G4Media.ro

Producătorii celebrului parmigiano reggiano cipează roțile de brânză pentru a lupta împotriva…

Photo © Vivilweb | Dreamstime.com

Producătorii celebrului parmigiano reggiano cipează roțile de brânză pentru a lupta împotriva imitatorilor/ Vânzările anuale de produse contrafăcute se ridică la aproximativ 2 miliarde de dolari

Renumitul parmigiano reggiano din Italia este una dintre cele mai contrafăcute brânzeturi din lume. Acum, producătorii săi au găsit o nouă modalitate de a contracara imitațiile: adăugarea de microcipuri, transmite The Guardian.

Aceasta este cea mai recentă inovație a Consorțiului Parmigiano Reggiano (PRC), asociația care supraveghează producția, care încearcă de un secol să lupte împotriva imitațiilor mai ieftine care nu respectă cerințele exigente pentru a produce brânza adevărată.

Brânza, a cărei istorie datează din Evul Mediu, a obținut în 1996 statutul de denumire de origine protejată (DOP), un statut foarte apreciat în UE. Conform acestor norme, parmigiano reggiano – singurul tip de brânză care poate fi numit parmezan în Europa – trebuie să fie produsă într-o mică parte din nordul Italiei, inclusiv în provinciile Parma și Reggio Emilia.

În plus, roțile de brânză – care cântăresc în medie 40 kg – trebuie să fie maturate timp de cel puțin 12 luni într-o zonă montană și sunt testate de experți la doi ani de la producție pentru a se asigura că îndeplinesc condițiile de calitate.

Statutul de DOP este acordat produselor alimentare „produse, prelucrate și preparate într-o anumită arie geografică prin utilizarea unui know-how recunoscut” și include șampania franceză, vinul de Porto și uleiul de măsline kalamata din Grecia.

Având în vedere regulile stricte de obținere a certificării, astfel de delicatese se vând de obicei la prețuri mai mari, ceea ce face ca această piață să fie atractivă pentru imitatori. Într-adevăr, RPC estimează că vânzările anuale de brânză contrafăcută la nivel mondial se ridică la aproximativ 2 miliarde de dolari, nu departe de cele ale produsului autentic, care au atins anul trecut un nivel record de 2,9 miliarde de euro.

În prezent, producătorii au testat cea mai modernă dintre metodele de autentificare – microtransmițători de mărimea unui bob de sare introduși în etichetele de pe coaja a 120.000 de roți de parmigiano reggiano. Microcipurile sunt sigure din punct de vedere alimentar, dar este puțin probabil să fie mâncate, având în vedere că sunt amplasate în crusta tare a brânzei.

Cipurile funcționează ca niște etichete alimentare de lungă durată, care pot fi scanate și care le permit consumatorilor să urmărească produsul până la locul de proveniență. Realizate de compania americană p-Chip Corporation, acestea sunt încorporate direct într-o etichetă cu cod QR și funcționează ca niște „mici ancore digitale pentru articolele fizice”, potrivit companiei.

„Continuăm să luptăm cu noi metode”, a declarat Alberto Pecorari, de la RPC, pentru Wall Street Journal. „Nu vom renunța”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Brînză si snobism.