G4Media.ro

Primăria Municipiului Timișoara impune condiții dure pentru zona industriala UMT: perdea verde,…

Primăria Municipiului Timișoara impune condiții dure pentru zona industriala UMT: perdea verde, drumuri de acces și spații pentru comunitate

Zona industrială UMT are, în sfârșit, reglementări clare pentru dezvoltare, după aprobarea Planului Urbanistic Zonal (P.U.Z.) privind reglementarea platformei industriale existente. Primăria Timișoara a solicitat companiei Continental Automotive Products S.R.L. atât măsuri de protejare a mediului, cât și măsuri care să ducă la creșterea calității vieții, prin creearea unor spații pentru comunitate, dar și printr-o infrastructură rutieră nouă, accesibilă tuturor timișorenilor.

În cadrul acestui proiect de P.U.Z., Primaria Municipiului Timișoara a cerut reglementarea, printre altele, a următoarelor aspecte: păstrarea funcțiunii predominante de industrie și departajarea clară între funcțiunea de producție și cea de depozitare a zonei reglementate; măsuri de protejare a zonei și a mediului; dezvoltarea infrastructurii stradale pentru îmbunătățirea traficului și asigurarea accesului auto diferențiat în zonă; dezvoltarea infrastructurii edilitare de interes public; stabilire indici și indicatori urbanistici (regim de aliniere, înălțime, POT, CUT și altele);

 Continental Automotive Products S.R.L. a acceptat măsurile stabilite spre reglementare în baza proiectului de P.U.Z. și va implementa următoarele proiecte cu impact pozitiv pentru comunitatea locală: Cu scopul de protejare a zonei și a vecinătăților, de absorbție a prafului și cu impact asupra reducerii temperaturii, se vor amenaja ample zone verzi de protecție, atăt pe latura vestică, cât și pe cea estică. Astfel, se vor planta diferite specii de copaci, plante și iarbă.  Cu precădere, pe latura vestică, va fi o perdea de protecție foarte vastă de arbori, lată de aproximativ 30 de metri, înălțată pe o movilă de pământ care va fi ca o continuare a Pădurii Verzi până spre strada Aristide Demetriade.

De asemena, va exista o delimitare clară între funcțiunea de producție și cea de depozitare; Continental Automotive Products S.R.L. va asigura suprafețele de teren necesare pentru construirea unei strazi noi (Aleea Aurora Gruescu ), cu trotuar și pistă de biciclete (această nouă stradă va fi pe latura vestică a proprietății și va lega strada Aristide Demetriade cu strada Măcin), pentru extinerea la patru benzi a Inelului IV de circulație și pentru  continuarea străzii Babadag până la ieșirea în strada Avram Imbroane; Angajamentul companiei este și pentru amenajarea unui sens giratoriu în  intersecția dintre strada Aristide Demetriade și Aleea Aurora Gruescu;

Totodată, Continental Automotive Products S.R.L. va amenaja un spațiu pentru activități educative de tip afterschool, destinat inclusiv comunității locale, va construi o zonă modernă pentru activități sportive și de recreere, cu access și pentru comunitatea locală și va menține remiza de pompieri pentru a deservi și nevoilor orasului.

În anul 1989, în zona UMT funcționau Uzinelor Mecanice Timișoara, care făceau din această zonă cea mai mare zonă idustrială a orașului.

În prezent, în această zonă își desfășoară activitatea patru mari companii: Continental Automotive Products S.R.L., Linde Gaz România S.R.L., ZF S.R.L., Tecnica Tubi Flessibili S.R.L. Zona este una majoritar industrială, iar clădirile existente sunt preponderent de producție, depozitare și birouri.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Dure pentru Romanica, normale pentru tarile civilizate …

    • …normale pentru tarile civilizate, dar pe undeva inutile si chinuitoare. Ne strofocam sa ajungem la nivele de poluare cat mai scazute, noi, tarile mititele, in timp ce colosilor, marilor „contributori” la poluarea planetei (Rusia, China, India, Africa, ambele Americi) putin le pasa. Si nu ai ce le face, exemplul nostru ii lasa indiferenti.

    • Atunci sa nu mai facem nici noi, @Florin, nu-i asa? Ce simple sunt soluțiile si nimeni nu se gândește la ele, câteodată chiar rămân fascinat.

    • N-am spus sa nu facem si noi, Cata, doar ca ar fi bine sa o facem mai gandit, nu cu capul inainte, greendeal, oprite imediat centralele pe carbuni, interzicerea centralelor de apartament, neconstruirea de autostrazi pentru ca trece pe acolo un fluture, etc. Si etc-ul e cam lung.

  2. @föirin.
    ” dure si chinuitoare” ?
    ”exemplul nostru”?
    Bravo Timisoara, dar urmariti sa fie respectate pana la urma!

    • ->> @florin.

    • Zic chinuitoare pentru ca trebuie sa dam bani mai multi decat altii pe masini putin poluante, sa trecem prin examenul cu gazele la fiecare ITP (nu am problema asta, masina mea e ok, nu de-aia zic) in timp ce pe rus, chinez sau yankeu (chiar si pe sarb) il doare-n paispe de toate restrictiile legate de poluare. Noi ne conformam. Rezultatul ? Aproape de zero.

  3. Rusul,sarbul si yankeul nu primeste bani de-a moaca de la UE. Asa ca mergi pe autostrazile construite cu bani europeni cu o masina acceptata de aia care au cheltuit banii prin Romania. Nu e neaparat nevoie sa te deplasezi cu un „dizăl” cu catalizatorul vandut la fier vechi.

  4. O problema imensa (eu zic ca mai mare decat o zona industriala anume) este problema statiilor ITP care dau aviz de circulatie multimilor de masini care au anulate filtre de particule si te miri ce alte piese de pe masini si scot un fum de te doare mintea! Bag mana in foc ca mai mult de 70% din masinile SH din Romania au filtrele de particule anulate doar asa de miserupismul soferilor de a le intretine sau in cel mai rau caz sa duca filtrele la curatat care costa undeva la 500 lei prefera anulare care doar softul este cateva sute de euro. Daca ar fi corecte evaluarile la ITP jumatate din soferi ar sta si s-ar uita la masina