G4Media.ro

Primul tren electric nou din România a plecat miercuri dimineaţă din Gara…

sursa foto: Facebook/ Ramele electrice Alstom Coradia Stream în România

Primul tren electric nou din România a plecat miercuri dimineaţă din Gara de Nord spre Braşov/ Face două ore şi jumătate şi poate fi o alternativă la traficul de coşmar de pe DN1

Primul tren electric nou din România a plecat, miercuri dimineaţă, la ora 9.30, din Gara de Nord spre staţiunile de pe Valea Prahovei şi spre Braşov. Garnitura, operată de CFR Călători, poate fi o alternativă facilă şi relaxantă la traficul de coşmar de pe DN1, care se va prelungi şi anul viitor, în condiţiile în care centura ocolitoare a oraşului Comarnic ar putea fi gata abia la mijlocul anului viitor, transmite News.ro.

Noul tren electric format din material rulant nou, respectiv rama electrică RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream circulă, de miercuri, 20 noiembrie 2024, pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – staţiunile de pe Valea Prahovei – Braşov şi retur. Rama este alocată pentru exploatare operatorului naţional CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) – proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziţionate pentru România, informează CFR Călători.

Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziţie încheiat şi derulat de către ARF.

CFR Călători operează rama electrică Alstom pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – staţiunile de pe Valea Prahovei – Braşov ca tren Interregio şi cu tarif aferent acestui rang de tren, conform contractului de servicii publice încheiat de companie, cu ARF.

Cât costă un bilet de la Bucureşti la Braşov

Astfel, un bilet pe distanţa Bucureşti Nord – Braşov costă 63,00 lei la clasa a II-a şi 91,00 lei la clasa I, pasagerii având posibilitatea să cumpere deja bilete la acest tren.

Miercuri, trenul IR 16005 a plecat din Gara de Nord la ora 09:30 şi va ajunge la Braşov la ora 12:00, deci toată călătoria va dura două ore şi jumătate. De la Braşov, va fi trenul retur IR 16006, cu plecare la ora 15:20 şi sosire în Bucureşti Nord la 17:53.

Potrivit sursei citate, în perioada 21 noiembrie – 14 decembrie 2024, trenul va circula după următorul program: IR 16001 Bucureşti Nord plecare 05:40 – Braşov sosire 08:08 /  IR 16002 Braşov plecare 08:43 – Bucureşti Nord sosire 11:12.

Rama electrică livrată de către Alstom este formată din 6 module (vagoane), oferind o capacitate de 351 de locuri. Prin construcţie, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă şi este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/h. Şi, foarte important, mentenanţa ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom, mai menţionează CFR Călători.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. reamintesc asa la intamplare un titlu de acum 1 an , al marelor reusite la CFR ale PSDNLUDMR
    ”Țarul” Mihai Necolaiciuc a scăpat de închisoare, după ce a devalizat CFR. Anterior, el primise 9 ani și jumătate pentru abuz în serviciu .. (completare, eliberare cu aportul legilor PRO INFRACTORI date de PSDNLUDMR) .. cam la asta se rezuma marile realizari ale PSDNLUDMR

    deci multumim USR pentru PNRR care a facut posibila achizitia dupa 20 de ani al trenurilor noi
    sa speram ca putorile PSDNLUDMR vor duce la capat tot programul, desi saracii sufera de „alergita acuta” la reforme

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.