Primarul din Sighetu Marmației cere reabilitarea urgentă a podului rutier de lemn peste Tisa, intens circulat de la declanșarea războiului din Ucraina / „S-au constatat degradări la elementele de rezistență”
Podul rutier din lemn cu un singur sens de circulaţie şi două trotuare pietonale care traversează râul transfrontalier Tisa spre localitatea Solotvino, Ucraina, necesită reparaţii în regim de urgenţă, a informat, vineri, primarul municipiului Sighetu Marmaţiei, Vasile Moldovan, relatează Agerpres.
„Este necesară intervenţia în regim de urgenţă de punere în siguranţă a podului, prin refacerea trotuarelor pe toată lungimea lui, precum şi verificarea şi retensionarea tuturor tiranţilor pentru readucerea elementelor la starea iniţială”, a spus Vasile Moldovan.
Edilul a mai subliniat că sunt afectate elementele de rezistenţă a podului, degradate constant de evoluţia albiei râului transfrontalier.
„Până la începerea lucrărilor de reabilitare este necesară urmărirea periodică a stării tehnice a podului, în mod special a elementelor de rezistenţă la care s-au constatat degradări şi evoluţia în timp a albiei. Întrucât valoarea totală a lucrărilor se ridică la o sumă de peste 22 milioane lei, iar municipiul Sighetu Marmaţiei nu are posibilitatea de a suporta astfel de cheltuieli, am înştiinţat Prefectura şi Consiliul Judeţean Maramureş şi am solicitat sprijinul Guvernului pentru alocarea acestor bani din fondul de rezervă bugetară. Sper să nu fim constrânşi, în situaţia în care nu vom primi sprijinul solicitat, să închidem circulaţia pe pod pentru a nu periclita siguranţa cetăţenilor”, a mai spus Vasile Moldovan.
Traficul rutier şi pietonal peste pod a crescut vertiginos odată cu începerea războiului din Ucraina, fiind traversat, zilnic, de sute de cetăţeni ucraineni, pe jos sau cu automobile, pentru a ajunge în România.
Podul din lemn peste râul Tisa a fost construit la începutul anilor 2000, pentru a asigura o legătură optimă cu Ucraina din judeţul Maramureş.
De asemenea, pentru o perioadă scurtă de timp, autorităţile ucrainene au utilizat traficul feroviar cu judeţul Maramureş pentru transportul cetăţenilor, fiind avantajaţi de existenţa în judeţ a unei linii ferate cu ecartament lat, specific perioadei sovietice, însă, din cauze necunoscute, traficul feroviar între cele două părţi a fost suspendat.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii