G4Media.ro

Primăria Capitalei somează şoferii ca de la 15 august să îşi plătească…

sursa foto: g4media

Primăria Capitalei somează şoferii ca de la 15 august să îşi plătească locurile de parcare. Neplata duce la amenzi de 200 lei şi imobilizarea maşinii. Nicuşor Dan: „O să fie aceleaşi 10.000 de locuri pe care le avem acum.”

În aceste zile, toţi şoferii care au parcat pe străzile care ţin de Primăria Generală, fie pe locurile marcate sau nemarcate, s-au trezit cu fluturaşi în parbriz prin care Compania Municipală Parking le aduce la cunoştinţă că dacă de la 15 august nu-şi vor plăti anticipat parcarea, se vor alege cu o amendă de 200 de lei şi cu imobilizarea autovehiculului prin blocarea roții sau a parbrizului. 

Tarifele sunt în funcţie de zonă: 10 lei – Zona 0; 5 lei – Zona 1; 2.5 lei – Zona 2;

sursa foto: g4media

Plata poate fi făcută cash, prin SMS, card sau cu ajutorul câtorva aplicaţii şi permite utilizarea unui loc de parcare fără rezervarea sau nominalizarea acestuia. 

În ceea ce priveste abonamentele lunare, în funcţie de zonă, pentru persoanele fizice sunt cuprinse între 1.050 lei şi 210 lei, iar pentru persoanele juridice între 1.400 lei şi 280 lei. Posesorii de abonamente pentru zona 0 pot utiliza şi locurile de parcare din zonele 1 şi 2, iar cei care au abonamente în zona 1 pot utiliza şi locurile de parcare din zona 2. (FOTO -TARIFE ABONAMETE)

Primarul General al Capitalei, Nicuşor Dan, spune că deşi anul acesta primăria nu va mai face noi locuri de parcare, în următorii doi ani va face nu mai puţin de 90.000.

„Până la 15 august mai sunt două săptămâni şi o să fie aceleaşi 10.000 de locuri pe care le avem acum. În doi ani, în ipoteza în care nu se modifică această normă din legea drumurilor, în doi ani, o să avem 100.000 în loc de 10.000.”, a declarat Primarul General al Capitalei Nicuşor Dan.

Cu toate acestea, unii dintre specialiştii în mobilitate urbană consultaţi de G4Media.ro sunt de părere că problema traficului este departe de a fi rezolvată în lipsa unei strategii valabile la nivelul întregii Capitale.

„Dacă pui doar nişte indicatoare pe marginea drumului, nu rezolvi locurile de parcare, ci faci nişte locuri de parcare cu plată în locul unora fără plată la marginea străzii. Ori aia nu este o strategie de eliberare a străzilor. Este doar o strategie de a-i taxa puţin pe cei foarte mulţi care parchează gratuit în centrul Capitalei.”, este de părere Marian Ivan, preşedintele Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR).

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

39 comentarii

  1. Cum adica sa platesti parcarea pe „locurile marcate sau nemarcate”?? Daca nu e marcat, cum stiu ca este loc al primariei si ca ar trebui sa platesc?

    • Nu prea ii duce capul….

    • S-a gandit Primaria ca in toate zonele sunt si locatari, care trebuie sa-si parcheze undeva masinile ?
      Cum sa plateasca locatarii din zona 0 10/ora, adica 240 lei/zi (poate 160 lei/zi, daca noaptea nu se va plati) ?
      Cum sa plateasca un pensionar o asemenea taxa ?
      Cum sa plateasca un salariat cu venituri mici sau medii o asemenea taxa ?
      Ce legatura are parcarea civilizata, despre care se tot aminteste, cu plata unei taxe aberante ?
      O parcare civilizata inseamna sa nu deranjezi circulatia sau pietonii, san u parchezi pe banda 2, sa nu parchezi pe trotuar.
      Sa-ti parchezi masina in apropierea casei trebuie sa fie un drept si nu trebuie platit nimic, sau, in cel mai rau caz, o taxa de maximum 1 leu pe zi.
      Primaria trebuie sa tina cont de situatia locatarilor, care nu vor mai avea unde sa parcheze, daca pe toate strazile se va impune o taxa de parcare.
      Se poate imagina introducerea unui semn care sa se lipeasca pe geamul masinilor, care sa indice zona unde locuieste proprietarul masinii, iar in apropierea locuintei sa nu fie obligat sa plateasca nicio taxa.
      Nu este nimic necivilizat sa-ti parchezi masina in apropierea locuintei.
      Daca se doreste limitarea numarului autovehicolelor care parcheaza in alte zone, doar pentru acele autovehicole, sa se impuna plata unei taxe.
      S-a anuntat ca impozitul pe cladiri se va dubla sau chiar se va tripla. De ce sa mai
      plateasca locatarii din Zona 0 o taxa de parcare aberanta ?
      Cum sa mai impui si o taxa aberanta de parcare, pentru locuitorii din Zona 0,
      care isi parcheaza masinile in apropierea locuintei ?

      Se impun urmatoarele masuri :
      1. Amanarea punerii in aplicare a acestei taxe
      2. Identificarea de catre Primarie a tuturor autovehicolelor din fiecare zona
      3. Rezervarea in fiecare zona a unui numar de parcari, pentru locatarii din zona (fara plata sau cu o plata rationala, de maximum 1 leu/zi)
      4. Gasirea unei solutii rationale pentru parcarea masinilor locuitorilor din Zona 0

    • Românii .. dacã nu s mãmãlichky,totzi trec pe plãcutze suedeze .. 🥶🤡

    • Asta ma intreb si eu, principiul previzibilitatii pare ca nu intra in vocabularul primariei :)). Banuiesc ca e o forma subtila de a ne zice sa ne facem singurei temele si sa invatam de care primarie apartine fiecare strada… oricum penibila partea cu “nemarcate”

    • Cozmine, nu există soluții. Sunt 1,4 milioane de mașini în București și 300.000 sau pe acolo locuri de parcare. Loc de altele nu mai este. Nici bani. Deci 1,1 milioane de bucureșteni trebuie să renunțe la mașini.

      Pensionari, cei cu venituri mici,serios? La ce ii trebuie unui salariat cu venituri mici mașină? Bicicleta ce are?

      Niciodată în vecii vecilor nu vor fi suficiente locuri la densitatea Bucureștiului, in nici o capitală europeană cu densități la jumate tot nu sunt locuri pt.toata lumea. Și în nici un caz publice. Ci private, pe bani serioși

  2. Dărâmă tot centrul ca să facă o mare parcare?

  3. „Plata poate fi făcută cash” – fals. Nu se poate decât prin telefon la preț denominat în euro

    • Ce stie USR? Taxe, impozite, vaicareala, jefuirea romanilor! A facut Nicusor ceva? NU!

    • Care e comisionul luat de firma care are aplicatia de plata? E adevarat ca a sponsorizat mineriada din 10 august? Nu va mai straduiti! Va spun eu ca da si ca e pe lista sponsorilor!

