G4Media.ro

Primul autobuz electric fără șofer fabricat în Turcia este gata de export…

Foto: Karsan

Primul autobuz electric fără șofer fabricat în Turcia este gata de export și va ajunge în România

Compania tucească Karsan Atak Electric este gata să livreze primul autobuz electric fără șofer – transmite agenția Anadolu.

Cumpărătorii ar fi chiar din România, a relatat Okan Bas, CEO al companiei Karsan Atak Electric, fără, însă, a oferi prea multe detalii despre locul în care va ajunge autobuzul.

„Am vândut unul României, urmând să funcționeza ca o cursă pentru navetă într-un parc tehologic”, s-a limitat să spună Okan Bas, conform Anadolu.

Al doilea autobuz electric fără șofer va ajunge în SUA, undeva prin vară, a mai dezvăluit Okan Bas.

Autobuzul electric fără șofer este primul produs autohton de acest gen, fabricat de compania turcească Karsan Atak Electric, care până în prezent are încheiate două acorduri de export. „Avem două acorduri încheiate, dar mai suntem în discuții și cu alte țări”, a spus Okan Bas.

Compania turcească vinde vehicule electrice pe piață de trei ani, atât în SUA cât și în Europa.

Pentru autobuzul electric fără șofer, testul de conducere al autobuzului a fost finalizat luni,  în prezența președintelui Turciei, Recep Tayyip Erdogan, mai relatează Agenția Anadolu.

„Automatizat Atak Electric” – autobuzul electrict fără șofer conștientizează împrejurimile sale, poate detecta entitățile vii și non-vii cu mai multă acuratețe decât simțurile umane datorită diferiților senzori, puterii de calcul din vehicul, tehnologiei HD-Map și platformei software de conducere autonomă – transmite Anadolu.

Sursa Foto: sursa: karsan.com

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

16 comentarii

  1. 🤣🤣🤣
    Și va mai plângeați de fiRea că v-a cumpărat numai gioarse turcești!
    Acum puteți miri fără șofer!
    „Decât” voi! 🥳🥳🥳🥳

    • E un singur autobuz fara sofer si nu e cumparat de Firea.

      Firea nu ar cumpara in veci autobuze autonome, fiindca scopul lui Firea a fost sa dea de lucru slugilor de partid, pe salarii nesimtite.

      Firea ar cumpara probabil autobuze cu 2-3-4 soferi.

    • Vladimir, perfect de acord…
      Dar mă gândesc că, totuși si-l-ar fi dorit pe ruta Ferentari…
      No ofense dnu Nicolae! 😁😁

    • Ar fi avut un singur drum dus în Ferentari, nu s-ar mai fi găsit nimic din el după prina cursă

    • Au un defect fatal autobuzele fără șofer, nu se pot apăra de hoți

  2. sa-l incarcam cu politicieni si setăm traseul pe valea oltului!

    • Cu unul nu faci primăvară! Nici măcar arabă…
      Nu au capacitatea țurcii sa producă la câte autobuze ar trebui!
      Și în plus, ai face ” baraj natural” din ei pe Olt!
      🤣🤣🤣

  3. Probabil isi iau si cei de la RAR si ARR unul… la ce salarii au, pun mana de la mana si nu mai conduc o vreme…

  4. autobuzul electrict fără șofer conștientizează împrejurimile sale” -> si ce si-o zice autobuzul, asa, lui insusi, prin constiinta lui?! Ca e o fiinta sau un robot? 💡

    • Am inteles ca va scoate o carte, „Cugetari asupra benzii albe”, n-are cum sa fie mai rea decat cartea lui Dancila. Iar Institutul Turing pare multumit de rezultatul testului.

  5. Inca un loc de munca eliminat, inca o familie nenorocita, si hai sa vezi cand o sa-i prinda pe calatori intre usi, genti agatate etc. Sa vezi procese, RCA, etc. E doar de propaganda si lamurire.

  6. Ati umplut Bucurestiul de autobuze turcesti dupa ce ca in afara sa ardeti spitale nu sunteti in stare de nimic… fmm Mucusor!

    • Ai si tu o idee! Ce treaba are Nicusor cu harburile turcesti? Macar a sters chestia aia cu „Primaria” ca era scris atat de mare incat am crezut ca primaria e inauntru, in autobuz.

    • Bai, asistatule, ai reaparut? 🤣🤣🤣🤣🤣 de mult n-am mai ras atat la un comentariu

  7. Autobuzele turcesti din Bucuresti au probleme majore de ergonomie (sistem de ventilatie la nivelul podelei care ridica praful, inaltime de 25-30 de cm a treptei pentru scaunele rezervate persoanelor in varsta si cu dizabilitati, organizare ineficienta a scaunelor, zgomot, samd). Daca nu poti sa rezolvi probleme care tin mai mult de bun simt decat de inginerie, e evident ca nu ai suficienta experienta in proiectare.