G4Media.ro

Analiza bancherilor asupra LVMH, cea mai mare companie producătoare de bunuri de…

Sursa foto: captură video Facebook Dior

Analiza bancherilor asupra LVMH, cea mai mare companie producătoare de bunuri de lux din lume: la brandul Louis Vuitton designurile au devenit „ușor învechite și repetitive” / Dior va lucra la colecții cu un raport calitate-preț mai atractiv

Abordarea “greedflation”, explicarea schimbărilor recente din conducere și revitalizarea Dior, unde segmentul destinat femeilor se află „sub presiune,” ar trebui să fie pe lista de priorități ale LVMH (Louis Vuitton – Moët Hennessy, cea mai mare companie producătoare de bunuri de lux din lume), potrivit unui raport recent al HSBC (The Hongkong and Shanghai Banking Corporation – cea mai mare bancă din Europa în ceea ce privește capitalizarea), relatează WWD.

Grupul de analiză financiară estimează o ușoară îmbunătățire a rezultatelor pentru ultimul trimestru al anului, cu o scădere de 2% la nivel de grup, față de 3% în trimestrul precedent, și o erodare de 4% în divizia sa principală de modă și marochinărie, față de 5% în T3.

Raportul semnat de analiștii Erwan Rambourg, Anne-Laure Bismuth și Aurelie Husson-Dumoutier sugerează că „consumul de lux în China nu s-a deteriorat mai mult” de la T3 2024, în timp ce în SUA, cererea a revenit puternic după alegerile din noiembrie 2024. LVMH, expus cel mai mult la consumatorii americani, se așteaptă să beneficieze de această redresare și de întărirea dolarului american.

Dior, al doilea cel mai profitabil brand al grupului după Louis Vuitton, se confruntă cu provocări. Veniturile sale au crescut spectaculos, de la 2,7 miliarde de euro în 2018 la peste 9 miliarde de euro în 2023, dar HSBC avertizează că designurile au devenit „ușor învechite și repetitive”. În timp ce colecțiile pentru bărbați semnate de Kim Jones continuă să performeze, segmentul pentru femei, condus de Maria Grazia Chiuri, este sub presiune.

Raportul sugerează că, conform „regulii celor șapte ani,” ar putea fi momentul unei schimbări de designer. Jonathan Anderson, de la Loewe, este văzut ca un posibil înlocuitor pentru Chiuri. În același timp, numirea Benedettei Petruzzo, fost CEO Miu Miu, în funcția de director general al Dior Couture este percepută ca un pas strategic pentru revitalizarea brandului, fără a implica neapărat o schimbare creativă majoră.

Un alt aspect criticat este politica de creștere rapidă a prețurilor, care a alienat o parte din consumatorii de lux. HSBC estimează că Dior va lucra la colecții care oferă un raport calitate-preț mai atractiv, fără a reduce însă prețurile.

Schimbările recente din managementul LVMH, inclusiv în divizia de vinuri și spirtoase, au stârnit preocupări printre investitori. Cu toate acestea, raportul consideră că acestea sunt legate mai degrabă de tranziția către următoarea generație a familiei Arnault, decât de presiunile externe. CEO-ul Bernard Arnault, în vârstă de 75 de ani, și-a prelungit mandatul până la 80 de ani, iar cei cinci copii ai săi, implicați deja în diverse roluri în cadrul grupului, sunt văzuți drept lideri viabili pe termen lung.

În ciuda provocărilor, HSBC păstrează o recomandare de „buy”pentru acțiunile LVMH, bazându-se pe forța brandurilor din portofoliu, capacitatea de adaptare la piață și stabilitatea strategică asigurată de leadership-ul grupului.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.