G4Media.ro

Problema trotinetelor electrice în marile orașe din România: Conflicte în trafic, legi…

sursa foto: Pexels

Problema trotinetelor electrice în marile orașe din România: Conflicte în trafic, legi depășite și infrastructura absentă

Trotinetele electrice au împânzit marile orașe din România. În momentul de față, nu este clar unde și cu ce viteză se poate circula pe ele. În lipsa unei legislații clare, autoritățile nu știu ce măsuri să ia în baza actualei legislații. Noile mijloace de transport au fost și cauza unor dispute între utilizatori și pietoni, dar și a unui accident rutier, în capitală.

În Timișoara, sistemul de transport comun prevede utilizarea a 25 de trotinete electrice, în mod gratuit. Dispozitivele de transport sunt accesibile în baza unei aplicații utilizabile doar de pe Android, conform Digi24.

”Trebuie să deţină un card de călătorie din partea societăţii noastre şi să aibă descărcat pe telefon aplicaţia”, a declarat directorul general al Societății de Transport Public Timișoara pentru același site.

În Iași, infrastructura dedicată acestor metode de transport, la care se adaugă bicicletele și triciclete electrice, se regăsește în proiectele asumate de autoritățile locale, conform Wall-Street. Publicația mai scrie că Primăria Municipiului Iași intenționează să majoreze numărul de kilometri al pistelor de bicicletă.

Businessmagazin relatează despre intenția Primăriei Municipiului Cluj-Napoca de a sprijini ințiativele ce vizează implementare unor soluții ”verzi” în domeniul transportului în comun, prin amplasarea de staţii de încărcare pentru biciclete, trotinete şi maşini electrice, dar şi standuri pentru taxiuri electrice, în baza unui proiect de reamenajare al malului Șomeșului.

Trotineta electrică face pași timizi în rândul consumatorilor

Conform unui sondaj evoMag, citat de auto-bild.ro, 20% dintre români intenționează să cumpere o trotinetă electrică până la finele anului 2019.

80% dintre cumpărătorii acestor vehicule sunt bărbați, cu vârste cuprinse între 25-40 de ani, scrie același site.

În mai toate orașele mari ale țării, trotinetele electrice pot fi găsite și în regim de „ride-sharing”. Utilizatorii pot folosi mijloacele de transport public prin intermediul aplicațiilor de pe telefon, dar locul în care acestea pot circula nu este definit în mod uniform în România.

Vidul legislativ dă dureri de cap autorităților locale, dar și utilizatorilor

Turnul Sfatului scria, pe 28 iunie, că polițiștii sibieni au interzis accesul trotinetelor electrice pe pistele de biciclete. Amenda pentru cei care sunt prinși încălcând decizia autorităților este cuprinsă în 290 și 435 de lei

„Circulația trotinetelor electrice pe pista destinată exclusiv bicicletelor este strict interzisă” au declarat polițiștii consultați de căte același site.

Vidul legislativ creat de inexistența unei definiții clare a acestei noi forme de transport duce la o aplicare neuniformă a legii, aceasta rămânând la latitudinea autoritățile locale.  Direcţia de Poliție Rutieră a declarat, într-un comunicat transmis în mai, publicației G4Media, că posesorii de trotinete electrice nu ar trebui să circule pe drumurile publice.

În momentul de față, autoritățile se confruntă cu imposibilitate legală de a încadra trotineta electrică în categoria mopedelor, „întrucât (n.r. trotinetele electrice) NU sunt prevăzute cu un loc şezând, NU pot fi supuse omologării şi prin urmare, nici înregistrării ori înmatriculării anterior punerii în circulaţie.”, conform aceluiași comunicat.

Conform Hotnews.ro, pe 25 iunie a fost depus un proiect de lege în Camera Deputaților pentru a completa legislația rutieră actuală. Noul proiect de lege ar ”reglementa circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice, astfel încât acestea să nu mai fie asociate mopedelor, iar utilizatorii să nu fie pasibili de amenzi sau închisoare dacă nu au permis.”, scrie aceeași publicație online.

Trotineta electrică – motiv de discordie și teamă pentru cetățeni

Utilizatorul unei trotinete electrice a fost implicat într-un accident rutier, pe 4 iulie, în zona Piața Victoriei, din București, relatează ProTV. Site-ul scrie că accidentul s-a produs în momentul în care utilizatorul a lovit o mașină, incidentul fiind surprins de una dintre camerele de vedere amplasate în zonă.

În Cluj, scrie gherleanul.ro, doi bărbați au agresat un cetățean care circula pe o trontinetă electrică, după ce acesta i-ar fi lovit pe pista de biciclete.

Trotinetele electrice i-au exasperat pe pietonii și șoferii spanioli, confrom ziaruldeiași.ro. Spaniolii îi acuză pe cei ce circulă cu aceste vehicule că „nu respectă nimic”, ”traversează prin fața mașinilor” și că ”merg pe troature fără niciun control”, relatează același site.

Un raport Consumer Insider, citat de businessinsider, afirmă că au existat peste 1.500 de accidente care au implicat trotinetele electrice, în SUA.

O femeie de 90 de ani, din Spania, a fost ucisă în urma unei coliziuni cu o trotinetă electrică, scrie The Telegraph. Cei doi bărbați care conduceau vehiculul sunt anchetați pentru omucidere.

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. dar cum ramane cu abuzurile? nevinovatii milionari trimisi in puscarie? astea sunt adevaratele probleme

  2. Ordine tratarii stuatiilor este fix inversa ;
    1 . Infrastructura .
    Pentru primari esential este salariul la maxmul permis de lege si nu infrastructura
    2. Legi depasite .
    Pai daca sint facute de imbecili ….
    3. Conflicte in trafic .
    Educatie si bun simt in marile orase ?!