  4. Cum credeti ca va face 100.000 de locuri de parcare ?
    Pe toate strazile vor aparea panouri ca acolo este o parcare cu plata.
    Deja pe masinile din centru au aparut flyere cu un anunt din partea Primariei Capitalei,
    Compania Municipala Parking, ca incepand din 15.08.2022, proprietarii masinilor vor trebui sa plateasca o taxa de parcare de 10 pe ora.
    Oricum, majoritatea strazilor din centru s-au umplut de panouri privind Taxa de Parcare.
    Daca si pe strazile pe care acum nu se impune o taxa de parcare vom fi obligati sa platim o asemenea taxa aberanta, nu vom mai avea unde sa parcam in apropierea locuintei.
    S-a gandit Primaria ca in toate zonele sunt si locatari, care trebuie sa-si parcheze undeva
    masinile ?
    Cum sa plateasca locatarii din zona 0 10/ora, adica 240 lei/zi (poate 160 lei/zi, daca noaptea nu se va plati) ?
    Ce legatura are parcarea civilizata, despre care se tot aminteste, cu plata unei taxe aberante ?
    O parcare civilizata inseamna sa nu deranjezi circulatia sau pietonii.
    Sa-ti parchezi masina in apropierea casei trebuie sa fie un drept si nu trebuie platit nimic, sau, in cel mai rau caz, o taxa de maximum 1 leu pe zi.
    Se pare ca Primaria nu tine cont de situatia locatarilor, care nu vor mai avea unde sa parcheze, daca pe toate strazile se va impune o taxa de parcare.
    Se poate imagina introducerea unui semn care sa se lipeasca pe geamul masinilor,
    care sa indice zona unde locuieste proprietarul masinii, iar in apropierea locuintei sa nu fie obligat sa plateasca nicio taxa. Asa se procedeaza in alte tari.
    Nu este nimic necivilizat sa-ti parchezi masina in apropierea locuintei.
    Daca se doreste limitarea numarului autovehicolelor care parcheaza in alte zone, doar pentru acele autovehicole, sa se impuna plata unei taxe.
    Impozitul pe cladiri se va dubla sau chiar se va tripla. De ce sa mai plateasca locatarii din Zona 0 o taxa de parcare aberanta ?
    Cum sa mai impui si o taxa aberanta de parcare, pentru locuitorii din Zona 0, care isi parcheaza masinile in apropierea locuintei ? Proprietarii masinilor platesc deja impozit pe masina si pe casa, rovinieta, acciza din benzina.
    Cum vor putea plati pensionarii si salariatii cu venituri mici si medii ?
    Se pare ca Primaria crede ca strazile sunt proprietea sa si vor sa le foloseasca pentru cresterea salariilor primarilor si consilierilor, care oricum sunt nejustificat de mari.

    Se impun urmatoarele masuri :
    1. Amanarea punerii in aplicare a acestei taxe
    2. Identificarea de catre Primarie a tuturor autovehicolelor din fiecare zona
    3. Rezervarea in fiecare zona a unui numar de parcari, pentru locatarii din zona, pentru care nu va trebui platita taxa de parcare.

  5. in buricu tirgului cam peste tot e cu plata. cei care locuiesc in buricu tirgului vor avea posibilittaea sa plateasca lunar la primarie. si asa se reduc nr de masini in bukale. Oricum nikusor nu cred ca mai vede al doilea mandat

  6. Parcarea muuuult mai scumpã în capitala Românistanului „ieuropean” .. decât în Vienna sau Barcelona?! 🧛🤡

  7. Parcarile de pe trotuare sau prin ciuntirea trotuarelor si numerotarea lor cu vopsea alba, alea sunt parcarile de langa blocuri. Dar toti care au masina de ce nu sau dus sa se rascoale la primariilw de sector pentru a se construi parcari?! De pomanagii ce sunt ! In sectorul 2 pe toate terenurile libere din Tei, Barbu Vacarescu, Obor, Piata Gemeni au ridixat numai hypwrmarketuri si blocuri si nicio parcare etajata!!!

  8. Romanul traieste numai pentru masina lui. Daca ar putea locui acolo ar fi cu atat mai fericit. Un sindrom pacatos si netratabil.

  9. Primăria are dreptul sa ceara o taxa pe locurile de parcare dar nu una ABERANTA! Peste 1000!de lei pe luna pentru un abonament?! S-a făcut vre-o corelare cu salariul minim sau cel mediu?! Totul făcut de expertul Dan Pulea! In țările unde salariul minim este 2400 de euro nu te costa 10 euro ora de parcare! Asta așa ca sa înțeleagă proporția stupida pe care cei de la primărie o aplica. In Geneva unde salariul minim este 4000 de franci un loc de parcare public este între 80 și 150 franci pe luna Iar unul privat 250-350 franci. Parcarea este 1-2 franci pe zi, in funcție de zona. Nu zic sa fie liberă dar 1-2 lei pe ora ar fi și așa mult, dar echitabil. Nu 2,5 euro!!!

  10. 100.000 de locuri de parcare , a 10 lei ora , face 1.000.000 lei pe zi , sau mai mult .

  11. Practic pe toate strazile mici din cartiere se vor pune panouri de parcare cu plata cu 10 lei pe ora. Adica locatarii din zona vor parca cu 10 lei pe ora. Ce tare! Bravo, felicitari! Candidez la primarie si va promit ca scot mizeria asta. In rest nu fac nimic, doar scot mizeria asta cu parcarea din spatele blocului cu 10 lei pe ora. Pe cat facem pariu ca o sa castig? Deocamdata bagati-o ca sa am eu ce scoate.

  12. nu ti permiti sa stai in centru, vinzi catre altul care isi permite si te cari!

  13. nu stiu ce internet aveti voi dar in geneva pe google scrie asa: 2.8 chf pentru 60 minute, parcare maximum 90 de minute sau gratis in zonele “blue”, tot maximum 90 de minute. Pentru serviciu sau rezidenti exista “macarons” la 200chf pe an iar locurile pentru curieri/livratori sunt separate si nu se poate parca pe ele. Exista si parcari private.

  14. toate masinile de TR, GR si alte judete da inalt nivel intelectual sa se duca la ei acasa

    • Îmi cer scuze că eu, un cetățean oarecare din GR, respir același aer cu un orășean asa ” vero ” ca tine, care dacă te verific puțin, rezulta ca de fapt tu ești prima generație din familia ta, care nu mai merge cu vacile la păscut. Și apropos domnule ” capitalist”, eu personal dețin un loc de parcare privat, la domiciliu, cumpărat cu 11.000 de euro, asta pe lângă faptul că și noi ăștia, care nu am avut norocul să ne naștem acolo de unde răsare soarele, plătim taxe și impozite . Asta este, ghinion, vorba unui clasic în viață.

    • @Ipse hai lasa victimizarea si convinge-ti consatenii/concitadinii tai sa isi asume loc de parcare cand vin la capitala. Daca nu, sa lase masina la terminalul park-and-ride, apoi sa circule cu taxi sau RATB in oras.

  15. hai să iasă șoferii la vot! Sper că acum vor fi determinați să iasă!

    • Ce s-au revolrat pe aici toți șmecherii care vor sa parcheze fara sa plătească. Zice unul mai sus că e un drept mașina și parcarea, auzi la el..
      Foarte bine, vrei in centru cu fierul sa ocupi spatiu și sa poluezi plătești.

    • Ce vot mai :)) Or sa mai fie votării de abia peste câțiva ani buni

  16. Cam asa este peste tot in lumea civilizata. Parcarea se plateste, si cu cat esti mai aproape de centru cu atat este mai scump. Masina este un lux.
    Stiu ca nu ne convine, dar este una dintre solutiile pentru transformarea Bucurestiului intr-o capitala europeana civilizata.

    • ba sunt pe sosea bine mersi si prin germania. in multe orasele pe ai strazi pe care faci slalom la 30 la ora printre parcari. asta ca sa pastreze trotuarul. atata spatiu a fost, aia e. dar de platit se platesc. insa mi se pare mult 1050 lei pe luna. unii nu dau pe benzina banii astia lunar.

  17. Parcarea nu este un drept constituțional.
    Dacă nu îți permiți să plătești parcarea, megi cu bolt sau cu tramvaiul
    Oricum, e putin: mai este nevoie și de taxa de poluare și de centru ( congestie)

  18. Daca baga Firea taxa asta acum erati pe perfuzii!

  19. De fapt nu va face 100.000 de locuri de parcare, ci va transforma locurile de parcare libere (unele cu semn P pe ele, deci nu pe trotuar) in locuri cu plata.
    De tarife nu mai zis, bat orice oras din Vest , par sa fie facute pentru descurajarea detinerii de masina si nu pentru descurajarea traficului. Ciudat pentru o tara tinuta pe perfuzii de industria auto si cea conex auto
    Cu metrou care circula la 20 de minute, cu mijloace de transport de suprafata fara aer conditionat si cu temperaturi de 40 de grade vara sau zapada neridicata iarna (tocmai bune pentru trotinete) sa descurajezi mersul cu masina trebuie sa fie ultima grija a primariei.
    In Vest orasele sunt mai intinse si doar centru este supus la restrictii. Pana si in Paris sau Madrid gasesti locuri la liber spre zonele rezidentiale. La noi viceprimarul PNL zicea ca face locuri cu plata in centru pe Vergului langa Cora Pantelimon.
    Nu stiu cum l-au pacalit pe Nicusor cu subiectul asta fals, o sa plece de la primarie si nici nu o sa stie ce s-a intamplat.
    PS ciudat ca toate orasele cu primari PNL au generat ideea asta cu parcari suprataxate: Bucuresti, Constanta, Cluj si Brasov

