G4Media.ro

Primăria Sectorului 4 își păstrează decizia de a taxa parcarea pe bulevardele…

Sursa foto: Facebook Daniel Băluță

Primăria Sectorului 4 își păstrează decizia de a taxa parcarea pe bulevardele din Sector, în ciuda opoziției viceprimarului Capitalei

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, a anunțat miercuri că îşi menţine decizia privind taxarea parcării pe marile bulevarde, după ce viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu (PNL), spusese că decizia ar fi ilegală.

Băluță a declarat că vor fi soluţionate „cu înţelepciune” toate „asperităţile de comunicare” pe acest subiect cu Primăria Capitalei, transmite Agerpres.

„Eu, ca primar, nu sunt ales de cetăţeni pentru a genera situaţii conflictuale nici cu persoane fizice şi nici cu instituţii. Ca atare, aceste lucruri le vom soluţiona. Dânşii au o anumită viziune, noi avem această viziune. Noi avem convingerea că deciziile pe care le-am luat sunt corecte şi sunt legale. Din punct de vedere al utilităţii lor, este un lucru imperios necesar acela de a fiscaliza locurile de parcare de la nivelul bulevardelor, pentru că, pe de o parte în această manieră va fi extrem de uşor să nu mai avem banda unu ocupată. Vă dau exemplul intrării într-o bancă sau într-un supermarket, unde avem de exemplu 20 de locuri libere. Dacă ele sunt libere şi sunt cu taxă, în mod evident vor fi folosite pe un interval de timp scurt. Dacă acele locuri sunt în permanenţă ocupate, alternativele pentru cei care vor să intre în instituţia respectivă sau în centrul comercial respectiv sunt limitate”, a arătat Băluţă, în cadrul unei conferinţe de presă, potrivit Agerpres.

El a menţionat că tarifele care ar urma să se aplice de pe 23 august nu sunt mari, dar a reamintit totodată că Primăria Sectorului 4 a investit în infrastructura marilor bulevarde.

„Este un lucru foarte simplu care poate îmbunătăţi viaţa oamenilor, de aceea nici tariful pe care îl avem nu este unul mare, pentru că ne interesează ca oamenii să conştientizeze în primul rând de ce este nevoie de această măsură. Pe de altă parte, este important de ştiut că Sectorul 4 a investit în infrastructura marilor bulevarde peste 200 de milioane de lei. Ca atare, toate aceste locuri de parcare noi sunt create de Sectorul 4, este o investiţie pe care cetăţenii Sectorului 4 trebuie să o recupereze în timp. Ca atare, este un gest de normalitate această reglementare a costurilor pentru locul de parcare. Se va aplica de luni, 23. Toate asperităţile de comunicare cu Primăria Municipiului Bucureşti sunt convins că le vom soluţiona cu înţelepciune”, a spus Băluţă.

Stelian Bujduveanu, viceprimar al Capitalei, declarase pe 12 august că hotărârile Consiliului Local Sector 4 privind introducerea de tarife pe oră pentru locurile de parcare de pe unele bulevarde sunt nelegale.

„Atrag atenţia că Primăria Sector 4 nu poate administra în regim de plată cu ora parcările de pe marile bulevarde, întrucât decizia intră în contradicţie cu prevederile Strategiei de parcare pe teritoriul Municipiului Bucureşti. Sectoarele administrează numai parcaje de reşedinţă, exploatarea lor făcându-se prin închiriere către persoanele fizice îndreptăţite, pe bază de contract cu durata de valabilitate de 1 an şi cu posibilitatea reînnoirii. Chiar şi pentru parcajele de reşedinţă administrate de sectoare, tarifele diferenţiate sunt stabilite doar de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti”, a scris viceprimarul PNL pe Facebook, potrivit Agerpres.

Primăria Sectorului 4 anunţase anterior că peste 2.500 de locuri de parcare publică de pe bulevardele din Sectorul 4, administrate de Primăria Sectorului 4 prin Direcţia de Mobilitate Urbană, vor intra în regim de tarifare, începând din data de 23 august.

„Potrivit hotărârilor Consiliului Local al Sectorului 4, spaţiile de parcare de pe bulevarde vor fi reorganizate şi împărţite în două zone tarifare, marcate cu galben şi cu verde, în funcţie de gradul de aglomerare, precum şi de existenţa mai multor puncte de interes pentru cetăţeni. Astfel, zona galbenă, tarifată cu 2 lei/oră, a fost creată în locuri în care există bănci, farmacii, spitale, sedii ale unor instituţii publice, iar zona verde, tarifată cu 1 leu/două ore, este valabilă în locaţii în care fluxul de maşini este unul redus”, conform unui comunicat al primăriei. (Sursa foto: Facebook Daniel Băluță)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii

  1. O fi el pesedist da nu vad de ce se opune civilizatiei primaria capitalei. Parca liberalismul insemna altceva…

  2. Principiul autonomiei locale parca era scris in Constitutie…bai, nene, in centrul Capitalei platesc parcare, acolo e legal?…ce dracu, daca vrei sa mergi cu masina la piata, la doi pasi de casa, primaria e obligata sa asigure parcare pe mocangeala?….Traficul infernal e datorat lipsei parcarilor, cum dracu le construiesti, daca nu poti pune taxe?….bai machedonule, du-te la Constanta, la tine acasa, v-a obisnuit Mazare cu pomeni

    • noi vrem reforme. cand se fac, tipam ca din gura de sarpe. totul gratis si sa ajunga la toti 🙂
      cred ca ai observat si tu asta

      nu cred ca primaria se opune principiului, ci e vorba de ce zice legea. probabil si primaria generala va aplica astfel de reguli cat de curand.

  3. In blocurile unde sunt intrări în bănci ,farmacii mai trăiesc și locatarii lor.Pentru cineva care vine la farmacie și sta cinci minute trebuie un locatar să plătească 500 Ron pe lună?Avem deja o rata la casă,avem copii,nu avem Mercedes ultimul model,jeep….suntem muncitori nu ne cad banii din cer,nu avem afaceri cu statul.Rezolvati problema riveranilor după care băgați taxe.

    • Masina in oras e lux! Peste tot in lumea civilizata. Daca sunteti muncitori inseamna ca trebuie sa mergeti cu transportul in comun.

      Numai la noi sunt 2-3-4 masini pe familie. La case nimeni nu isi tine masina in curte desi sunt obligati prin certificatul de urbanism, la blocuri o parchezi pe unde ai chef. Nu prea mai merge asa.

  4. A mai incasat Baluta o taxa ilegala pe care acum nu vrea sa o restituie: taxa de gunoi.

    Sume mici pentru care nu multa lume va merge in instanta.

    La.fel e si cu parcarea

  5. In trecut a mai incasat Baluta o taxa ilegal: taxa de gunoi.

    Acum nu mai doreste sa o returneze desi a fost ilegala.

    Asa va proceda si cu taxa de parcare. Ilegala dar mai nimeni nu il da in judecata pentru 10-20 lei.

  6. Ati citit bine articolul, da? Primaria S4 nu poate administra cu ora parcarile de pe bulevard dar ele vor intra in regim tarifar cu ora! Asta inseamna ca peste noapte vor aparea niste firme de apartament care ii vor jecmani de bani pe fraierii care l-au votat pe mafiotul Baluta si vor baga 50% in buzunare dupa ce au achitat parandaratul corespunzator la Baluta 😉