G4Media.ro

Primarul Capitalei: O singură firmă a depus ofertă pentru achiziţia a 100…

Sursa foto: solarisbus.com

Primarul Capitalei: O singură firmă a depus ofertă pentru achiziţia a 100 de troleibuze, reluată după rezilierea contractului cu turcii de la Bonzakaya. Este o companie poloneză care a mai livrat vehicule de transport altor 15 orașe din România

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, anunţă că doar compania poloneză Solaris Bus&Coach, producătoare de autobuze și troleibuze, a depus ofertă în cadrul licitaţiei pentru achiziţia a o sută de troleibuze. Valoarea estimată a proiectului depăşeşte 273 de milioane de lei, fără TVA.

”A fost finalizată etapa de depunere a ofertelor în cadrul procedurii de achiziţie a unui număr de 100 de troleibuze, pentru modernizarea transportului public în comun din Capitală, astăzi fiind ultima zi pentru depunerea acestora. Un singur ofertant s-a înscris la această procedură: SOLARIS BUS & COACH”, a scris pe facebook Primarul General.

Potrivit acestuia, urmează etapa de evaluare a ofertei, astfel încât să se poată stabili dacă ofertantul va fi desemnat câştigător.

Valoarea totală estimată a acestui proiect este de 273 de milioane de lei fără TVA.

”Fondurile sunt asigurate prin finanţare nerambursabilă de la Fondul de Mediu, din veniturile obţinute din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră. Cele 100 de troleibuze noi, din gama de 12 m, vor avea podeaua complet coborâtă, spaţiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilităţi, vor fi dotate cu computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS, sistem de informare audio-video, aer condiţionat şi au o autonomie minimă de 20 de km”, a mai precizat primarul general.

Garanţia funcţionării va fi de minimum 300.000 km de la data punerii în exploatare sau minimum 5 ani pentru troleibuz în ansamblu şi pentru toate componentele acestuia, inclusiv întreţinerea planificată, consumabilele şi manopera efectuată în această perioadă.

Aceste troleibuze vor fi achiziţionate suplimentar faţă de cele 22 de troleibuze finanţate prin PNRR.

Reluarea licitației a fost anunțată de presă în primăvară, la aproape doi ani după ce primăria Capitalei a reziliat contractul semnat inițial cu firma turcească Bozankaya, pe motiv că nu aceasta nu are certificat de omologare pentru troleibuzele pe care le-a prezentat în oferta sa, scria atunci Libertatea.

Fără certificatul de omologare, troleibuzele nu pot circula pe drumurile publice.

Solaris Bus&Coach este o companie poloneză cu vechime în domeniul producției de vehicule de transport public, hibride sau electrice. Este prezentă în România din 2006.

Peste 300 de vehicule Solaris sunt folosite în transportul în comun din oraşele: Craiova, Cluj-Napoca, Piteşti, Braşov, Satu Mare, Galaţi, Baia Mare, Oradea, Mediaş, Târgu Jiu, Reghin, Ploieşti, Suceava, Sibiu și Iași vehiculele electrice şi hibrid fiind preponderente.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Sunt chiar curios, mai exista oare orase in UE (nu tari ex comuniste) unde circula trolleybus?

  2. Licitație cu dedicație! Dacă se prezintă o singură firmă înseamnă că a fost făcut caietul de sarcini pentru firma respectivă! Cum au făcut Bode și cu Drulă pentru a se prezenta doar BMW!

    • Licitatie cu dedicație este atunci când câștiga turcii. DNA va afla de ce.

    • Ha, ha, ha! Vă bazați că procurorii rezist vă apără? Licitația asta pute urât de tot! Plicușor este corupt până în măduva oaselor! A găsit o firmă abonată la contracte cu statul! Hoție pe față!

    • Ce frustrare pe Mihai… poate vindea si el iepuri de plastic si i-a stricat Nicusor afacerea. Ca daca vindea troleibuze ar fi putut sa participe la licitatie…

    • Mihai ,ce ai bre?Nino, nino,nino…

  3. Domnule Primar,
    Incetati de a mai achizitiona mijloace de transport „captive”.
    Aveti solutia de a achizitiona autobuze electrice, daca tot aveti atata energie electrica!
    Faceti un drum pe strazi ca Popa Nan sau Matei Voievod sau Dr. Felix ca sa intelegeti cat de dificil se face transportul cu troleibuze. Plus intretinerea infrastructurii!
    Chiar nu va duce capul?

  4. In Brasov avem de doi ani troleibuze SOLARiS. Sunt foarte bune.
    Pot merge 5 km pe baterii fara a fi cuplate la retea.

  5. Pe strazile inguste merg tramvaie, la noi sunt troleibuze. Praga, Viena, Sofia au retele extinse de tramvaie si pe ele nu merg autobuze ca la noi ca strica sinele, le deformeaza. Nu am reusit sa facem banda unica pentru autobuze si troleibuze. De cat 3 benzi pentru autoturisme, mai bine dosr doua si una pt transportul in comun. Dar mai gandeste cineva la primarie, merg pe teren, nu, dar le cresc fundurile pe scaun?!!!