Primii 6 kilometri din magistrala spre Aeroportul Otopeni, scoși la licitație
Metrorex a scos la licitație proiectarea și execuția stațiilor, galeriilor și tunelurilor primului tronson al Magistralei 6 de metrou care va lega Capitala de Aeroportul Otopeni: 1 Mai-Tokyo (centrul comercial Băneasa). Valoarea estimată a contractului este de 1.269.784.510 lei, respectiv circa 266,53 milioane euro.
Potrivit unui grafic de implementare a proiectului de realizare a M6 realizat de Metrorex la solicitarea Asociației Pro Infrastructura, pe lângă licitaţiile pentru structura de rezistenţă, Metrorex estimează că în septembrie anul acesta va lansa pentru același tronson și licitaţia pentru lucrări de arhitectură, instalaţii electromecanice şi cale de rulare.
Foto: grafic de implementare M6
Sursa: API
Comisarul European pentru Dezvoltare Regională, Corina Crețu, a anunțat recent aprobarea alocării a peste 517 milioane de euro pentru realizarea acestui tronson al magistralei de metrou 6. Va fi singurul tronson din M6 care va primi finanțare europeană.
“Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă Otopeni) din București. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Străulești). Totodată, proiectul prevede construcția a șase noi stații de metrou subterane între zona 1 Mai și centrul comercial Băneasa – acolo unde urmează să fie amplasată stația Tokyo -, precum și achiziționarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane”, a scris în urmă cu o lună Corina Crețu pe pagina sa de Facebook.
După ce Comisia Europeană a anunțat că finanțează doar 6 din cei 14 kilometri ai Magistralei 6, adică doar tronsonul 1 Mai – stația Tokyo (centrul comercial Băneasa), Metrorex caută soluții de finanțare pentru restul de 8 kilometri până la aeroport.
O soluție este un împrumut de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, mai ales dacă japonezii de la Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională sătui să tot aștepte demarerea acestui proiect, nu mai vor să extindă acordul de împrumut semnat în martie 2010 cu Metrorex pentru circa 320 de milioane de euro, care expiră în 2021.
În plus, potrivit unor membri ai forumului peundemerg.ro autorităţile române le-ar solicita acum celor nipone să acorde finanţarea doar pentru secțiunea cu deficit de finanţare.
Magistrala de metrou care va lega Capitala de Aeroportul Otopeni va avea 14,2 kilometri și 12 stații: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni. Metrorex estimează întregul proiect la 1,39 miliarde euro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii