G4Media.ro

Problemele mass-media în era AI: Publicația Sport Illustrated, în centrul unui scandal,…

Sursa: captură foto

Problemele mass-media în era AI: Publicația Sport Illustrated, în centrul unui scandal, din cauza unor autori ”artificiali”

Sports Illustrated este cea mai recentă companie media care și-a văzut reputația afectată de faptul că nu a fost transparentă în legătură cu cine sau ce îi scrie poveștile în zorii erei inteligenței artificiale, scrie Asociated Press. Publicația, cândva puternică, a declarat că va concedia o companie care a produs articole pentru site-ul său web scrise sub semnătura unor autori care, aparent, nu există. Dar a negat un raport publicat potrivit căruia articolele în sine ar fi fost scrise de un instrument de inteligență artificială.

La începutul acestui an, experimentele cu inteligența artificială au eșuat atât la lanțul de ziare Gannett, cât și la site-ul de tehnologie CNET. Multe companii testează noua tehnologie într-un moment în care lucrătorii umani se tem că aceasta ar putea costa locuri de muncă. Dar procesul este complicat în jurnalism, care își construiește și își comercializează produsele bazate pe valori în jurul noțiunilor de adevăr și transparență.

Deși nu este nimic greșit în companiile media care experimentează cu inteligența artificială, „greșeala constă în încercarea de a o ascunde și în a o face prost”, a declarat Tom Rosenstiel, profesor la Universitatea din Maryland, care predă etica jurnalismului. „Dacă vrei să fii în afacerea de a spune adevărul, ceea ce jurnaliștii pretind că fac, nu ar trebui să spui minciuni”, a spus Rosenstiel. „Un secret este o formă de minciună”.

Relatări contradictorii despre ceea ce s-a întâmplat

Sports Illustrated, care acum este administrat ca site web și publicație cu frecvență lunară de către Arena Group, a fost la un moment dat un săptămânal în cadrul revistei Time Inc., cunoscut pentru scrierile sale excelente. „Ambițiile sale erau mărețe”, a declarat Jeff Jarvis, autorul cărții „Magazine”, o carte pe care o descrie ca o elegie pentru această industrie.

Luni, site-ul Futurism a relatat că Sports Illustrated a folosit articole pentru recenzii de produse care aveau autori pe care nu i-a putut identifica. Futurism a găsit o fotografie a unuia dintre autorii enumerați, Drew Ortiz, pe un site care vinde portrete generate de inteligența artificială. Profilul autorului din revistă spunea că „Drew și-a petrecut o mare parte din viață în aer liber și este încântat să vă ghideze prin lista sa nesfârșită cu cele mai bune produse care să vă împiedice să cădeți în fața pericolelor naturii”. După ce a luat la întrebări Sports Illustrated, Futurism a declarat că toți autorii cu portrete generate de AI au dispărut de pe site-ul revistei. Nu a fost oferită nicio explicație. Futurism a citat o persoană anonimă din cadrul revistei care a declarat că inteligența artificială a fost folosită și în crearea unor conținuturi – „indiferent cât de mult spun că nu este așa”.

Sports Illustrated a declarat că articolele în cauză au fost create de o companie terță, AdVon Commerce, care a asigurat revista că au fost scrise și editate de oameni. AdVon și-a pus scriitorii să folosească un pseudonim, „acțiuni pe care nu le aprobăm”, a declarat Sports Illustrated. „Eliminăm conținutul în timp ce ancheta noastră internă continuă și am încheiat de atunci parteneriatul”, a precizat revista. Un mesaj către AdVon nu a fost returnat imediat marți. Într-o declarație, sindicatul Sports Illustrated s-a declarat oripilat de povestea din Futurism.

„Cerem răspunsuri și transparență din partea conducerii grupului Arena cu privire la ce anume a fost publicat sub numele SI”, a spus sindicatul. „Cerem companiei să se angajeze să adere la standardele jurnalistice de bază, inclusiv să nu publice povești scrise pe calculator de persoane false.”

Nu este prima situație de acest gen

Gannett a pus pe pauză un experiment la unele dintre ziarele sale în această vară, în care a fost folosită inteligența artificială pentru a genera articole despre evenimente sportive din licee, după ce au fost descoperite erori. Articolele purtau semnătura „LedeAI”.

O parte din publicitatea neplăcută care a rezultat ar fi putut fi evitată dacă ziarele ar fi fost explicite cu privire la rolul tehnologiei și la modul în care aceasta a ajutat la crearea unor articole pe care jurnaliștii nu ar fi fost disponibili să le facă, a declarat Jarvis. Gannett a declarat că lipsa de personal nu a avut nimic de-a face cu experimentul.

În iarna trecută, s-a raportat că CNET a folosit inteligența artificială pentru a crea articole de știri explicative despre subiecte legate de servicii financiare atribuite „CNET Money Staff”. Singura modalitate prin care cititorii puteau afla că tehnologia a fost implicată în redactare era să facă clic pe acea atribuire de autor.

Abia după ce experimentul său a fost descoperit și despre care au scris și alte publicații, CNET a discutat cu cititorii. Într-o notă, editorul de atunci, Connie Guglielmo, a declarat că au fost postate 77 de articole generate de mașini și că mai multe dintre ele au necesitat corecții. Ulterior, site-ul a precizat mai clar când este folosită inteligența artificială în crearea articolelor.

„Este posibil ca procesul să nu fie întotdeauna ușor sau drăguț, dar vom continua să îl îmbrățișăm, precum și orice nouă tehnologie care credem că face viața mai bună”, a scris Guglielmo.

Alte companii au fost mai directe cu privire la experimentele lor. Buzzfeed, de exemplu, a atribuit un articol de călătorie despre Santa Barbara, California, scriitoarei Emma Heegar și lui Buzzy the Robot, „asistentul nostru creativ de inteligență artificială”.

„Vom dezvolta conținut care este AI-nativ – lucruri noi și interesante pe care nu le-ai putea face deloc fără AI – și lucruri care sunt îmbunătățite de AI, dar create de oameni”, a declarat Buzzfeed într-o notă adresată cititorilor.

Associated Press folosește tehnologia pentru a asista în articolele despre rapoartele de câștiguri financiare încă din 2014 și, mai recent, în unele articole sportive. La finalul fiecărui astfel de articol există o notă care explică rolul tehnologiei în producerea acestuia, a precizat o purtătoare de cuvânt.

De exemplu, un scurt articol despre un meci din NBA de la începutul acestei luni a avut această notă la final: „Associated Press a creat acest articol folosind tehnologia furnizată de Data Skrive și date de la Sportradar”.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...