G4Media.ro

Producătorii de vehicule electrice din China pierd teren în Europa

sursa foto: Unsplash

Producătorii de vehicule electrice din China pierd teren în Europa

Impunerea de către Comisia Europeană de taxe vamale provizorii la importurile de vehicule electrice (EV) din China a încetinit în iulie fluxul EV din statul asiatic, în condiţiile în care blocul comunitar a luat măsuri pentru a-şi proteja producătorii auto de concurenţa low-cost, transmite Bloomberg, transmite Agerpres.

Tarifele vamale suplimentare care se aplică din 5 iulie celor trei producători chinezi din eşantion sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely şi de 37,6% pentru automobilele SAIC.

Conform analiştilor de la Dataforce, care elaborează rezultatele din 16 state membre UE care au raportat până acum cifrele de luna trecută, numărul vehiculelor electrice noi înmatriculate de producătorii auto din China în UE a scăzut în iulie cu 45% faţă de iunie. Scăderea vine pe fondul grabei companiilor auto de a aduce maşinile la dealeri, înainte de intrarea în vigoare a tarifelor.

„Vedem o presiune semnificativă din partea producătorilor auto chinezi de a scăpa de stocuri în iunie, ceea ce a provocat probabil vânzarea în grabă a stocurilor”, a apreciat analistul auto Matthias Schmidt.

Per ansamblu, mărcile din China nu sunt singurele afectate de scăderea de 36% a vânzărilor EV în cele 16 state membre UE analizate de Dataforce. BMW, Stellantis şi Tesla importă de asemenea vehicule electrice fabricate în China, şi acestea fiind supuse taxelor vamale provizorii ale UE.

Există puţine dovezi ale cifrelor din iulie care să sugereze că mărcile chineze şi-au temperat ambiţiile de extindere în Europa, a treia mare piaţă auto regională după Asia şi SUA.

Începând din 2019, cota de piaţă a MG (produs de compania de stat SAIC Motor), BYD şi altor mărci chineze a crescut semnificativ, iar în iulie ponderea lor pe piaţa EV din Uniunea Europeană a urcat la 8,5%, pe baza datelor Dataforce, de la 7,4% în urmă cu un an. Deşi vehiculele electrice încă reprezintă o mică parte din întreaga piaţă europeană, ele vor domina în timp, în urma renunţării la motoarele pe combustie.

În iulie, BYD a vândut de trei ori mai multe EV pe 16 pieţe în iulie, faţă de anul trecut, în timp ce MG, a raportat un declin al vânzărilor de 20% iar Polestar un recul de 42%.

BYD, cea mai bine vândută marcă auto din China, se extinde agresiv în Europa. Decizia de a sponsoriza Campionatul European de Fotbal din 2024 din Germania a făcut ca cinci miliarde de oameni să vadă reclamele companiei la televizor. Compania construieşte o nouă fabrică în Ungaria.

Datele Dataforce din iulie includ cele mai mari pieţe din UE, cum ar fi Germania, Franţa şi Italia. Rezultatele pentru toate cele 27 state membre UE vor fi publicate spre finalul lunii.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Probabil pierd si pentru ca oamenii, consumatorii, inteleg ce înseamnă China. Prefer să dau 10.000 de euro in plus la mașină dar să stiu ca nu se intorc ca planoare cu bombe, gloanțe sau drone in capul meu sau al copiilor mei!

  2. Marionette: „Prefer să dau 10.000 de euro in plus …”
    Prea ușor zis… Pentru 99% dintre clienți să plătească cu -10k e de luat foarte in serios. „Embargoul” pus de UE pentru mașinile made in RPC prin taxare chiar suprataxare nu face decât să protejeze interesele producătorilor europeni care au rămas în urmă. Noi am vrut electrice dar la preturi super umflate (profitul cu orice preț printre alte motive) dar chinezu a furat startul și statul comunist chinez a prins ideea și a pompat in industrie. Bine pentru ei rău pentru noi. Zic.