G4Media.ro

Primăria Sectorului 4 a lansat o licitație pentru 110.000 de blocatoare de…

Foto: PS4

Primăria Sectorului 4 a lansat o licitație pentru 110.000 de blocatoare de parcare / În Cluj, Brașov sau Iași funcționează o aplicație de parksharing – șoferii își cedează temporar locul de parcare când sunt plecați cu mașina

Primăria Sectorului 4 anunţă pe SICAP licitaţie pentru furnizarea de blocatoare de parcare cu montaj şi punere în funcţiune incluse, fiind vizată atribuirea unui acord-cadru pe o perioadă de trei ani, cu o valoare estimată de 31,5 milioane lei, relatează Agerpres.

Potrivit site-ului Direcției de Mobilitate Urbană Sector 4, în sector sunt în total circa 51.000 de locuri de parcare: 46.202 de reședință și 5.306 locuri în parcările publice. Cei care vor să nu le fie ocupat locul de parcare pot solicita un blocator pentru care trebuie să achite o taxă de 10 lei pe lună.

Conform anunțului pentru licitație, Primăria Sectorului 4 a estimat o cantitate maximă de 110.000 de blocatoare (100.000 blocatoare automate şi 10.000 blocatoare manuale) necesară a fi achiziţionată şi instalată pe locurile de parcare în perioada de derulare a acordului-cadru. În vederea evaluării, componenta financiară va reprezenta 90%, iar perioada de garanţie acordată produsului – 10%.

„Obiectul achiziţiei constă în semnarea unui acord-cadru, cu o durată de trei ani de la data intrării în vigoare a acordului-cadru, care să stabilească termenii, condiţiile, precum şi cadrul legal, financiar, tehnic şi administrativ pentru atribuirea contractelor subsecvente, în vederea asigurării de către ofertanţi, în condiţii de siguranţă, operativitate şi eficienţă financiară, a furnizării de blocatoare de parcare cu montaj şi punere în funcţiune incluse”, conform anunţului.

Operatorii economici trebuie să demonstreze că în ultimii trei ani au furnizat produse similare (blocatoare parcare, bariere, parcometre etc) în valoare cumulată de minimum 2.610.000 lei fără TVA. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 28 mai.

În alte orașe mari din țară, unii șoferi își cedează locul de parcare atunci când sunt plecați cu mașina. În Cluj-Napoca, Brașov și Iași funcționează yeParking, prima aplicaţie de parksharing din România, prin intermediul căreia şoferii au posibilitatea să cedeze temporar, pentru minute sau ore, locul de parcare pe care îl au către comunitate, optimizând astfel traficul şi timpii de căutare a unui loc de parcare. (detalii aici)

Sursa foto: Primăria Sectorului 4

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

16 comentarii

  1. Aplicația asta nu rezolvă problema de fond, sau blocatoarele, cel puțin nu în Brașov. La un apartament există închiriate de către primărie și 5 locuri de parcare pentru că locurile de parcare s-au licitat o dată și cine a pus mâna pe ele le are și acum. Când cineva cumpără azi un apartament și nu are loc de parcare atunci va parca pe unde apucă. Așa a ajuns Brașovul un oraș fără trotuare, un oraș dușman al pietonului, oraș turistic, chipurile. Dacă ai musafiri atunci e și mai problematic. Sistemul licitației e total greșit, ar trebui cel al distribuției uniforme: 1 apartament=1 loc de parcare. Asta ar rezolva și problema poluării: oameni vor fi nevoiți să renunțe la al 2-lea, al 3-lea hârb, vor folosi mijloacele de transport în comun, bicicleta. Înainte că autoritățile sa dea vina pe cetățeni să pună ordine întâi în lucrurile care țin de ele.

  2. va genera o crestere imensa a noxelor. de asemenea va genera costuri mai mari cu timpul petrecut in trafic si cu carburantul consumat. nu iun ultimul rand se va bloca continuu prima banda de catre cie care nu au unde parca. aceasta actiune este total anti-europeana. nici in Lumea a III-a nu exista asemenea model, daramite intr-o Capitala Europeana. Trebuie oprite asemenea initiative.

  3. Nu am avut rabdare să calculez, dar estimez că nici în 100 de ani nu se amortizează suma plătită de Primărie pe un „blocator” de parcare din taxa ridicolă încasată pe un loc de parcare, ~ 70 de lei

  4. Se amortizează în 100 de ani suma plătită de primărie pe un „blocator” din taxa ridicolă încasată pe un loc de parcare, ~ 70 de lei pe an ?

    • Nu urmeaza sa fie majorata taxa la anul? Zona A = 600 lei, zona B = 500 lei, zona C = 400, cel putin asa tin minte.

  5. Penalul Baluta a mai gasit o metoda de sifonare a banilor! Si idiotii din sect4 tot borfasul asta-l voteaza!

    • Pai toți primarii de sector au cerut si susținut aceasta creștere indiferent de partid. Altfel da, Baluță sifoneaza la greu.

  6. In Cluj, tarifele sunt:
    Abonamente pentru persoane fizice- riverani- 115 lei/an
    Abonamente pentru persoane fizice- terasa- 68 lei/an
    In Bucuresti, tarifele de la anul vor fi 300 – 600 lei, sau mai mult, dupa cum scrie g4/HN. Prin parksharing, se fac invarteli (subinchiriere domeniul public)/impart costurile de utilizare intre share-uitori, + comision de intermediere la aplicatie.
    Articol reclama mascata la aplicatii de „parksharing” pe domeniul public.

  7. parcarile de resedinta sa fie valabile doar pe timpul noptii 8-10-12 ore maxim, in restul zilei sa fie cu plata la ora prin aplicatie sau aparate de taxat unde exista, sau abonament
    dublarea impozitelor pe a 2 masina si triplarea pe a 3 masina la aceasi familie
    si transport public gratis pt toti, indiferent daca esti sau nu din localitate

  8. Pentru 10 lei pe luna ai devenit stapan absolut pe locul de parcare. Nicaieri nu exista acest sistem. In toate marile orase locurile dedicate sunt private. Nu exista conceptul de loc de parcare public rezervat. Locurile publice sunt disponibile pe zone in baza unui abonament anual (la preturile pietei). Vrem o tara ca afara, dar doar pana ne pierdem avantajele…

  9. In Brasov (degeaba se lauda cu yeParking) primaria a „rezolvat” prin desfiintarea a circa 100 (o suta!) de locuri de parcare pe str. N. Iorga, folosite si de turistii care vizitau centrul orasului. Dar n-am vazut nici un idicator pentru vreo parcare la margine, unde sa las masina si sa iau autobuzul. Asa ca am poluat oarece, dând mai multe ture, pâna am pus masina undeva.

  10. Direcția de Mobilitate Urbană Sector 4 comanda 100000 de blocatoare de parcare.
    Mobilitate = blocatoare.
    Doar la noi….
    Va fi banda 1 mereu ocupata.

  11. La mine in oras se face asa:
    – daca ai parcat ilegal si incurci circulatia, te ridica. Te costa de te indoaie sa-ti recuperezi masina (cam C$ 150/zi).
    – daca ai parcat ilegal dar nu deranjezi, ti se da o amenda. Nu iti poti reinnoi asigurarea pana nu o platesti
    Pentru parcare nu se dau puncte.
    Pe langa asta, nu ai voie sa parchezi pe domeniul public fara asigurare valabila. Nu ai, te ridica. Ei stiu daca ai pe baza numarului.
    Aici primaria nu inchiriaza pe termen lung locuri de parcare.

  12. Sunt curios cat vor plati pe acest model de blocator de parcare automat, probabil peste 1000lei, chiar sunt foarte foarte curios. Eu am luat unu de la o firma din Timisoara fara reclama ( http://www.2323.ro ) la 350lei.