Primarii Ciprian Ciucu și Radu Mihaiu, precizări și explicații despre parcările din București după 15 august, atunci când intră în vigoare noul regulament
Primarii Ciprian Ciucu (Sector 6) și Radu Mihaiu (Sector 2) fac precizări despre parcările din București după 15 august, atunci când va intra în vigoare noul regulament.
Ciprian Ciucu transmite că noua politică a parcărilor va fi etapizată, astfel:
„► Etapa I: pe baza legislației deja existente, de la 15 august!
1. Eliberarea trotuarelor de mașini, pentru ca Bucureștiul să se prezinte ca o capitală europeană, ca un oraș civilizat, nu ca un maidan subsaharian; Acest lucru se va face progresiv, începând cu zona centrală, plecând de la Primărie, luată drept KM zero;
2. Taxarea tuturor parcărilor publice centrale existente, cum este doar normal;
În acestă etapă vorbim doar de “enforcing”, adică aplicarea legii (da, și în România, București). Ne corelăm cu Brigada rutieră cu poliția națională.
► Etapa II: pe termen scurt, necesită simplificarea legislației locale și implementarea principiului, „niciun loc de parcare gratis și eliminarea parcărilor speciale”.
În cea de-a doua etapă vor fi făcuți următorii pași:
1. Compania Municipală de Parking S.A. va extinde semnificativ trasarea cu vopsea albastră locurile de parcare din Centru;
2. Vom simplifica semnificativ politica tarifară pentru a fi mai ușor de înțeles de către cetățeni, mai cuprinzătoare (sunt enorm de multe instituții publice cu locuri de parcare gratis) și mai ușor de aplicat și de aplicat/încasat.
3. Vor fi eliminate parcarile gratis de care beneficiază instituțiile publice (ministere, agenții, oficii, administratii etc.)”, arată primarul.
În același timp, Radu Mihaiu explică într-un mesaj detaliat nevoia existenței parcărilor cu plată în locul unui București care să devină ”o imensă parcare gratuită”. Mihaiu mai spune că speră ca în 2030, în București să fie cu 500.000 de mașini mai puțin: ”Aș vrea ca oamenii să meargă mai mult pe jos, mai mult cu bicicleta, mai mult cu transportul în comun. Să putem ridica ochii din asfalt și să vedem comunitatea de lângă noi”, arată primarul.
Mesajul lui Ciprian Ciucu, primar Sector 6
Discuția despre parcarea în Centrul Bucureștiului, după 15 august
Este doar o chestiune de civilizație pe care noi, PNL București, ne-o asumăm și pe care mulți au tolerat-o în mod populist ani și ani la rând până am ajuns în acest haos generalizat, sufocați pe trotuare și cu artere de circulație gâtuite.
Să nu credeți că nu există rezistență, să nu credeți că nu este un efort extraordinar să clintești sistemul birocratic să aplice legea și să-și facă datoria. Mai jos venim cu câteva lămuriri cu privire la obiectivele propuse și cum facem.
Sarcina a fost preluată de către viceprimarul Stelian Bujduveanu, după conferința de presă a PNL București de la începutul primăverii, atunci când am subliniat că vom face ceea ce trebuie și că lepădăm haina populismului. Politica noastră va fi aplicată în două etape:
► Etapa I: pe baza legislației deja existente, de la 15 august!
1. Eliberarea trotuarelor de mașini, pentru ca Bucureștiul să se prezinte ca o capitală europeană, ca un oraș civilizat, nu ca un maidan subsaharian; Acest lucru se va face progresiv, începând cu zona centrală, plecând de la Primărie, luată drept KM zero;
2. Taxarea tuturor parcărilor publice centrale existente, cum este doar normal;
În acestă etapă vorbim doar de “enforcing”, adică aplicarea legii (da, și în România, București). Ne corelăm cu Brigada rutieră cu poliția națională.
► Etapa II: pe termen scurt, necesită simplificarea legislației locale și implementarea principiului, „niciun loc de parcare gratis și eliminarea parcărilor speciale”.