  20. S-a gandit Primaria ca in toate zonele sunt si locatari, care trebuie sa-si parcheze undeva masinile ?
    Cum sa plateasca locatarii din zona 0 10/ora, adica 240 lei/zi (poate 160 lei/zi, daca noaptea nu se va plati) ?
    Cum sa plateasca un pensionar o asemenea taxa ?
    Cum sa plateasca un salariat cu venituri mici sau medii o asemenea taxa ?
    Ce legatura are parcarea civilizata, despre care se tot aminteste, cu plata unei taxe aberante ?
    O parcare civilizata inseamna sa nu deranjezi circulatia sau pietonii, sa nu parchezi pe banda 2, sa nu parchezi pe trotuar.
    Sa-ti parchezi masina in apropierea casei trebuie sa fie un drept si nu trebuie platit nimic, sau, in cel mai rau caz, o taxa de maximum 1 leu pe zi.
    Primaria trebuie sa tina cont de situatia locatarilor, care nu vor mai avea unde sa parcheze, daca pe toate strazile se va impune o taxa de parcare.
    Se poate imagina introducerea unui semn care sa se lipeasca pe geamul masinilor, care sa indice zona unde locuieste proprietarul masinii, iar in apropierea locuintei sa nu fie obligat sa plateasca nicio taxa.
    Nu este nimic necivilizat sa-ti parchezi masina in apropierea locuintei.
    Daca se doreste limitarea numarului autovehicolelor care parcheaza
    in alte zone, doar pentru acele autovehicole, sa se impuna plata unei taxe.
    S-a anuntat ca impozitul pe cladiri se va dubla sau chiar se va tripla. De ce sa mai
    plateasca locatarii din Zona 0 o taxa de parcare aberanta ?
    Cum sa mai impui si o taxa aberanta de parcare, pentru locuitorii din Zona 0,
    care isi parcheaza masinile in apropierea locuintei ?

    Se impun urmatoarele masuri :
    1. Amanarea punerii in aplicare a acestei taxe
    2. Identificarea de catre Primarie a tuturor autovehicolelor din fiecare zona
    3. Rezervarea in fiecare zona a unui numar de parcari, pentru locatarii din zona (fara plata sau cu o plata rationala, de maximum 1 leu/zi)
    4. Gasirea unei solutii rationale pentru parcarea masinilor locuitorilor din Zona 0

  21. Tu pe cine ai ales cand astialalti l-au ales pe Nicusor ?

  22. Orasul e pentru oameni, nu pentru masini.
    Soferul din Bucuresti are impresia ca I SE CUVINE trotuarul unde lasa masina, i l-a lasat mostenire bunica. Adesea pietonii nici nu mai au pe unde sa circule, trebuie sa mearga pe strada…
    Dar, pe de alta parte, desi in toate orasele mari din occident se descurajaza si taxeaza suplimentar automobilul personal, acolo exista un transport public performant, capitol la care Bucurestiul e ramas mult in urma.

    • Euglene, daca ar renunta mai multi la masinile personale, de care unii au devenit dependenti, intra in sevraj daca merg 200 de metri pe jos, ar circula toata lumea mai bine, pietoni, soferi, transportul public, turistii. E grele ideile…

    • @ Eugen
      „Am și eu o întrebare pentru neuronul tău singuratic, mașinile se deplasează singure?”

      Dupa logica ta as putea sa imi cumpar un tanc si sa merg cu el pe strada. Ce, tancul merge singur? Plus ca ma protejaza de accidente de circulatie mai bine decat orice masina. Si eu sunt dispus sa platesc taxe, ca am bani si sunt jmecher de jmecher… Ai inteles baiatu?