G4Media.ro

Primarii satelor bulgare de graniță vor ca tirurile care așteaptă să treacă…

Foto: Inspectoratul Poliției de Frontieră Giurgiu / Facebook

Primarii satelor bulgare de graniță vor ca tirurile care așteaptă să treacă în România să nu mai blocheze drumul Ruse-Marten. Traficul TIR-urilor s-a dublat

Primarii satelor bulgare de la granița cu România susțin că trebuie reorganizată circulația camioanelor în zona Punctului de Control și Trecere a Frontierei (PCTF) „Podul Dunării” Giurgiu – Ruse, transmite publicația bulgară 24Chasa, preluată de Rador.

Pentru a se ușura traficul, primarii propun o alternativă: vehiculele de mare tonaj care așteaptă să treacă punctul de frontieră dintre așezările Ruse și Marten să fie mutate pe o porțiune a bulevardului „Tutrakan” din Ruse.

Cei care au făcut propunerea sunt primarii localităților Marten, Nikolovo și Sandrovo – respectiv Dimo Tonev, Zlatan Vanev și Gheorghi Penkov.

Motivul propunerii? Un trafic deosebit intens de camioane a fost remarcat în ultimele luni. Dacă în anii trecuți pe șoselele din Ruse circulau zilnic între 1.600 și 1.800 de vehicule grele, acum sunt peste 4.000, a arătat recent Poliția Rutieră din Ruse. Punctul de Control și Trecere a Frontierei a informat că între 1.200 și 1.400 de camioane trec zilnic podul de peste Dunăre în direcția România.

„Vrem ca acest convoi de camioane să fie mutat, pentru că împiedică trecerea normală a altor vehicule. Locuitorii din Marten și Sandrovo nu pot ajunge la Ruse, unde lucrează și învață”, a explicat primarul Dimo Tonev. Potrivit acestuia, tronsonul propus de pe bulevardul Tutrakan are trei benzi de circulație, iar camioanele pot aștepta acolo fără a perturba circulația, precum și în parcarea complexului portuar.

„Separat, de la 1 septembrie anul acesta, se așteaptă deschiderea unei legături de feribot între Ruse și Giurgiu. Astfel, vehiculele care doresc să o folosească se vor alinia acolo la coadă. Nu există nici locuitori în apropiere, fiind o zonă industrială”. „Nu putem sta în ambuteiaje în fiecare zi”, a explicat Tonev.

Locuitorii satului Sandrovo, care se află la douăzeci de kilometri de Ruse, au suferit și ei din cauza camioanelor care așteptau pe sectorul de drum dintre Marten și Ruse, care face parte și din drumul principal spre Silistra.

„Nerușinarea este mare. Este înfricoșător să călătorești seara. Sunt tronsoane care nu sunt iluminate, iar șoferii de camion traversează drumul fără să țină cont de nimic, fiind un pericol pentru accidente”, a explicat primarul din Sandrovo, Gheorghi Penkov.

Satul Nikolovo din regiunea Ruse suferă și el de pe urma fluxului crescut de camioane din regiune. „Este nevoie de o soluție adecvată pentru aceste convoaie de camioane. Șoferii nu urmează indicatoarele și trec prin Nikolovo. În fiecare zi trăim cu frică pentru copiii și proprietăile noastre”, a spus primarul orașului Nikolovo, Zlatan Vanev. El a explicat că șoferii de camioane trec prin sat pentru a evita coada lungă de camioane dintre Ruse și Marten, pentru a se pune la coadă mai în față și pentru a trece astfel mai repede prin punctul de frontieră. Cei trei primari au transmis propunerea prefectului de Ruse, președintelui Consiliului Municipal Ruse și primarului orașului. (Traducerea Rador: Mirela Petrescu)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Sa si ia satele la spinare si sa si le mute. E comedia naibii, auzi la ingamfatii astia :))

  2. Dar Vidin-Calafat, cum e? De ANI DE ZILE este blocat constant sensul de mers spre Calafat, pe 15 (cincisprezece!) KM de mers, iar când era închis Ruse, se blocase până la Maglavit, 23 KM de drum.

    Sunt constant accidente, numai acum două săptămâni un microbuz a fost stroșit între două tiruri, unul staționat și unul care venea în viteză pe contrasens, că altfel NU se poate circula pe acolo. Au ajuns localnicii să ocolească prin comune alăturate, doar-doar să nu mai treacă printre tiruri.

    Se aude? Nu de zile, săptămâni sau luni. De ANI. Și nu există șosea ocolitoare pentru tiruri, tirurile nu se pot trage mai în dreapta că sunt șanțuri, drumul are doar un sens, și ăla e BLOCAT 100%.

    Câți mai trebuie să moară?

    • Normal din puntul lor de vedere, din interesul lor .
      Solicitarea a fost facuta de primarii bulgari, in interesul concetatenilor lor, al localitatilor lor, bulgare, si nu al nostru , al romanilor .
      Pt ca ei considera ca este bine, cea ce este bine pt concetatenii lor, nu pentru altii !