor, aprovizionarea spaţiilor comerciale din Bucureşti se va realiza doar pe timpul nopţii, în intervalul orar 22,00 – 06,00, relatează Agerpres.

Proiectul se află în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Capitalei. Măsura vizează deblocarea traficului rutier la ore de vârf, a scris viceprimarul, miercuri, pe Facebook.

„Pe modelul marilor oraşe cu administraţie liberală – Oradea, Cluj-Napoca sau Arad, care au reglementat acest domeniu de acum câţiva ani, şi Bucureştiul va avea reguli clare în acest domeniu. Propunerea mea este ca, din primăvara anului viitor, aprovizionarea spaţiilor comerciale din Capitală să se facă doar pe timpul nopţii, în intervalul orar 22,00 – 06,00. Nu mai permitem blocarea primei benzi de circulaţie”, a explicat Bujduveanu.

Observaţii pot fi transmise direct pe site-ul PMB sau pe email: cabinet.viceprimar1@pmb.ro.

„Decizia finală va fi luată împreună cu antreprenorii din Bucureşti! Noile prevederi nu se vor aplica şi teraselor sezoniere din Centrul istoric, pentru care programul de aprovizionare rămâne neschimbat”, a transmis viceprimarul.

Conform proiectului, agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea în Bucureşti sunt obligaţi să realizeze aprovizionarea în intervalul orar 22,00 – 6,00. Nerespectarea programului de aprovizionare constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 3.000 – 5.000 de lei.

Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de către Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti – Brigada Rutieră, Direcţia Generală de Poliţie Locală şi Control a Municipiului Bucureşti, Direcţiile Generale de Poliţii Locale ale sectoarelor 1- 6.

Se exceptează de la aceste prevederi agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea de aprovizionare conform Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea teraselor sezoniere în zonele protejate şi în perimetrul Centrului istoric.

Potrivit referatului de aprobare, Bucureştiul este un oraş foarte aglomerat, cu trafic intens, cu multe centre comerciale mari, a căror aprovizionare este realizată în principiu cu autovehicule cu gabarit mediu şi mare.

„Pentru a se realiza o dezvoltare sustenabilă a Capitalei, printre obiectivele autorităţii publice locale se regăsesc fluidizarea traficului, reducerea poluării şi implicit îmbunătăţirea calităţii vieţii cetăţenilor. Ca orice aglomerare urbană, transportul şi circulaţia rutieră în oraş sunt esenţiale şi în permanenţă trebuie luate măsuri pentru decongestionarea traficului şi reducerea poluării”, se explică în document.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Seara aleile și intrările din spate ale magazinelor sunt blocate de mașini și nu prea văd camioanele de 7 tone strecurându-se pe acele străduțe unde abia au loc să treacă autoturisme de dimensiuni medii.

  2. Ar decongestiona traficul din timpul zilei.

    …Dar autobetonierele când vor fi scoase din București, iar mortarul să fie preparat în șantiere, precum în Occident?

    • Si betoniera aia de preparat local plus cimentul si restul agregatelor cu ce le aduci, cu Dacia măgăruș?

  3. Pai, Na, pe tema asta ar trebui sa fie și mașinile de gunoi, dar nu alea care fac un zgomot infernal și cu geamuri închise se aud…
    Pe tema asta, sa ne gândim, cine sta în rândul 1 sau 2 sa livreze ceva?… Întrebarea e cine i plătește pentru munca de noapte?
    Același lucru ca salariul minim, de ce nu l face Guvernul ptr proprii angajați?