G4Media.ro

Producătorii elvețieni de ceasuri cer ajutor de stat pe fondul declinului sectorului…

Sursa foto: ulysee-nardin.com

Producătorii elvețieni de ceasuri cer ajutor de stat pe fondul declinului sectorului luxului, un indicator al stării economiei globale / Unele mărci spun că vor începe concedieri

Producătorii elvețieni de ceasuri de lux apelează la ajutorul financiar al guvernului pentru a îi ajuta să facă față unei scăderi a cererii, relatează BoF. Informația e relevantă pentru că arată declinul pieței de lux – un indicator al stării economiei globale.

Girard-Perregaux și Ulysse Nardin au devenit primele mărci care au confirmat utilizarea unui program de stat pentru a păstra locurile de muncă și a evita reducerile permanente. Sowind Group, care deține cei doi producători, a pus aproximativ 50, adică 15% din cei 320 de angajați, în așa-numita perioadă de lucru redus sau concediu, potrivit președintelui și directorului general Patrick Pruniaux.

„Este o mică criză a ceasurilor până acum, ușor deconectată de la economie”, a declarat Pruniaux. „Anul acesta este o provocare”, a adăugat el.

Aceasta urmează unor măsuri similare luate de furnizorii de ceasuri, care au ales să profite de sprijinul guvernamental pentru a depăși încetinirea industriei, după ce producătorii au redus comenzile.

În cadrul programului, statul elvețian plătește până la 80% din salariile angajaților, în cazul în care întreprinderile reduc turele și orele de muncă ca urmare a scăderii cererii pentru produsele lor. Programul este conceput pentru a preveni reducerea permanentă a locurilor de muncă în industrii prelucrătoare, cum ar fi ceasornicăria.

Industria ceasurilor de lux din Elveția traversează o perioadă de încetinire semnificativă, determinată de scăderea cererii, în special din China, după o perioadă de creștere post-pandemică. În primele șapte luni ale anului, exporturile angro de ceasuri elvețiene au scăzut cu 2,4%, afectând în special mărcile cu prețuri mai mici.

Întreprinderile din cantonul Jura, un important centru de producție, au depus un număr semnificativ de cereri pentru sprijin guvernamental, pentru a compensa reducerea comenzilor și a orelor de muncă. 40 de companii au depus astfel de cereri vara aceasta, față de cinci la începutul anului.

Marile companii din industrie, precum Richemont și Swatch Group, au resimțit de asemenea impactul scăderii vânzărilor în China. Cu toate acestea, mărcile de top, precum Rolex și Patek Philippe, au rezistat mai bine la această încetinire. În pofida redresării parțiale așteptate pentru 2025, șefii unor mărci importante, precum Breitling, au recunoscut că unii producători iau deja măsuri drastice pentru a face față crizei.

„Unii furnizori și-au luat șase, șapte sau opt săptămâni de vacanță”, a spus el. „Talentul constă în a echilibra și a gestiona creșterea atât în perioade de expansiune, cât și în perioade de scădere”, a adăugat el. Breitling se așteaptă să crească ușor vânzările în acest an, a spus el, vorbind despre o îmbunătățire recentă în SUA.

Jean-Christophe Babin, CEO al bijutierului Bulgari, deținut de LVMH, a declarat că se așteaptă ca criza din China să persiste câteva luni. Totuși, concentrarea Bulgari pe piața mai puțin volatilă a ceasurilor pentru femei și faptul că brandul își produce majoritatea componentelor îi permit să ajusteze producția și să depășească încetinirea, a adăugat el.

Acest lucru comprimă profitul și crește prețurile relative pentru consumatorii deja reticenți.
„Nu vei cumpăra un ceas mecanic dacă crezi că anul următor nu va fi unul bun din punct de vedere financiar”, a declarat Studer.

Cei doi producători de ceasuri au fost nevoiți să reducă personalul din cauza unei piețe a luxului în scădere. Cu toate acestea, directorul general Patrick Pruniaux vede oportunități pe măsură ce mărcile se descurcă singure după vânzarea de către Kering, conglomeratul de lux.

Comerțul global suferă, pe măsură ce cumpărătorii ocazional își pierd interesul, iar producătorii îngheață comenzile și se confruntă cu stocuri nevândute. Cu toate acestea, directorul Patrick Pruniaux rămâne optimist, considerând că actuala criză poate crea oportunități pentru viitor, chiar dacă redresarea completă ar putea veni abia în 2025.

„Piața ceasurilor nu se prăbușește”, a declarat Pruniaux. „Se normalizează. Urmează câteva trimestre mai dificile, dar pe termen lung nu vor fi probleme.”

În urmă cu doi ani și jumătate, Pruniaux a condus achiziția Ulysse Nardin și Girard-Perregaux de la Kering, după ce Kering a decis să se retragă din sectorul ceasurilor, relatează BoF.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Producatorii de ceasuri de LUX or sa stea pe ajutoare sociale 🙂