Primarul Capitalei: O singură firmă a depus ofertă pentru achiziţia a 100 de troleibuze, reluată după rezilierea contractului cu turcii de la Bonzakaya. Este o companie poloneză care a mai livrat vehicule de transport altor 15 orașe din România
Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, anunţă că doar compania poloneză Solaris Bus&Coach, producătoare de autobuze și troleibuze, a depus ofertă în cadrul licitaţiei pentru achiziţia a o sută de troleibuze. Valoarea estimată a proiectului depăşeşte 273 de milioane de lei, fără TVA.
”A fost finalizată etapa de depunere a ofertelor în cadrul procedurii de achiziţie a unui număr de 100 de troleibuze, pentru modernizarea transportului public în comun din Capitală, astăzi fiind ultima zi pentru depunerea acestora. Un singur ofertant s-a înscris la această procedură: SOLARIS BUS & COACH”, a scris pe facebook Primarul General.
Potrivit acestuia, urmează etapa de evaluare a ofertei, astfel încât să se poată stabili dacă ofertantul va fi desemnat câştigător.
Valoarea totală estimată a acestui proiect este de 273 de milioane de lei fără TVA.
”Fondurile sunt asigurate prin finanţare nerambursabilă de la Fondul de Mediu, din veniturile obţinute din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră. Cele 100 de troleibuze noi, din gama de 12 m, vor avea podeaua complet coborâtă, spaţiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilităţi, vor fi dotate cu computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS, sistem de informare audio-video, aer condiţionat şi au o autonomie minimă de 20 de km”, a mai precizat primarul general.
Garanţia funcţionării va fi de minimum 300.000 km de la data punerii în exploatare sau minimum 5 ani pentru troleibuz în ansamblu şi pentru toate componentele acestuia, inclusiv întreţinerea planificată, consumabilele şi manopera efectuată în această perioadă.
Aceste troleibuze vor fi achiziţionate suplimentar faţă de cele 22 de troleibuze finanţate prin PNRR.
Reluarea licitației a fost anunțată de presă în primăvară, la aproape doi ani după ce primăria Capitalei a reziliat contractul semnat inițial cu firma turcească Bozankaya, pe motiv că nu aceasta nu are certificat de omologare pentru troleibuzele pe care le-a prezentat în oferta sa, scria atunci Libertatea.
Fără certificatul de omologare, troleibuzele nu pot circula pe drumurile publice.
Solaris Bus&Coach este o companie poloneză cu vechime în domeniul producției de vehicule de transport public, hibride sau electrice. Este prezentă în România din 2006.
Peste 300 de vehicule Solaris sunt folosite în transportul în comun din oraşele: Craiova, Cluj-Napoca, Piteşti, Braşov, Satu Mare, Galaţi, Baia Mare, Oradea, Mediaş, Târgu Jiu, Reghin, Ploieşti, Suceava, Sibiu și Iași vehiculele electrice şi hibrid fiind preponderente.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
11 comentarii