În cea de-a doua etapă vor fi făcuți următorii pași:
1. Compania Municipală de Parking S.A. va extinde semnificativ trasarea cu vopsea albastră locurile de parcare din Centru;
2. Vom simplifica semnificativ politica tarifară pentru a fi mai ușor de înțeles de către cetățeni, mai cuprinzătoare (sunt enorm de multe instituții publice cu locuri de parcare gratis) și mai ușor de aplicat și de aplicat/încasat.
3. Vor fi eliminate parcarile gratis de care beneficiază instituțiile publice (ministere, agenții, oficii, administratii etc.)
Mesajul lui Radu Mihaiu, primar Sector 2
Câteva cuvinte despre parcări.
În București sunt 1,5 milioane de mașini. Suntem, practic, invadați de mașini.
Înclinația noastră înspre mașini are cauze complicate. Pentru mulți bucureșteni, mașina personală este protecția împotriva agresiunii orașului.
În mașina noastră este atât de curat pe cât facem noi. În mașina noastră putem să interacționăm cu ce persoane dorim noi. În mașina noastră e atât de cald sau de răcoare pe cât ne dorim.
În mașina noastră nu ne certăm cu golani, nu suportăm mizeria altora. În mașina noastră copiii sunt în siguranță.
E clar ce câștigăm folosind mașina. Ce pierdem însă?
Ne pierdem comunitatea, ne pierdem orașul, ne pierdem sănătatea. Pierdem încrederea, pierdem independența copiilor noștri. Ne pierdem trotuarele, spațiile verzi. Am făcut anul trecut un studiu cu Ordinul arhitecților în care am întrebat oamenii ce vor să facă cu spațiul liber de lângă blocurile lor. Un procent covârșitor din oameni au răspuns ”parcări”. Nu spațiu verde, nu loc de joacă pentru copii, nu locuri de relaxare.
Parcări.
Locuri unde să ne depozităm armura împotriva orașului.
Înclinația noastră către mașini și parcări trădează atitudinea pe care o avem față de oraș: aceea de a ne apăra împotriva agresiunii. Privim orașul ca pe un adversar, ca pe un agresor de care trebuie să ne protejăm.
Acest lucru nu poate continua la nesfârșit. Vremea adversității dintre oraș și locuitorii lui trebuie să treacă, și va trece. Datoria noastră este să încurajăm oamenii să-și înțeleagă, să-și accepte și să-și iubească comunitatea. Nu se va întâmpla peste noapte. Va lua probabil ani întregi. Dar aceasta este direcția în care suntem obligați să mergem.
Și pentru asta, va trebui să renunțăm, ușor, ușor la armură.
Aș vrea ca, în 2030, în București să fie cu 500.000 de mașini mai puțin. Aș vrea ca oamenii să meargă mai mult pe jos, mai mult cu bicicleta, mai mult cu transportul în comun.
Să putem ridica ochii din asfalt și să vedem comunitatea de lângă noi.
Cum facem asta?
Nu există o singură măsură pentru a ajunge acolo. E clar că avem nevoie de un set de măsuri.
Să putem merge la cumpărături cu liftul, nu cu mașina. Să putem merge pe jos la școală și la grădiniță. Să putem merge pe jos în parc. Sau la biserică. Să avem un transport în comun decent și predictibil.
Să avem piste sigure pentru bicicliști.
Avem nevoie de toate cele de mai sus.
Dar mai avem nevoie de un lucru.
Avem nevoie de conștientizarea faptului că ocuparea spațiului public costă. Toată lumea e de acord că un chioșc amplasat pe spațiul public trebuie să plătească o taxă. Sau un panou publicitar. Sau o terasă.
La fel e și cu mașina amplasată pe spațiul public. Nu mai putem accepta ca depozitarea unei mașini pe spațiul public să fie gratis, sau aproape gratis.
Pentru că această depozitare ne costă pe toți. Sănătate, bunăstare, spirit de comunitate și standard de viață.
Zilele acestea se discută mult despre parcări. Este o discuție binevenită. Trebuie să ne decidem dacă ne dorim ca Bucureștiul să devină o imensă parcare gratuită, sau vrem să fie un oraș cu adevărat, așa cum vedem în vest.
Eu sunt pentru cea de-a doua variantă.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
23 comentarii