Primarii de la sectoarele 2 și 6 se plâng de obstacole birocratice pentru realizarea de piste de biciclete la nivelul străzii în București / Ce spune proiectantul Masterplanului velo
Rareș Hopincă (PSD) și Ciprian Ciucu (PNL), primarii sectoarelor 2 și 6, spun că pistele de biciclete prevăzute să fie realizate la nivelul străzii în București vor întâmpina dificultăți de aplicare din cauza birocrației. Discuția despre dezvoltarea pistelor de biciclete și mobilitatea urbană cu mijloace de transport alternativ s-a purtat la o dezbatere pe tema poluării din București, organizată de Centrul Român de Politici Europene CRPE şi Ecopolis. Traficul rutier este una dintre principalele surse de poluare a aerului din București, capitala fiind în procedură de infringement din cauza depășirii limitelor de oxizi de azot (NOx).
Noul edil al sectorului 2, Rareș Hopincă (PSD), a afirmat că deja de un an este așteptată emiterea de la Primăria Capitalei a certificatului de urbanism pentru realizarea de 36 km de piste pe Calea Mihai Bravu și Calea Ștefan cel Mare. Pentru crearea pistelor pe carosabil există finanțare obținută de fosta administrație USR a sectorului, însă proiectul este întârziat din cauza procesului greoi de avizare.
La rândul său, primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu (PNL), a afirmat că Masterplanul pentru biciclete este pe hârtie, dar pentru a deveni realitate ar fi nevoie de Planuri Urbanistice Zonale (PUZ) pentru a putea modifica structura stradală. În cazul în care vor trebui elaborate PUZ-uri, perioada birocratică de contractare-licitație-avize durează peste 2 ani și jumătate, în condițiile în care „în fostul mandat de 4 ani, primarul general a pus pe ordinea de zi doar 2 PUZ-uri, ambele pe proiecte publice”.
Cu toate acestea, contactat de G4Media, Radu Andronic, directorul general al firmei de mobilitate urbană care a elaborat Masterplanul velo al Bucureștiului, afirmă că nu este nevoie de PUZ pentru toate intervențiile.
„Masterplanul a fost gândit astfel încât să nu necesite modificarea funcțiunii arterelor existente. Pistele de biciclete pot fi adăugate în interiorul bordurilor, fără a modifica funcțiunea străzii. De exemplu, proiectele pentru Valea Largă și Prelungirea Ghencea sunt deja incluse în Masterplan și se implementează”, a explicat Andronic. Acesta a adăugat că intervențiile sunt deja planificate astfel încât să nu fie nevoie de proceduri birocratice complicate, iar proiectele pot fi realizate fără modificarea majoră a infrastructurii existente.
Finalizat în august, după ce a parcurs timp de un an și jumătate toate etapele de dezbatere, Masterplanul velo al Bucureștiului – strategia de dezvoltare a peste 500 de km de piste de biciclete principale și secundare – urmează să fie adoptat de către Consiliul General, însă nu a fost anunțat un calendar după preluarea noului mandat de către primarul Nicușor Dan. Independent de adoptarea Masterplanului, noile piste vor fi cuprinse și în viitorul Plan Urbanistic General al Bucureștiului (PUG), document în curs de elaborare, ce se estimează că va fi gata, conform primarului general Nicușor Dan, anul viitor în primăvară.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii